صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
چهارشنبه ٢١ آذر ١٣٩٧
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار > اخبار جديد 
اخبار > "جلسه مشترك پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، ستاد همكاري هاي حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش و معاونت تبليغ و فرهنگي حوزه هاي علميه برادران "


  چاپ        ارسال به دوست

در شهر مقدس قم برگزار شد:

"جلسه مشترك پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، ستاد همكاري هاي حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش و معاونت تبليغ و فرهنگي حوزه هاي علميه برادران "

 جلسه مشترك پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، ستاد همكاري هاي حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش و معاونت تبليغ و فرهنگي حوزه هاي علميه برادران پيرامون آگاهي از "كم و كيف طراحي و اجرا ي طرح امين در مدارس" در شهر مقدس قم در محل آن معاونت برگزار شد.

در اين جلسه نماينده ستاد همكاري هاي حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش به معرفي طرح امين پرداختند و طرح امين را به عنوان يكي از طرح هاي كاربردي در عرصه همكاريهاي حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش معرفي نمودند. ايبشان ياد آور شدند به دليل نقش و  اهميت اين طرح،  ارزشيابي از آن به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش كه راهبري كليه طرح هاي پژوهشي در وزارت آموزش و پرورش را عهده دار است واگذار شده است.

در ادامه  مدير كل همكاري هاي تبليغي حوزه هاي علميه ياد آور شدند كه اجراي  طرح امين  از سال 86 آغاز شده است و مباني، اصول  و اهداف اين طرح ، چگونگي آموزش و تربيت نيروي انساني ، چگونگي  برگزاري دوره هاي ضمن خدمت كوتاه مدت ويژه مبلغان، چگونگي ارزشيابي آن به تصويب رسيده است.  علاوه بر اين  دربخش هاي اساسي يعني طراحي و تدوين برنامه ، جذب، گزينش ، آموزش ، اعزام و نظارت و ارزيابي گام هاي اساسي برداشته شده است و هم اينك در بخش ارزشيابي سامانه اي تحت عنوان "سامانه سماوات" طراحي شده است كه در سال جاري كليه اقدامات اجرايي، آموزشي و نظارتي و ارزشيابي از مبلغين از طريق اين سامانه انجام مي شود. 

سپس به معرفي دقيق مدارس امين پرداختند و ياد آور شدند كه مدارس امين دو دسته اند كه به مدارس  نوع 1و نوع 2 امين شهرت پيدا نموده اند.  مدارس نوع يك امين مدارسي هستند كه كلا سياستگذاري هاي آن ها تحت پوشش حوزه هاي علميه قم قرار دارد و مدارس نوع دوم امين  مدارسي هستند كه سياستگذاري هاي آموزشي اين مدارس  با همكاري آموزش و پرورش انجام  شود  و مبلغين  اين مدارس از طرف حوزه هاي علميه  اعزام مي شوند . از اين رو سوال اساسي ما اين است كه مبلغ ما درهر دو نوع  مدارس(نوع 1 و 2)  چقدر توانسته مدرسه را به تراز نظام اسلامي رهنمون نمايد ، كاستي هاي احتمالي در اين زمينه چيست ؟ و راهكارهاي مقابله با اين كاستي ها در بخش هاي مختلف طراحي و تدوين برنامه ، جذب، گزينش ، آموزش ، اعزام و نظارت بر اين طرح چيست ؟ طرح ارزشيابي از اين طرح در راستاي دريافت پاسخ هاي مطمئن به اين سوالات است كه  اميد بر  اين است كه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بتواند با انجام ارزشيابي از اين نوع مدارس، ستاد همكاريهاي حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش را ياري نمايد .


٠٧:٥٧ - چهارشنبه ٣٠ آبان ١٣٩٧    /    شماره : ١٤٥٠٩    /    تعداد نمایش : ١٧٤


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي |تماس با ما|پست الكترونيك