صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
سه شنبه ٢٧ شهريور ١٣٩٧
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > "سنجش براي يادگيري :اصول ،راهبردها و راهكارها "


  چاپ        ارسال به دوست

معرفی کتاب با عنوان :

"سنجش براي يادگيري :اصول ،راهبردها و راهكارها "

 
كتاب با عنوان "سنجش براي يادگيري : اصول ،راهبردها و راهكارها " توسط همکار گرامی آقای ايرج خوش خلق تألیف و به چاپ رسیده است.ذیلاً توضیحی مختصر در مورد این کتاب و اهداف تألیف آن ارائه می گردد:

سنجش براي يادگيري از شاخه هاي ارزشيابي تكويني است . در سنجش براي يادگيري بر مشاركت مشترك معلم و دانش آموز در الف- نوشتن اهداف يادگيري ، ب- اجراي ابزارهاي جمع آوري اطلاعات و ج- تهيه و ارائه بازخوردهاي يادگير ي به منظور اصلاح، بهبود يا ارتقاي عملكرد تحصيلي تأكيد مي شود. كتاب سنجش براي يادگيري حاصل هفت سال پژوهش در حوز ه هاي تخصصي زير مي باشد:

1.    نظريه هاي يادگيري؛

2.  ارزشيابي آموزشي؛

3.  ارزشيابي پيشرفت تحصيلي

4.  روان سنجي كاربردي؛

5.  برنامه ريزي درسي؛

6. نظريه هاي آموزشي

در واقع، فصل هاي اين كتاب برايندي از اطلاعات سازمان يافتة حوزه هاي شش گانه ذكر شده مي باشد در اين كتاب سعي شده است مفروضه ها، اصول، باورها و مراحل تدوين تا اجراي سنجش براي يادگيري به صورت علمي و با ارائه نمونه هاي عملي و كاربردي در كلاس درس جهت دانش و مهارت افزايي معلمان عزيز معرفي شود از دانشجويان، دانشجومعلمان، معلمان مدارس و ديگر فرهيختگان فرهنگي درخواست مي شود نقدها و نظرات پيشنهادي خود را از طريق سامانه مدارس يادگيرنده ارسال كنند تا نسبت به رفع ابهامات و اصلاحات احتمالي اقدام شود.

 


١٤:٣٣ - شنبه ١٦ تير ١٣٩٧    /    شماره : ١٤٤١٤    /    تعداد نمایش : ٢٢٩


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي |تماس با ما|پست الكترونيك