صفحه اصلينقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
جمعه ٢٤ مرداد ١٣٩٩
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین


  چاپ        ارسال به دوست

نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.

نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین

صبح روز چهارشنبه 30/11/98 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متولی و میزبان نخستین جلسه کارگروه اجرایی برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال و مؤثر نمایندگان محترم بخش­ های مختلف و مرتبط با این زیرنظام در وزارت متبوع بود.

در این نشست که با حضور آگاهانه اکثریت مدعوین در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد پس از برگزاری آئین آغازین جلسه ، دکتر کریمی–رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم به حضار به تبیین مختصر مراحل تدوین و نگارش زیر نظام که منبعث از 18 پژوهش مفصل و مشروح درباره اهداف و  ابعاد این زیرنظام بود پرداخت سپس جناب آقای صفری( نماینده محترم مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی) از پیشرفت کار برنامه­ های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی تا پیش از محول شدن مسئولیت اجرای برنامه­ ها به پژوهشگاه گزارش مفصلی ارائه نمود و در ادامه آقای دکتر کریمی–رئیس محترم پژوهشگاه مطالعات به ارائه گزارش عملکرد پژوهشگاه در خصوص 18 برنامه محوله از زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادين پرداخت. همچنین ایشان پیش نویس بسته پیشنهادی پژوهشگاه برای اجرای برنامه های منتخب زیرنظام پژوهش و ارزشیابی در سال های 1398 الی 1400 را  در سه محور 1-مدرسه پژوهنده،2- سازمان پژوهنده و 3-سنجش ملی و  ارزشیابی کیفیت و بروندادهای نظام آموزش و پرورش معرفی نمودند و از اعضای حاضر خواسته شد نظرات خود را اظهار نمایند.

سپس سایر همکاران حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه­های خود در مورد نحوه عملیاتی نمودن اقدامات و فعالیت­های پیش بینی شده برای برنامه های زیرنظام، نحوه مشارکت بخش­ های درون­سازمانی و برون­سازمانی در فعالیت­ ها و اقدامات و تعیین استلزامات انجام فعالیت­ های پیش بینی شده پرداختند.

جناب آقای صالحانی(نماینده محترم ستاد اجرایی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش) پیشنهادهایی در خصوص اجرای بهتر برنامه­ های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی به شرح زیر ارائه نمودند:

  • برگزاری جلسات مستمر زیرنظام پژوهش و ارزشیابی با حضور بخش های ذیربط
  • ارتباط مستمر با سایرزیرنظام ها و اصلاح فرآیندها و...
  • معرفی نماینده پژوهشگاه برای ارتباط با دبیرخانه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

جناب آقای دکتر شکوهی( نماینده محترم معاونت آموزش ابتدایی) به چالش ­های پیش­روی اجرای برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی و سایر زیرنظام­ها به شرح زیر اشاره نمودند:

  • پیشروی زیرنظام ها از جهت گیری به تدوین برنامه های جزئی و اجرایی و سلب  ابتکار عمل از حوزه های تخصصی
  • انتظارات یکسان از زیرنظام ها به جای توجه به ویژگی های هر زیرنظام
  • یکسان بودن روش های ارزشیابی و پایش در همه زیرنظام ها

جناب آقای شمامی( نماینده محترم معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع) بیان نمودند می بایست برای اجرای برنامه­ های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی پیش بینی و تامین اعتبار صورت گیرد که تنها راه برای اجرای برنامه­های تحول متناظرسازی برنامه ها با پیوست 4 موافقت نامه بودجه سالیانه است.ایشان دشواری تأمین اعتبار برنامه های زیرنظام ها را از مهمترین چالش های  اجرای برنامه ها برشمردند.

خانم دکتر حسین پور(کارشناس مسئول محترم برنامه­ریزی علمی پژوهشی پژوهشگاه) بیان نمودند که سایر معاونت­ها و سازمان ها و ادارات حوزه ستادی که متولی 25 برنامه دیگر زیرنظام پژوهش و ارزشیابی می باشند همانند پژوهشگاه مطالعات اولویت های خود را برای دو سال آینده ارائه دهند.

در پایان پیشنهاد شد که جلسات جداگانه ای با هر یک از معاونت ها و سازمان ها و ادارات حوزه ستادی به منظور ارائه گزارش عملکرد آنان در راستای اجرای زیرنظام پژوهش و ارزشیابی برگزار گردد. همچنین مقرر شد جلسات تعاملی با نمایندگان سایر زیرنظام ها نیز برگزار شود. علاوه بر این بر طراحی الگوی ارزشیابی آموزشی تأکید شد.


١٩:٣٩ - چهارشنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٨    /    شماره : ١٤٨٤٥    /    تعداد نمایش : ٢١٤


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي|تماس با ما|پست الكترونيك