صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
چهارشنبه ٠٤ مرداد ١٣٩٦
موقعیت : صفحه اصلي > اخبار 
اخبار > نشست ارائه و کاربست یافته های پژوهشی با عنوان : "موانع و شیوه های جذب کودکان بازمانده از تحصیل مناطق روستایی و عشایری "


  چاپ        ارسال به دوست

مركز پژوهشي تعليم و تربيت كاربردي تبريز برگزار نمود :

نشست ارائه و کاربست یافته های پژوهشی با عنوان : "موانع و شیوه های جذب کودکان بازمانده از تحصیل مناطق روستایی و عشایری "

مجری: سعید عارف نژاد(کارشناس پژوهشی پژوهشکده تعلیم و تربیت کاربردی تبریز)
ناظر: جناب آقای دکتر حیدر تورانی
نشست ارائه و کاربست یافته های پژوهشی با عنوان موانع و شیوه های جذب کودکان بازمانده از تحصیل مناطق روستایی و عشایری برگزار گردید. این طرح جزء اولویت های پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و پژوهشگاه مطالعات بوده و توسط آقای سعید عارف نژاد، کارشناس پژوهشی پژوهشکده تعلیم و تربیت کاربردی تبریز و تحت نظارت جناب آقای دکتر حیدر تورانی طی مدت یکسال اجرا گردیده است. جلسه ارائه و کاربست یافته های طرح مذکور از ساعت 10.30 الی 12.30 روز شنبه 11/10/95 برگزار گردید. در این جلسه که با حضور سرپرست و کارشناسان پژوهشکده تعلیم و تربیت کاربردی تبریز، معاونت پژوهش و برنامه ریزی، معاونت آموزش ابتدائی و معاونت نهضت سوادآموزی استان، کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش و پژوهشگران استان آذربایجانشرقی برگزار گردید. آقای عارف نژاد به عنوان مجری طرح ، یافته ها را ارائه نمودند که در دو بخش موانع جذب و شیوه های جذب کودکان بازمانده از تحصیل روستایی و عشایری تنظیم شده بودند. یافته ها به دو روش کمّی و کیفی(آمیخته) به دست آمده اند و نتایج به دست آمده نشان می دهند که عوامل فردی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و سازمانی در بازماندن از تحصیل و در جذب این کودکان دخالت دارند و داشتن دید کلی نگرانه به مجموعه عوامل برای حل مشکل بازماندن از تحصیل کودکان روستائی و عشایری لازم و ضروری است. در انتها یافته ها و پیشنهادات تحقیق توسط حاضرین جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.


١٠:٥٣ - يکشنبه ٣ بهمن ١٣٩٥    /    شماره : ١٤٢٣٣    /    تعداد نمایش : ٧٨٧



خروج




صفحه اصلي |نقشه سايت|تماس با ما|پست الكترونيك