" ارتقاء وضعيت نظام آموزشي از نظر شاخص هاي مرتبط با مطالعه تيمز 2019 مستلزم عزم جدي و همت مسئولين و عموم جامعه است " اولين نشست كارگروه تدوين توصیه های سیاستی برای بهبود وضعیت پیشرفت تحصیلی و ارتقای عملکرد دانش آموزان ایرانی در دروس ریاضی و علوم بر اساس نتايج مطالعه تيمز 2019 در روز دوشنبه مورخ 1399/10/29 با حضور تعدادی از اعضای محترم شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و همچنین نمایندگان برخي معاونت ها و سازمان ها در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
" پنجاه و سومین جلسه شورای پژوهشی " پنجاه و سومین جلسه شورای پژوهشی در مورخ 1399/10/14 از ساعت 14 الی 16 با حضور فیزیکی و مجازی اعضای جلسه در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
"توصیههای راهبردی ناظر بر مواجهه با پدیده ترك تحصيل دانشآموزان در زمان همهگیری كوويد 19 " توصیههای راهبردی ناظر بر مواجهه با پدیده ترك تحصيل دانشآموزان در زمان همهگیری كوويد 19 توسط کارگروه مطالعات فوري پژوهشگاه منتشر شد.
سومين نشست از مجموعه نشست هاي تبيين و مفهوم سازي بسته تحولي مدرسه پژوهش محور " سومين نشست از مجموعه نشست هاي تبيين و مفهوم سازي بسته تحولي مدرسه پژوهش محور در روز سه شنبه مورخ 16/10/ 99 از ساعت 10 الي 11:45 در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
«پنجاه و دومین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه» پنجاه و دومین جلسه شورای پژوهشی در مورخ 7/10/98 از ساعت 14الی 16 با حضور اعضاء جلسه در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
دکتر کریمی بیان داشتند : " ارتقاء وضعيت نظام آموزشي از نظر شاخص هاي مرتبط با مطالعه تيمز 2019 مستلزم عزم جدي و همت مسئولين و عموم جامعه است " اولين نشست كارگروه تدوين توصیه های سیاستی برای بهبود وضعیت پیشرفت تحصیلی و ارتقای عملکرد دانش آموزان ایرانی در دروس ریاضی و علوم بر اساس نتايج مطالعه تيمز 2019 در روز دوشنبه مورخ 1399/10/29 با حضور تعدادی از اعضای محترم شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و همچنین نمایندگان برخي معاونت ها و سازمان ها در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد: " پنجاه و سومین جلسه شورای پژوهشی " پنجاه و سومین جلسه شورای پژوهشی در مورخ 1399/10/14 از ساعت 14 الی 16 با حضور فیزیکی و مجازی اعضای جلسه در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد: «پنجاه و دومین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه» پنجاه و دومین جلسه شورای پژوهشی در مورخ 7/10/98 از ساعت 14الی 16 با حضور اعضاء جلسه در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
انعقاد تفاهم نامه بين : " پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش " تفاهم نامه همكاريهاي علمي، آموزشي و پژوهشي فيمابين پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با رياست جناب آقاي دكتر حسينعلي قبادي و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با رياست جناب آقاي دكتر فرهاد كريمي روز يكشنبه مورخ 1399/10/14 منعقد گرديد
سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی: " نگاه اجرایی و تاثیرگذار به پژوهش در آموزش و پرورش یک ضرورت است " سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی در آئین تجلیل از پژوهشگران برگزیده حوزه تعلیم و تربیت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: نگاه اجرایی و تاثیرگذار به پژوهش در آموزش و پرورش یک ضرورت است.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش در جشنواره ملی تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده : " حضور بیش از 5 میلیون شرکتکننده در حوزههای پژوهش و فناوری در جشنواره دانش آموزان پژوهشگر " رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش در جشنواره ملی تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده با اشاره به حضور بیش از 5 میلیون شرکتکننده در حوزههای پژوهش و فناوری در جشنواره دانش آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده گفت: برای آغاز و توسعه فرایند پژوهش، در مدارس کشور باید سرمایهگذاری کرد.
