صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
جمعه ٢٩ شهريور ١٣٩٨
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار > اخبار جديد 
اخبار > " اولین جلسه کارگروه بهره وری به منظور ارائه مدل مفهومی بهره وری در آموزش و پرورش "


  چاپ        ارسال به دوست

در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:

" اولین جلسه کارگروه بهره وری به منظور ارائه مدل مفهومی بهره وری در آموزش و پرورش "

 

 

 

به استناد درخواست معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت متبوع مبنی بر ارائه مدل مفهومی بهره وری در آموزش و پرورش توسط پژوهشگاه مطالعات، اولین جلسه کارگروه بهره وری با حضور آقای دکتر کریمی-رئیس پژوهشگاه، آقای حسینی( نماینده معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع) خانم دکتر حسین پور (کارشناس مسئول برنامه ریزی علمی پژوهشی پژوهشگاه) آقای دکتر مظاهری، آقای حکمتی(مدیر هماهنگی امور پژوهشی) و خانم امینی نسب برگزار شد.

در ابتدای جلسه جناب آقای حسینی، گزارشی از فعالیتهای انجام شده در زمینه بهره وری و گردآوری اطلاعات  موجود ارائه نمودند، همچنین اشاره داشتند که در خصوص تعیین شاخصهای بهره وری با سازمان ملی بهره وری ارتباط برقرار شده است. گام بعدی داشتن مدل مفهومی برای بهره وری و داشتن چارجوبی برای سنجش آن است. در این زمینه تقاضای معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع تدوین مدل مفهومی برای سنجش بهره وری توسط پژوهشگاه است.

در ادامه آقای دکتر مظاهری به نتایج جستجوهای به عمل آمده در خصوص بهره وری در مقالات، پژوهشها، سند تحول بنیادین و ساحتها اشاره نمودند. بعد از ایشان خانم دکتر حسین پور گزارشی از پژوهش انجام شده در زمینه سنجش بهره وری در بخش خدمات دولتی ارائه نمودند و اذعان داشتند از نتایج و الگوی پیشنهادی این پژوهش می توان در تدوین مدل مفهومی بهره وری در آموزش و پرورش بهره جست. آقای حکمتی نیز یادآور شدند که شاخص های بهره وری در آموزش و پرورش با توجه به ماهیت موضوع آن که متمرکز بر علوم انسانی است، بیشتر ناظر بر شاخص های کیفی می باشد که بتواند اهدافی را که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است با آن شاخص ها مورد سنجش قرار داد و این برخلاف شاخص هایی است که در دستگاه های اجرایی که بیشتر متمرکز بر شاخص های کمی اقتصادی و صنعتی هستند مورد توجه قرار میگیرد لذا لازم است الگوی مفهومی که برای سنجش شاخص های بهره وری در آموزش و پرورش طراحی و تدوین می شود متناسب با اهداف مندرج در سند تحول بنیادین و به صورت کیفی باشد.

آقای دکتر کریمی پیشنهاد کرد که با توجه به نیاز معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت کار در دو فاز (کوتاه مدت و میان مدت) پیگیری شود. در مرحله اول گزارش ها و پژوهش های موجود در حوزه بهره وری بررسی، جمع بندی و عناصر، مولفه ها و ابعاد یک مدل مفهومی را به دست آورده شود تا به نیاز آنی معاونت تا پایان شهریور ماه پاسخ داده شود. در گام بعدی پژوهش مورد نیاز به پژوهشگر خبره در حوزه بهره وری در آموزش و پرورش سفارش داده شود، تا در یک پروژه جامعتر، در بازه زمانی یکساله به نیازهای آتی معاونت پاسخ داده شود.

همچنین مقرر شد جلسات کارگروه به صورت هفتگی برگزار شود و از بخشهای مختلف حوزه ستادی که با موضوع بهرهوری مرتبط هستند (اعم از معاونت آموزش ابتدایی، معاونت پرورشی، سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی، مرکز سنجش آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و شورای عالی) نماینده مطلع در جلسات این کارگروه دعوت به عمل آید.

در پایان مقرر شد آقای حسینی(نماینده معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی) شرح عنوان( rfp) پیشنهادی در حوزه بهره وری که شامل انتظارات و سوالات مدنظر آن معاونت است را در قالب یک صفحه به جلسه ارائه نمایند.

 


١٢:٢٨ - شنبه ٩ شهريور ١٣٩٨    /    شماره : ١٤٧٢٠    /    تعداد نمایش : ١٢٧


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي |تماس با ما|پست الكترونيك