صفحه اصلينقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
جمعه ٢٤ مرداد ١٣٩٩
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار > اخبار جديد 
اخبار > " اولين جلسه كارگروه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با انجمن آموزش زبان و ادبيات انگليسي "


  چاپ        ارسال به دوست

در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:

" اولين جلسه كارگروه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با انجمن آموزش زبان و ادبيات انگليسي "

 

 

 

 

گزارش برگزاري اولين جلسه كارگروه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با انجمن آموزش زبان و ادبيات انگليسي

 

يكي از رسالت هاي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش هم افزايي علمي پژوهشي از طريق امضا تفاهم نامه با ساير مراكز علمي-پژوهشي است. در تاريخ 1399/4/1 تفاهم نامه تحت عنوان «تفاهم نامه همكاري هاي آموزشي، پژوهشي و مشاوره اي بين پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و انجمن آموزش زبان و ادبيات انگليسي ايران امضاء شد. محورهاي همكاري در اين تفاهم نامه شامل موارد زير است:

  • همكاري در شناسايي مسائل نظام آموزش و پرورش ايران به ويژه در حوزه آموزش زبان انگليسي و تبديل آن ها به اولويت هاي پژوهشي
  • همكاري در زمينه انجام پژوهش ها و پروژه هاي مشترك
  • همكاري در زمينه تاليف و انتشار كتب و نشريات
  • برگزاري همايش، دوره هاي آموزشي و كارگاه هاي علمي مشترك در سطوح منطقه اي، ملي و بين المللي

براي اجرايي كردن ماده هاي اين تفاهم نامه در روز يكشنبه به تاريخ 99/4/29 در ساعت 14:30 تا 16:30 اولين جلسه كارگروه اين تفاهم نامه برگزار شد. شركت كنندگان در جلسه كارگروه دكتر عباسيان(عضو هيات مديره انجمن آموزش زبان و ادبيات انگليسي و رئيس كميته آموزش و پرورش انجمن آموزش زبان و ادبيات انگليسي)، دكتر كلانتري (رئيس مركز پژوهش آموزش و پرورش روستايي، عشاير و چند زبانه تبريز، حضور درجلسه به صورت مجازي)، دكتر حكمتي (مدير هماهنگي امور پژوهشي پژوهشگاه)، دكتر حسين پور (كارشناس مسئول امور تفاهم نامه ها) و دكتر    رحيمي نژاد (مدير گروه پژوهشي آموزش علوم انساني) بودند. در اين جلسه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و انجمن آموزش زبان و ادبيات انگليسي به شرح زير معرفي شدند.

 «پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش يكي از 711 موسسه پژوهشي كشور است. كه در اواخر سال 1383 بر اساس مجوز شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري تاسيس گرديد. اين پژوهشگاه به منظور تجهيز و پشتيباني علمي فعاليت هاي وزارت آموزش و پرورش و انجام پژوهش بر اساس نياز اين وزارت خانه تاسيس شده است كه متشكل از چهار پژوهشكده تعليم و تربيت، برنامه درسي و نوآوري هاي آموزشي، كودكان استثنايي و آموزش و خانواده و دو مركز پژوهشي آموزش و پرورش روستايي، عشاير و چند زبانه تبريز و مطالعات  تيمز و پرلز است. در اين پژوهشگاه سه مجله علمي پژوهشي تعليم و تربيت، موضوعات كاربردي  تعليم و تربيت اسلامي، خانواده و پژوهش و استثنايي به چاپ مي رسد.»