به ميزباني پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد: " دومین جلسه مجمع پژوهشگاه هاي دستگاه هاي اجرايي كشور " دومين جلسه مجمع پژوهشگاه هاي دستگاه هاي اجرايي كشور در روز سه شنبه مورخ 99/8/6 از ساعت 14 الي 17 در محل سالن گلشن پژوهشگاه صنعت نفت بصورت حضوري و با حضور روساي پژوهشگاه ها ي دستگاه هاي اجرايي (شامل پژوهشگاه استاندارد ، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ، پژوهشگاه هواشناسي ، موسسه تحقيقات علوم شيلات كشور، پژوهشگاه علوم انتظامي و مطالعات اجتماعي و.......) به ميزباني پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
کارگروه مطالعات فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد: آخرین یافتهها درباره برگزاری کلاسهای درس حضوری در ایام کرونا/ تربیت در کنار سلامت بررسیها بر روی موارد شناسایی شده کرونا در محیط های مدارس نشان میدهند که انتشار ویروس از کودک به کودک در مدارس شایع نیست و عامل اصلی عفونتهای COVID-19 در کودکان، حضور آنان در مدرسه نیست.
يادداشتي از دكتر محمد حسني عضو هيئت علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بازگشایی مدارس چرا و چگونه؟/ آموزش جزو حقوق اساسی دانشآموزان است آموزش جزو حقوق اساسی دانشآموزان است که در کنار حق امنیت قرار میگیرد از همین رو بازگشایی مدرسه یک ضرورت است اما این بازگشایی به چه الزاماتی نیاز دارد؟
يادداشتي در باب بازگشایی مدارس بازگشایی مدارس، اهمیت، ملاحظات و چهارچوبهایی برای آموزش در دوران کرونا یافتهها نشان میدهند که نباید تعطیلی مدارس را امری سهل و کم پیامد تلقی نمود و در موارد ممکن نه فقط در روستاها و نقاط کمجمعیت، بلکه حتی در شهرها هم باید متناسب با شرایط و حصول ملاکها و شرایط لازم، اقدام به بازگشایی مدارس صورت گیرد.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در دومین روز از سیوچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزشوپرورش کشور؛ بسته شدن مدارس اثرات نامطلوبی در زندگی و آینده دانش آموزان دارد رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در دومین روز از سیوچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزشوپرورش کشور؛
بسته شدن مدارس اثرات نامطلوبی در زندگی و آینده دانش آموزان دارد
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش در دومین روز از سیوچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزشوپرورش کشور، بسته شدن مدارس را موجب ایجاد اثرات نامطلوبی در زندگی و آینده دانش آموزان دانست و گفت: آموزش مجازی تنها یکی از ابزارهای تعلیم و تربیت است.
ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش در ابتدای دیدار با رهبر انقلاب؛ هویت بخشی و تمدن سازی، رسالت اصلی آموزش و پرورش حضرت آیتالله خامنهای صبح امروز (۹۹/۶/۱۱) در ارتباط تصویری با اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش، با اعضای شورای عالی آموزش و پرورش، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، استانداران و مدیران کل و روسای آموزش و پرورش کلیه مناطق کشور سخن گفتند.
پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار مي كند : نشست علمی - تخصصی مجازی با عنوان: سنجش اثر پژوهش در مراکزعلمی و پژوهشی نشست علمی - تخصصی با عنوان "سنجش اثر پژوهش در مراکزعلمی و پژوهشی" روز سه شنبه مورخ 1399/10/2 ساعت 9 الی 11:30 بصورت مجازی در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار میگردد.
در جلسه شورای مدیران پژوهشگاه ارائه شد: " گزارشی از عملکرد شش ماهه پژوهشکده تعلیم تربیت " در جلسه شورای مدیران پژوهشگاه مطالعات که در روز یکشنبه مورخ ۲۵ آبان ۱۳۹۹از ساعت ۱۰ الی ۱۱/۴۵ در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات و با حضور اعضای جلسه برگزار شد، گزارشی از عملکرد پژوهشکده تعلیم و تربیت و اعضای هیات علمی و کارشناسان آن در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ توسط اقای خوش خلق،،سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت ارایه شد.
