صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
دوشنبه ٣٠ مهر ١٣٩٧
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار > اخبار جديد 
اخبار > " راهکارهای تدریس مفاهیم درسی کتابهای فیزیک دهم و یازدهم با استفاده از دیدگاه هوش هیجانی "


  چاپ        ارسال به دوست

گزارش کار گاه :

" راهکارهای تدریس مفاهیم درسی کتابهای فیزیک دهم و یازدهم با استفاده از دیدگاه هوش هیجانی "

گروه پژوهشی علوم پایه پژوهشکده برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی برگزار کرد:

کارگاه آموزشی با عنوان: راهکارهای تدریس مفاهیم درسی کتابهای فیزیک دهم و یازدهم با استفاده از دیدگاه هوش هیجانی

کارگاه راهکارهای تدریس مفاهیم درسی کتابهای فیزیک دهم و یازدهم با استفاده از دیدگاه هوش هیجانی همراه با انجام آزمایش های کتاب و ساخت دست سازه توسط خانم دکتر اشرف السادات شکرباغانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و جناب آقای مرتضی محمدی وند و با حضور جمعی از دبیران آموزش و پرورش در روز پنج شنبه 28/10/96 از ساعت ۱۳ تا ۱۷ در محل سالن جلسات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

در این کارگاه ابتدا خانم دکتر شکرباغانی هوش هیجانی ( Emotional Intelligence ) را با بیان مثالهای رفتاری تعریف نموده و هوش هیجانی را شامل مسئولیت پذیری ، درک پذیری، ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموز، کنجکاوی، خویشتن داری ، توانایی برقراری ارتباط و مشارکت داشتن دانش آموز بیان داشتند.و توضیح دادند که با توجه به نونگاشت بودن کتاب های فیزیک دهم و یازدهم، تاکنون از نظر هوش هیجانی بررسی نشده اند؛ به این منظور محورهای برگزاری این کارگاه بر موارد زیر استوار می باشند:

تبیین هوش هیجانی و هسته مرکزی آن

آیا در رویدادها و آزمایش ها هوش هیجانی فعال می شود؟

ابزارهای فرمولی روند هوش هیجانی دانش آموزان را فعال می کند؟

آیا جدول و ارقام کتاب، می توانند هوش هیجانی دانش آموزان را تحریک کند ؟

تمرینها و مثال های کتاب، هوش هیجانی را در ذهن شاگردان فعال می کند؟

سپس به بیان مصادیق هوش هیجانی در جداول و شکلهای کتاب فیزیک دهم پرداختند.

سوال واضح در اینجا این بود که کدام جدول یا شکل کتاب می تواند هوش هیجانی دانش آموز را برانگیزد و یا چه راهکارهایی برای برانگیخته کردن هوش هیجانی دانش آموز وجود دارد.


نهایتا با بررسی یک فصل از کتاب دهم و پرسش و پاسخ دبیران، سخنان خانم دکتر شکرباغانی به اتمام رسید و ادامه ی جلسه را آقای محمدی وند با انرژی فراوان به عهده گرفتند.

قسمت جذاب کارگاه، ساخت یک هواپیمای ساده بود که با استفاده از ابزاری مانند آرمیچیر، پره و بستهای پلاستیکی توسط آقای محمدی وند آموزش داده شد.ساخت این وسیله در عین سادگی بسیار جذاب بود و دبیران حاضر در کارگاه از پرواز هواپیمایشان بعد از ساخت، بسیار شگفت زده شدند.

آزمایش هواپیما با تغییر متغیرهایی مانند ولتاژ اعمالی، جهت پیچاندن پره ها در ابتدای کار و تغییر محل مرکز جرم هواپیما جذاب تر شد.

پس از آن آقای محمدی وند نحوه ی محاسبه ی حداقل نیروی پیشران را با استفاده از اندازه گیری زاویه ی هواپیما نسبت به افق آموزش دادند و در ادامه با اجرای آزمایش ساده ای دیگر، تعیین نیروی فشارنده دست انجام گردید. کارگاه راس ساعت ۱۷ به اتمام رسید.


٠٩:٥٠ - شنبه ١٤ بهمن ١٣٩٦    /    شماره : ١٤٣٢١    /    تعداد نمایش : ٣٠١


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي |تماس با ما|پست الكترونيك