سپس دكتر عباسيان به معرفي انجمن آموزش زبان و ادبيات انگليسي پرداختند:

«اين انجمن سابقه 18 ساله دارد و متشكل از اساتيد زبان انگليسي است. انجمن آموزش زبان و ادبيات انگليسي در حدود 1000 عضو دارد. اين انجمن داراي يك مجله علمي-پژوهشي به زبان انگليسي است و در حدود 10 مركز در استان هاي مختلف كشوراز قبيل استان خراسان جنوبي، گرگان، همدان، آذربايجان شرقي و ... دارد. تاكنون اين انجمن 17 همايش بين المللي برگزار كرده است. چندين گروه تخصصي دارد كه يكي از گروه هاي موجود در اين انجمن كميته آموزش و پرورش است.»      

       سپس مشكلات آموزش زبان انگليسي در نظام آموزش و پرورش مورد بحث و بررسي قرار گرفت. اين مشكلات به شرح زير دسته بندي شده است:

  • چگونگي آموزش زبان انگليسي جهت اشراف دانش آموزان به چهار مهارت زبان آموزي در هنگام فارغ التحصيلي
  • مقايسه محتواي بسته هاي آموزشي زبان انگليسي در كشور  با ساير بسته هاي آموزشي كه در آموزشگاه هاي آزاد زبان و قابل رقابت بودن آن با اين بسته ها
  • مقايسه كلاس هاي درسي آموزش زبان انگليسي در مدارس و در آموزشگاه هاي آزاد از بعد شايستگي حرفه اي معلمان، انگيزه، نحوه ارزشيابي، فضاي كلاسي
  • بررسي تعارض بين محتواي آموزشي و سنجش دانش آموزان
  • بررسي محتواي بسته هاي آموزشي زبان انگليسي و انطباق آن با سند برنامه درسي
  • بررسي محتواي بسته آموزشي زبان انگليسي و انطباق آن با امكانات، شرايط و موقعيت هاي مناطق نيمه برخوردار و محروم در سطح كشور

   در اين جلسه مقرر شد به طريقي اين كارگروه همكاري فعاليت نمايد كه « اساتيد نسبت به پديده هاي آموزشي زبان انگليسي در مدارس و رصد مشكلات آموزشي اين درس حساس شده به نحوي كه عكس العمل نشان داده و راهكارهاي مناسب را به موقع به تصميم گيران ارائه دهند». در پايان تصويب شد كه:

  •  پژوهشگاه «نيازهاي پژوهشي آموزش زبان انگليسي در كشور را شناسايي و اولويت بندي نموده و براي همكاري دو جانبه به انجمن ارسال شود»،
  • «دو كميته بررسي موضوعات فوري و مدت دار» با مشاركت پژوهشگاه و انجمن جهت بررسي مشكلات آموزش و پرورش در حوزه يادگيري زبان انگليسي (خارجي) تشكيل شود و به تناسب فعاليت خود را شروع كند»،
  • «پايانامه هاي كارشناسي ارشد و رساله دكتري آن دانشجوياني كه مرتبط با مسائل آموزش و پرورش است، و از جانب انجمن معرفي مي گردد، چنانچه استانداردهاي لازم را داشتند مورد حمايت پژوهشگاه قرار گيرند»،
  • «چگونگي انتشار ويژه نامه در خصوص مسائل آموزش زبان انگليسي در مدارس به زبان فارسي توسط انجمن بررسي شده و در صورت موافقت برنامه ريزي جهت فراخوان مقاله صورت گيرد»،
  • «چگونگي برگزاري كارگاه هاي آموزشي مجازي براي ارتقاء حرفه اي معلمان زبان انگليسي بررسي شود»،
  • « چگونگي ارائه راهكار  مناسب براي تصميم گيري ها و تصميم سازي هاي مناسب آموزشي درس زبان انگليسي در كشور بررسي شود»،
  • «چگونگي برگزاري وبينارهاي مورد نياز آموزش و پرورش توسط انجمن آموزش زبان و ادبيات انگليسي است».

 


٠٨:٥٠ - سه شنبه ٧ مرداد ١٣٩٩    /    شماره : ١٤٩٤٠    /    تعداد نمایش : ١٠٧


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي|تماس با ما|پست الكترونيك