کارگروه مطالعات فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد: آخرین یافتهها درباره برگزاری کلاسهای درس حضوری در ایام کرونا/ تربیت در کنار سلامت بررسیها بر روی موارد شناسایی شده کرونا در محیط های مدارس نشان میدهند که انتشار ویروس از کودک به کودک در مدارس شایع نیست و عامل اصلی عفونتهای COVID-19 در کودکان، حضور آنان در مدرسه نیست.
يادداشتي از دكتر محمد حسني عضو هيئت علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بازگشایی مدارس چرا و چگونه؟/ آموزش جزو حقوق اساسی دانشآموزان است آموزش جزو حقوق اساسی دانشآموزان است که در کنار حق امنیت قرار میگیرد از همین رو بازگشایی مدرسه یک ضرورت است اما این بازگشایی به چه الزاماتی نیاز دارد؟
پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار مي كند : نشست علمی - تخصصی مجازی با عنوان: سنجش اثر پژوهش در مراکزعلمی و پژوهشی نشست علمی - تخصصی با عنوان "سنجش اثر پژوهش در مراکزعلمی و پژوهشی" روز سه شنبه مورخ 1399/10/2 ساعت 9 الی 11:30 بصورت مجازی در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار میگردد.
به طور مجازي در دانشگاه مازندران برگزار ميشود: وبينار تخصصي «مهارت خواندن متن» وبينار تخصصي «مهارت خواندن متن» در روز چهارشنبه 26 آذر سال 1399 از ساعت 14 الي 19 به طور مجازي در دانشگاه مازندران برگزار ميشود.
بصورت نیمه حضوری برگزار شد: " جلسه هيئت تحريريه فصلنامه علمي پژوهشي كودكان استثنايي " جلسه هيئت تحريريه فصلنامه علمي پژوهشي كودكان استثنايي در تاريخ 1399/8/25 به صورت نيمه حضوري با حضور سردبير فصلنامه،معاون سردبير و مدير داخلي فصلنامه ، و اعضاي محترم هئيت تحريريه، رئيس گروه پژوهشي اختلالات رفتاري و يادگيري و مدير سامانه فصلنامه تشكيل شد.
کارگروه مطالعات فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد: آخرین یافتهها درباره برگزاری کلاسهای درس حضوری در ایام کرونا/ تربیت در کنار سلامت بررسیها بر روی موارد شناسایی شده کرونا در محیط های مدارس نشان میدهند که انتشار ویروس از کودک به کودک در مدارس شایع نیست و عامل اصلی عفونتهای COVID-19 در کودکان، حضور آنان در مدرسه نیست.
يادداشتي از دكتر محمد حسني عضو هيئت علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بازگشایی مدارس چرا و چگونه؟/ آموزش جزو حقوق اساسی دانشآموزان است آموزش جزو حقوق اساسی دانشآموزان است که در کنار حق امنیت قرار میگیرد از همین رو بازگشایی مدرسه یک ضرورت است اما این بازگشایی به چه الزاماتی نیاز دارد؟
گزارش برگزاری نشست : " رویکرد معرفت شناختی مناسب برای آموزش تاریخ " اولين نشست از سري نشست هاي تخصصي «رویکرد معرفت شناختی مناسب برای آموزش تاریخ در راستای اهداف تحولی» از ساعت 13 تا 15 روز یکشنبه 2 آذر 1399 با حضوراساتید مدعو، مدیر و اعضای هیئت علمی پژوهشکدۀ برنامه ریزی درسی، تعدادی از دبیران تاریخ، اعضای انجمن ایرانی تاریخ و شماری از اساتید دانشگاه فرهنگیان از طریق اسکایپ برگزار شد.
