صفحه اصلينقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
چهارشنبه ٠٨ بهمن ١٣٩٩
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > " ارتقای کیفیت، توسعه فرهنگ پژوهش، پیش‌بینی آینده و حل مسائل موجود؛ چهار مأموریت اصلی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش "


  چاپ        ارسال به دوست

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با رئیس و کارکنان پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش؛

" ارتقای کیفیت، توسعه فرهنگ پژوهش، پیش‌بینی آینده و حل مسائل موجود؛ چهار مأموریت اصلی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش "

 

 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در دیدار با رئیس و کارکنان پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش که به مناسبت هفته پژوهش انجام شد، اظهار کرد: پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش در گزارش‌های ارائه‌شده بر بهبود و افزایش کیفیت در فرایندهای تعلیم و تربیت تمرکز بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد تحول در آموزش‌وپرورش ضروری و مهم است، گفت: فلسفه وجودی پژوهشگاه این است که ابزار اصلی سیاست‌گذاری باشد و تحول را رقم بزند و نقطه عزیمت آموزش‌وپرورش به سیاست‌گذاری‌های دقیق‌تر باشد.

وی ادامه داد: امروزه در نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا مناسبات گذشته برهم‌خورده است و براثر شیوع کرونا ساختارهایی که طی سال‌های متمادی استفاده می‌شد دیگر کاربردی ندارد. اینکه چه ساختاری را جایگزین ساختار فعلی کنیم سؤالی است که باید پژوهش‌ها به آن پاسخ دهد.

حاجی میرزایی بابیان اینکه باید همکاری منسجم و سازمانی مؤثر بین پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی صورت گیرد، اظهار کرد: پژوهش جایگاه اصلی خود را در آموزش‌وپرورش پیدا نکرده است و باید دررسیدن پژوهش به جایگاه خود، تلاش کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: شرط ضروری و لاینفک هر جامعه‌ای برای حل مسائل و تحقق اهدافش داشتن فهم درست از پژوهش است و باید در توسعه فرهنگ پژوهش صاحب‌نظر باشیم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در فعالیت‌های پژوهشی گفت: دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی باید در مسیری حرکت کنند که به تحقق اهداف آموزش‌وپرورش منجر شود.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در انجام فعالیت‌ها، به‌جای کمیت بر کیفیت تمرکز داشته باشیم، اظهار کرد: مهم نیست چند پژوهش انجام داده‌ایم بلکه مهم این است که با انجام پژوهش‌ها مسائل را حل کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از ملاک‌های ارزیابی موفقیت یک سازمان، میزان تحقق مأموریت‌های آن سازمان است، گفت: به‌جای تمرکز بر وظایف باید بر مأموریت‌ها تمرکز داشته باشیم زیرا ارزش عملکرد وابسته به میزان تحقق مأموریت‌ها است.

وی در پایان گفت: ارتقای کیفیت، توسعه فرهنگ پژوهش، پیش‌بینی آینده و حل مسائل موجود؛ چهار مأموریت اصلی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش است و برای تحقق این اهداف از برنامه‌های پژوهشگاه حمایت می‌کنیم.

 


١٣:