صفحه اصلينقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
جمعه ٢٤ مرداد ١٣٩٩
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > " اولين جلسه شوراي پژوهشي پژوهشكده كودكان استثنايي در سال جاري "


  چاپ        ارسال به دوست

صبح دیروز در سالن جلسات پژوهشگاه برگزار گردید:

" اولين جلسه شوراي پژوهشي پژوهشكده كودكان استثنايي در سال جاري "

 

 

 

صبح روز سه‌شنبه 99/4/10 اولين جلسه شوراي پژوهشي پژوهشكده كودكان استثنايي در سال جاري، با حضور جناب آقاي دكتر حسيني معاون محترم وزير و رئيس سازمان استثنايي، سركارخانم دكتر حكيم‌زاده معاون محترم ابتدايي وزارت آموزش و پرورش، جناب آقاي دكتر كريمي رئيس محترم پژوهشگاه مطالعات و جمعي از اساتيد مجرب و متخصص (آقايان دكتر به‌پژوه، دكترپوشنه، دكترپيشياره، دكتر دستجردي، دكتر كبيري، دكتر بهراد و سركارخانم دكتر اكبر فهميي) تشكيل گرديد.

در ابتداي جلسه جناب آقاي دكتر كريمي ضمن خيرمقدم به شركت كنندگان به تبيين محورهاي جلسه پرداختند. سپس سركار خانم دكتر فرهبد سرپرست پژوهشكده كودكان استثنايي ضمن اعلام خبر استقلال پژوهشگاه به اعضاي محترم شورا، برنامه‌ها و مأموريت هاي سال جاري پژوهشكده را براي اعضاي محترم تشريح نمودند.

در ادامه معاونين محترم وزير و اساتيد بزرگوار ضمن ابراز خرسندي بابت استقلال پژوهشگاه به ارائه نقطه نظرات و پيشنهادات ارزشمندي در خصوص خط ‌مشي و راهكارهاي عملياتي براي فعاليت‌هاي پژوهشكده‌ پرداختند. بخشي از اهم نقطه نظرات به شرح زير مي‌باشند:

  • هر برنامه ‌ريزي بهتر است مبتني بر نياز سنجي اتفاق افتد
  • پژوهشكده و پژوهشگاه بايستي مسئله شناسي كرده و در حوزه مسئله‌هاي شناسايي شده، پژوهش نمايد و معاونت‌هاي مربوطه را در جريان نتايج قرار دهند.
  • بطور كلي مراحل اجرايي طرح هاي پژوهشي بهتر است كوتاه شود تا معاونت ها سريع تر در جريان نتايج مورد نياز قرار گيرد
  • پژوهش هاي كوتاه مدت و كاربردي مورد توجه بيشتر قرار گيرند
  • پژوهش ها بايد مسئله محور باشند
  • ارتباط تنگاتنگ ‌تر بايد با بدنه آموزش و پرورش برقرار شود
  • ارتباط با انجمن‌هاي علمي در دستور كار قرار گيرد
  • جلسات شوراي پژوهشي صرفاً به بررسي پروپوزال معطوف نگردد و سياستگذاري و برنامه‌ريزي در دستور اصلي كار قرار گيرد
  • روش تحليل ثانويه سبب خواهد شد از داده‌هاي انباشه شده‌اي كه در سطح وزارت آموزش و پرورش وجود دارد استفاده مناسب تري شود كه اين خود لزوم دسترسي پژوهشگران (البته با تدابيري خاص) به داده‌هاي موجود را مطرح مي‌كند.

در پايان مقرر شد جلسات بطور منظم برگزار شود كه پيشنهاد برگزاري ماهانه جلسات مطرح گرديد.


١٤:١٥ - چهارشنبه ١١ تير ١٣٩٩    /    شماره : ١٤٩١٨    /    تعداد نمایش : ١٣٧


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي|تماس با ما|پست الكترونيك