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار می گردد: کرسی ترویجی مجازی با عنوان «مدارس تیزهوشان در ترازوی عدالت تربیتی » کرسی ترویجی مجازی با عنوان «مدارس تیزهوشان در ترازوی عدالت تربیتی » روز سه شنبه مورخ 1399/7/29 از ساعت 9:30 لغایت 12:30 در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار می گردد.
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید: " سومین جلسه بررسي فرآيند طراحي و اجراي آزمون نهايي درس زبان انگليسي پايه 12 " سومین جلسه بررسي فرآيند طراحي و اجراي آزمون نهايي درس زبان انگليسي پايه 12 در تيرماه سال جاري (1399) و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای بهبود اين فرآيند در سال آينده (1400) روز چهارشنبه 2 مهرماه 99 در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
تازه های نشر : آموزش شایستگی محور ( مقدمه ای بر مفاهیم، دیدگاه ها و الگوها) کتاب آموزش شایستگی محور (مقدمه ای بر مفاهیم، دیدگاه ها و الگوها) توسط همکار گرامی دکتر سیدعلی خالقی نژاد تألیف و در انتشارات آوای نور در خصوص توصيف و تحليل ايدههاي رايج، ديدگاهها و الگوهاي آموزش شايستگيمحور به چاپ رسیده است.
رضا کلانتری در گفت وگو با ایسنا: "شیوع ویروس کرونا آمار بازمانده از تحصیل در مناطق روستایی و عشایری که یکی از معضلات مهم آموزش و پرورش بوده را افزایش خواهد داد " سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه شیوع ویروس کرونا آمار بازمانده از تحصیل در مناطق روستایی و عشایری که یکی از معضلات مهم آموزش و پرورش بوده را افزایش خواهد داد اظهار کرد: ما نگران هستیم عدم حضور دانش آموزان در این مناطق به ویژه در مناطق مرزی، محروم و دوزبانه به یک رویکرد تبدیل شود.
کارگروه مطالعات فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد: آخرین یافتهها درباره برگزاری کلاسهای درس حضوری در ایام کرونا/ تربیت در کنار سلامت بررسیها بر روی موارد شناسایی شده کرونا در محیط های مدارس نشان میدهند که انتشار ویروس از کودک به کودک در مدارس شایع نیست و عامل اصلی عفونتهای COVID-19 در کودکان، حضور آنان در مدرسه نیست.
يادداشتي از دكتر محمد حسني عضو هيئت علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بازگشایی مدارس چرا و چگونه؟/ آموزش جزو حقوق اساسی دانشآموزان است آموزش جزو حقوق اساسی دانشآموزان است که در کنار حق امنیت قرار میگیرد از همین رو بازگشایی مدرسه یک ضرورت است اما این بازگشایی به چه الزاماتی نیاز دارد؟
يادداشتي در باب بازگشایی مدارس بازگشایی مدارس، اهمیت، ملاحظات و چهارچوبهایی برای آموزش در دوران کرونا یافتهها نشان میدهند که نباید تعطیلی مدارس را امری سهل و کم پیامد تلقی نمود و در موارد ممکن نه فقط در روستاها و نقاط کمجمعیت، بلکه حتی در شهرها هم باید متناسب با شرایط و حصول ملاکها و شرایط لازم، اقدام به بازگشایی مدارس صورت گیرد.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در دومین روز از سیوچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزشوپرورش کشور؛ بسته شدن مدارس اثرات نامطلوبی در زندگی و آینده دانش آموزان دارد رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در دومین روز از سیوچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزشوپرورش کشور؛
بسته شدن مدارس اثرات نامطلوبی در زندگی و آینده دانش آموزان دارد
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش در دومین روز از سیوچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزشوپرورش کشور، بسته شدن مدارس را موجب ایجاد اثرات نامطلوبی در زندگی و آینده دانش آموزان دانست و گفت: آموزش مجازی تنها یکی از ابزارهای تعلیم و تربیت است.
