صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
چهارشنبه ٠٢ مرداد ١٣٩٨
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > " بررسي نيازهاي حرفه اي مخاطبان مجلات رشد بزرگسال و ارائه راهکارهای لازم به منظور طراحي و توليد محتواي مناسب( رشد معلم، رشد تكنولوژي آموزشی و رشد مدرسه فردا )"


  چاپ        ارسال به دوست

گزارش نشست ارائه يافته هاي طرح پژوهشي با عنوان :

" بررسي نيازهاي حرفه اي مخاطبان مجلات رشد بزرگسال و ارائه راهکارهای لازم به منظور طراحي و توليد محتواي مناسب( رشد معلم، رشد تكنولوژي آموزشی و رشد مدرسه فردا )"

خلاصه نتايج ويافته هاي  طرح پژوهشي " بررسي نيازهاي حرفه اي مخاطبان مجلات رشد بزرگسال و ارائه راهکارهای لازم به منظور طراحي و توليد محتواي مناسب( رشد معلم، رشد تكنولوژي آموزشی و رشد مدرسه فردا )" توسط مجري طرح آقاي دكتر مرتضي سميعي در جلسه نشست ارائه يافته ها در روز سه شنبه 16/11/97 درسالن جلسات پژوهشگاه با حضور كارشناسان دفتر انتشارات كمك آموزشي ، سازمان پژوهش وبرنامه ريزي آموزشي و معاونت هاي وزارت آموزش و پرورش  ارائه گرديد.

در اين جلسه كه با حضور ناظر طرح آقاي دكتر فرزاد برگزار گرديد ، مجري طرح اهم يافته هاي طرح را ارائه نمود و در انتهاي جلسه به سوالات حاضران جلسه پاسخ داد. فشرده مطالب ارائه شده در جلسه به شرح ذيل بود.

نشریات رشد مي توانند به عنوان يك منبع آموزشی وتربیتی و در دسترس براي معلمان، نقش زيادي در  توانمند سازي آنها  در راستای اجرای سند تحول داشته باشند،  به طوري كه استفاده از آنها براي مخاطبان زمينه يادگيري پيوسته در طول خدمت را فراهم آورد تا آنها بتوانند از عهده وظایف و مسئوليت هاي محوله به خوبی برآيند. این تحقیق با هدف شناسايي نيازهاي آموزشي مخاطبان مجلات رشد معلم، رشد‌تكنولوژي آموزشی و رشد مدرسه فردا و ارائه راهکارهای لازم به منظور طراحي و توليد محتوي مناسب براي اين مجلات انجام شد. نیاز های مخاطبان مجلات مذکور معادل نیازهای حرفه ای معلمان در نظر گرفته شد. روش تحقيق ترکیبی به ‌صورت كيفي وكمي و با استفاده از طرح  اكتشافي متوالي  در دو مرحله اجرا گردید. مرحله اول به صورت کیفی بر اساس مصاحبه با متخصصان و صاحب نظران درخصوص نیازهای مرتبط با شايستگي هاي حرفه اي معلمان و نگاه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و مرحله دوم از طریق پاسخگویی مخاطبان مجلات رشد به پرسشنامه ای که سؤالات آن بر اساس یافته های مرحله اول تنظیم شده بود اجرا شد، جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی متخصصان تعلیم و تربیت و در بخش کمی مخاطبان سه مجله (معلمان و سایر نیروهای آموزشی) بود. روش نمونه‌گیری بخش کیفی به‌صورت غير تصادفي از نوع هدفمند و نمونه آماری تعداد 15 نفر از 100 نفر منتخب متخصصان و صاحبنظران حوزه تعليم وتربيت بود. روش نمونه‌گیری در مرحله کمی، مرحله ای تصادفی و حجم نمونه از مخاطبان سه مجله (طبق فرمول کوکران 879 نفر از هر سه دوره تحصیلی) در سال 1396مشخص گردید. داده های کیفی  بررسی،کدگذاری، طبقه بندی و طبق سؤالات پژوهش تنظیم گردید. داده های کمی با بهره گیری از آمار توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spssتحلیل شد. بر اساس نتایج حاصل برای شایستگی های شناختی (علمی و عقلانی) 20 موضوع، عاطفی و اعتقادی14موضوع، عملکردی20 موضوع، تکنولوژی8 موضوع وسایر نیازهای اجتماعی،فرهنگی، اقتصادی وفراغتی 23 موضوع به عنوان نیازهای آموزشی که می تواند برای تهیه محتوی مناسب برای مجلات مورد استفاده قرار گیرد، مشخص گردید.علاوه بر آن طبق نتایج حاصل، نیازهای مربوط به شایستگی های شناختی از اهمیت و اولویت بیشتری نسبت به دیگر نیازها برخوردار است. رتبه های بعدی به ترتیب به نیازهای عاطفی-اعتقادی، تکنولوژی و فناوری جدید، عملکردی، اجتماعی، فرهنگی، فراغتی، اقتصادی و سرگرمی اختصاص دارد. عناوین و اولویت بندی نیازها به تفکیک هر زمینه در گزارش ارائه شده است .


١١:١٤ - دوشنبه ١٣ اسفند ١٣٩٧    /    شماره : ١٤٥٧٤    /    تعداد نمایش : ٤٣٩


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي |تماس با ما|پست الكترونيك