صفحه اصلينقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
جمعه ١١ مهر ١٣٩٩
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > " دومین جلسه بررسي و تحلیل روند طراحي و اجراي آزمون نهايي درس زبان انگليسي پايه 12 در سال جاري "


  چاپ        ارسال به دوست

در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:

" دومین جلسه بررسي و تحلیل روند طراحي و اجراي آزمون نهايي درس زبان انگليسي پايه 12 در سال جاري "

 

 

 

آزمون نهايي درس زبان انگليسي پايه 12 در سال جاري با بازتاب هايي متفاوتی از سوي جامعه روبرو شد. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش جهت بررسي علل بوجود آورنده اين بازتاب ها، جلسه اي را با حضور كارشناسان مركز سنجش و پايش كيفيت آموزشي، اساتيد دانشگاه و اعضاي هيات علمي پژوهشگاه و پژوهشگران در روز سه شنبه  99/5/21 برگزار نمود. در اين جلسه مشخص گرديد كه سه معاونت آموزش و پرورش در طراحي و اجراي آزمون هاي نهايي پايه 12 مشاركت دارند. اين سه معاونت شامل «مركز سنجش و پايش كيفيت آموزشي»، «سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي (گروه زبان خارجي دفتر تاليف» و «آموزش متوسطه» هستند. نقش مركز سنجش و پايش كيفيت آموزشي در برگزاري آزمون هاي نهايي « طراحي سوال، اجراي امتحان، اعلام نتيجه و ارسال بازخورد به طراحان» است. در اين جلسه شيوه نامه انتخاب طراح سوال و آيين نامه هاي برگزاري آزمون هاي نهايي مورد سوال قرار گرفتند.

از آنجايي كه «گروه زبان انگليسي دفتر تاليف در سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي» و «معاونت آموزش متوسطه» نيز در امر طراحي و اجراي آزمون نهايي درس زبان انگليسي پايه 12 مشاركت داشتند، جلسه اي در روز سه شنبه به تاريخ 99/6/4 با حضور مدعوین محترم در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. در اين جلسه يكي از مدير گروه هاي زبان انگليسي متوسطه دوم، دبير زبان انگليسي، مادر يكي از دانش آموزان شركت كننده در آزمون، نماينده معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، كارشناسان گروه زبان انگليسي دفتر تاليف، اساتيد متخصص آموزش زبان انگليسي، نماينده انجمن علمي اساتيد آموزش زبان و ادبيات انگليسي، اعضاي هيات علمي و پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش حضور داشتند. در اين جلسه سوالاتي در خصوص چگونگي بارم بندي بخش هاي مختلف سوالات آزمون، نقش برنامه درسي اجرا شده درس زبان انگليسي پايه 12 در طراحي سوالات آزمون، نقش برنامه درسي اجرا شده در موفقيت يا شكست برنامه درسي قصد شده، چگونگي بررسي اعتبار سوالات آزمون از بعد روايي، پايايي و سطح دشواري سوالات قبل از اجراي آزمون و ارتباط بين بخش شنيداري آزمون و تجهيزات حوزه هاي امتحاني و مدارس مطرح گرديد.

پس از بازخواني و مقوله بندي مطالب مطرح شده در هر دو جلسه «بررسي چگونگي طراحي و اجراي آزمون نهايي درس زبان انگليسي پايه 12»، راهكارهاي مناسب از مباحث استخراج شده و در جلسه اي با حضور نمايندگان هر سه معاونت اين راهكارها ارائه خواهد شد تا با  توجه به راهكارهاي پيشنهادي اصلاحات لازم  به عمل آمده و در نهايت كيفيت هر دو فرآيند طراحي و اجراي آزمون افزايش يابد و در سال آتي با بازتاب هايي اينچنيني در سطح جامعه روبرو نشويم.


١٤:٤٨ - دوشنبه ١٠ شهريور ١٣٩٩    /    شماره : ١٤٩٥٢    /    تعداد نمایش : ١٧٢


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي|تماس با ما|پست الكترونيك