صفحه اصلينقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
چهارشنبه ٠٨ بهمن ١٣٩٩
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار > اخبار جديد 
اخبار > " نگاه اجرایی و تاثیرگذار به پژوهش در آموزش و پرورش یک ضرورت است "


  چاپ        ارسال به دوست

سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی:

" نگاه اجرایی و تاثیرگذار به پژوهش در آموزش و پرورش یک ضرورت است "

 

 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، « بهرام حسین آبادی» در  آئین تجلیل از پژوهشگران برگزیده حوزه تعلیم و تربیت ، با اشاره به اینکه ما در مدرسه سه ضلع مدیر، معلم و دانش‌آموز را داریم، بیان کرد: این سه ضلع رکن اصلی تعلیم و تربیت و پیشرفت علمی محسوب می شوند.

وی پژوهش و اجرای کارهای پژوهشی را لازمه شغل معلمی دانست و افزود: در حوزه توسعه فرهنگ پژوهش، یکی از ظرفیت‌های مهم عملیاتی ما، توسعه برنامه مدرسه پژوهش محور است.

سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به شعار هفته پژوهش در سال جاری «معلم پژوهنده، مدرسه پژوهش محور و دانش آموز پرسشگر»، اظهار داشت: : مبنای عمل ما در امور پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین است که عمده تاکید آن بر مدرسه است، زیرا مدرسه می‌تواند ظرفیت‌های عملیاتی جدی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

حسین آبادی تصریح کرد: سند تحول بنیادین بر فاصله گرفتن از حافظه محوری تأکید می کند، بنابراین تقویت نگاه پرسشگرانه دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ پژوهش نکته کلیدی است.

حسین آبادی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش و تقدیر از معلمان به جهت حضور پررنگ‌شان در بیست و سومین برنامه معلم پژوهنده در شرایط کنونی (کووید 19) با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در سال کرونائی گفت: بیشتر برنامه‌های ما امسال به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است، به همین دلیل باید نگاه اجرایی و تاثیرگذار به پژوهش داشته باشیم و برای آن برنامه‌ریزی اساسی در نظر بگیریم .

حسین آبادی تأکید کرد: تمامی دست اندرکاران آموزشی و اداری آموزش و پرورش و همچنین متخصصین در امر آموزش در این عرصه، با ایجاد فرصت‌های مناسب در راستای آموزش مجازی، می توانند باعث تقویت خلاقیت، نوآوری و پویایی همه به ویژه دانش آموزان شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این مراسم در سخنانی گفت: پژوهش زیربنای برنامه‌ریزیهای موفق و زمینهساز رشد و توسعه پایدار جامعه است.

« احمد حسینی» افزود: هر جامعه‌ای برای ایجاد تغییرات جدی و گذر از وضعیت نامطلوب و رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‌آل و همچنین بهتر شدن فعالیت‌ها، نیازمند تحقیقات و مطالعات پژوهشی است.

وی گفت: پژوهش باعث افزایش مهارتهای معلمان در امر آموزش می‌شود و معلمِ پژوهنده و پرسش‌گر، می‌تواند دانش‌آموزانی متفکر، نقاد و بالنده تربیت کند.

حسینی بیان کرد: امیدواریم در آینده شاهد گسترش پژوهش‌های اثر بخش در استان توسط همکاران باشیم و با در اختیار قرار دادن تجربیات، پژوهش، تحقیق و ایجاد زیرساخت‌های مفید بتوانیم در عرصه‌های توسعه و ترویج امر پژوهش در امور آموزشی و خدمت به دانش‌آموزان و آینده سازان کشور شاهد موفقیت‌های چشمگیر در توسعه و فناوری و آموزشی کشور باشیم.

در این جلسه خانم نرگس بردیا آموزگار منطقه خنداب در مورد فعالیتشان در اقدام پژوهی با موضوع «فناوری‌های نوین و پیشرفت تحصیلی» توضیحاتی را ارائه داد.

یادآور می شود، در این جلسه از پژوهشگران اقدام پژوهی، خانم نرگس بردیا آموزگار منطقه خنداب و خانم عذری قدبیگی آموزگار منطقه شازند (معلمان پژوهنده راهیافته به مرحله کشوری) و خانم فاطمه اسمعیل‌پور (معلم پژوهشگر برتر استانی) به نمایندگی از سایر منتخبین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط سرپرست اداره کل آموزش و پرورش و معاون آموزش متوسطه و معاون آموزش ابتدایی در این جلسه تقدیر شد.

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برگزیده آموزش و پرورش استان مرکزی بصورت مجازی (ویدئوکنفرانس) با مناطق 15 گانه استان و همزمان در بستر سامانه شاد با حضور معلمان پژوهنده و پژوهشگر استان برگزار گردید.


٠٩:٤٧ - شنبه ١٣ دی ١٣٩٩    /    شماره : ١٥٠٤٥    /    تعداد نمایش : ٨١


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي|تماس با ما|پست الكترونيك