صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
چهارشنبه ٢٥ مرداد ١٣٩٦
موقعیت : صفحه اصلي > اخبار 
اخبار > " آسیب شناسی مدیریت کلان و خرد امور پژوهشی و آسیب شناسی نیاز سنجی، اجرا و کاربست پژوهشی "


  چاپ        ارسال به دوست

برگزاری نشست تخصصی با موضوع :

" آسیب شناسی مدیریت کلان و خرد امور پژوهشی و آسیب شناسی نیاز سنجی، اجرا و کاربست پژوهشی "

این نشست تخصصی با حضور 70 نفر از پژوهشگران آموزش وپرورش، معاونین و کارشناسان پژوهشی و شورای تحقیقات نواحی پنجگانه تبریز در سالن جلسات خانه معلم شماره 2 تبریز با موضوع آسیب شناسی مدیریت کلان و خرد امور پژوهشی و آسیب شناسی نیاز سنجی، اجرا و کاربست پژوهشی به صورت میزگرد تخصصی و تعاملی برگزار گردید.
آقای دکتر عصاره رئیس پژوهشگاه مطالعات در این نشست ضمن تبریک هفته معلم و اعیاد شعبانیه؛ به اهمیت و ضرورت پرداختن به امر پژوهش در حوزه مسائل تربیتی اشاره نموده و این نکته را یادآور شدند که با توجه به این¬که هر معلم روش تربیتی خاص خود را داراست و هر دانش¬آموز از راه منحصر به فرد یاد می-گیرد بنابراین تک تک معلمان باید در کلاس خود و در رابطه با دانش¬آموزان خود نسبت به تحقیق و پژوهش اقدام نماید و لازم است که حوزه اثر پژوهش¬ها تا اعماق کلاس¬های درس گسترش یابد.
آقای صمدیان معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به این مسئله که پژوهشگران حوزه آموزش و پرورش بایستی خود معلمان و افراد درگیر در مسائل این حوزه باشند و به دلیل عدم آشنایی عملی و تجربی سایر پژوهشگران با موضوعات مدارس و کلاس¬های درس، یافته های پژوهشی آنان شکل عملیاتی و کاربردی به خود نمی گیرد.
در ادامه آقای دکتر حسینی بیدخت مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه مطالعات در مورد فرایند انجام پژوهش در علوم تربیتی با تأکید بر مدل استفاده شده در پژوهشگاه مطالعات از آغاز مرحله نیازسنجی تا مرحله اجرا و برگزاری جلسات و نشست های ارائه یافته های پژوهشی توضیحات مبسوطی ارائه نموده و به اصول، الزامات و روش¬های نیازسنجی و کاربست یافته¬های پژوهشی اشاره نمودند.
در ادامه نشست دکتر رنجبری سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت کاربردی تبریز در خصوص معلم فکور و پژوهنده و نقش آن در آموزش و پرورش اثر بخش اشاره کردند و تاکید کردند بدون این عمل موج تغییرات یاد دهی و یادگیری موثر به شکلی گذرا در سطح اقیانوس یادگیری و یاددهی رخ داده و همچنان در اعماق اقیانوس ایستایی و سکون حاکم خواهد شد و آسیب شناسی پژوهشی در ایتن خصوص امری مهم محسوب می گردد. در پایان این میزگرد اعضای این نشست نکته نظرات خود را بیان کردند.


٢٣:٤٥ - دوشنبه ٨ خرداد ١٣٩٦    /    شماره : ١٤٢٤٧    /    تعداد نمایش : ٣٣٥



خروج




صفحه اصلي |نقشه سايت|تماس با ما|پست الكترونيك