صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
يکشنبه ٢٨ آبان ١٣٩٦
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار > اخبار جديد 
اخبار > " ارزیابی صحیح، ارائه بازخورد و اصلاح نظام پرداخت، بهبود کیفی نظام آموزشی را در پی خواهد داشت"


  چاپ        ارسال به دوست

دکتر علیرضا عصاره در نشست ارائه یافته های پژوهشی با عنوان "بررسی تأثیر نظام موجود جبران خدمات معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان" بیان نمودند :

" ارزیابی صحیح، ارائه بازخورد و اصلاح نظام پرداخت، بهبود کیفی نظام آموزشی را در پی خواهد داشت"

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر علیرضا عصاره در نشست ارائه یافته های پژوهشی با عنوان "بررسی تأثیر نظام موجود جبران خدمات معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان" که صبح امروز(چهارشنبه 8 شهریورماه 96) در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن قدردانی از دکتر علیرضا محمدی که این پژوهش را با صبر و بردباری فراوان به سرانجام رسانده اند، افزود: در فرایند یاددهی- یادگیری عوامل مختلفی از جمله برنامه، محتوا، روش تدریس، تجهیزات، مدیریت آموزشگاه، جوعاطفی و روانی مدرسه و معلم نقش دارند. لذا نمی توان بدون توجه به سایر عوامل همه کاستی ها را متوجه معلم دانست. وی با اشاره به ضوابط ارتقاء پایه در دانشگاه ها، اضافه کرد: برای ارتقاء یک استادیار به مرتبه استادی شاخص های مختلفی تعریف شده و ذینفع باید نصاب لازم در هریک از شاخص ها را کسب کرده باشد. از جمله انجام پژوهش های قابل قبول، تدوین چند مقاله و چاپ در نشریات معتبر علمی- پژوهشی و ارائه مدارکی که صلاحیت وی را برای ارتقاء به رتبه بالاتر تائید کرده باشد ارائه نماید. دکتر عصاره به به گزینی برای حرفه معلمی را یکی از راهکار های ارتقاءکیفی نظام آموزشی برشمرد و با اشاره به نظام آموزشی برخی کشورهای پیشرفته از جمله ژاپن، افزود: در این کشورها در گام نخست افرادی را جذب می کنند که بالاترین امتیاز را در آزمون ها کسب کرده باشند و به بهترین دانشگاه ها برای اخذ فوق لیسانس معرفی می شوند. بعلاوه یک دوره تربیت معلم را هم طی می کنند و در صورت موفقیت با ابلاغی موقت زیر نظر یک معلم با تجربه مشغول به کار می شوند. البته بالاترین دریافتی را هم دارند. وی اضافه کرد: همه ساله عملکرد معلمان مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت کسب امتیازات لازم مجوز وی برای یک سال دیگر تمدید می شود. بر این اساس همواره انگیزه برای تلاش بیشتر در معلم وجود دارد. دکترعصاره احراز صلاحیت های معلمی در سه حوزه؛ 1-Content Knowledge 2- Pedagogical Knowledge 3-Technological knowledge را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه در مطالعات تیمز مشخص شد برخی معلمین در Content Knowledge مشکل داشته اند و نتوانسته اند مفاهیم را آن گونه که باید به دانش آموزان خود منتقل نمایند. وی با بیان این مطلب که مشوق های مالی مهم است اما تنها مولفه نیست، تصریح کرد: باید مکانیزم های ارزیابی معلمان فعال شود و در کنار آن اصلاح نظام دستمزها و به گزینی نیروی انسانی و آموزش های مداوم می تواند به بهبود کیفی نظام آموزشی بیانجامد

دانلود فايل : 11.1.jpg ( 119KB )


٢٢:٢١ - چهارشنبه ٨ شهريور ١٣٩٦    /    شماره : ١٤٢٧٧    /    تعداد نمایش : ٢٦١



خروج




صفحه اصلي |نقشه سايت|تماس با ما|پست الكترونيك