کارگروه مطالعات فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد: آخرین یافتهها درباره برگزاری کلاسهای درس حضوری در ایام کرونا/ تربیت در کنار سلامت بررسیها بر روی موارد شناسایی شده کرونا در محیط های مدارس نشان میدهند که انتشار ویروس از کودک به کودک در مدارس شایع نیست و عامل اصلی عفونتهای COVID-19 در کودکان، حضور آنان در مدرسه نیست.
يادداشتي از دكتر محمد حسني عضو هيئت علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بازگشایی مدارس چرا و چگونه؟/ آموزش جزو حقوق اساسی دانشآموزان است آموزش جزو حقوق اساسی دانشآموزان است که در کنار حق امنیت قرار میگیرد از همین رو بازگشایی مدرسه یک ضرورت است اما این بازگشایی به چه الزاماتی نیاز دارد؟
يادداشتي در باب بازگشایی مدارس بازگشایی مدارس، اهمیت، ملاحظات و چهارچوبهایی برای آموزش در دوران کرونا یافتهها نشان میدهند که نباید تعطیلی مدارس را امری سهل و کم پیامد تلقی نمود و در موارد ممکن نه فقط در روستاها و نقاط کمجمعیت، بلکه حتی در شهرها هم باید متناسب با شرایط و حصول ملاکها و شرایط لازم، اقدام به بازگشایی مدارس صورت گیرد.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در دومین روز از سیوچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزشوپرورش کشور؛ بسته شدن مدارس اثرات نامطلوبی در زندگی و آینده دانش آموزان دارد رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در دومین روز از سیوچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزشوپرورش کشور؛
بسته شدن مدارس اثرات نامطلوبی در زندگی و آینده دانش آموزان دارد
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش در دومین روز از سیوچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزشوپرورش کشور، بسته شدن مدارس را موجب ایجاد اثرات نامطلوبی در زندگی و آینده دانش آموزان دانست و گفت: آموزش مجازی تنها یکی از ابزارهای تعلیم و تربیت است.
ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش در ابتدای دیدار با رهبر انقلاب؛ هویت بخشی و تمدن سازی، رسالت اصلی آموزش و پرورش حضرت آیتالله خامنهای صبح امروز (۹۹/۶/۱۱) در ارتباط تصویری با اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش، با اعضای شورای عالی آموزش و پرورش، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، استانداران و مدیران کل و روسای آموزش و پرورش کلیه مناطق کشور سخن گفتند.
سي و چهارمين اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سخنرانی رهبر انقلاب در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سخنراني حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سهشنبه) در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش،
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد: " نشست هماهنگی و تبیین برنامه توسعه مدرسه پژوهنده از برنامه های تحولی وزارت آموزش و پرورش " نشست هماهنگی و تبیین برنامه توسعه مدرسه پژوهنده که یکی از برنامه های تحولی وزارت آموزش و پرورش برای اجرا در سال 1400-1399 است در روز دوشنبه مورخ 99/6/3 از ساعت 10 الی 12:30 در سالن جلسات پژوهشگاه با حضور نمایندگان معاونت ها و سازمان های حوزه ستادی وزارت متبوع و ادارات کل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های استان تهران برگزار شد.
وزیر آموزشوپرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزشوپرورش و معاونان پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع استانها؛ افزایش خلاقیت معلمان در فضای مجازی از برنامههای معاونان پژوهش باشد وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اینکه یکی از اسامی روز قیامت یوم الحسره است که این حسرت از هر آتشی سوزندهتراست، گفت: باید بهگونهای در دوران خدمت خود عمل کنیم که بعد از بازنشستگی بتوانیم نقاط روشنی را در خاطرات 30 ساله خدمت پیدا کنیم و این اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه با هوشیاری کامل و خلاقیت در کار وارد شویم.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفتگو با روزنامه اطلاعات : میل به ایجاد مدارس خاص،موجب تضعیف همبستگی اجتماعی می شود به بهانه ۱۷مرداد روز خبرنگار فرصتی به دست آمد تا از حضور دکتر فرهاد کریمی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس پژوهشگاه مطالعات این وزارتخانه در محل روزنامه اطلاعاتبهره مند شویم.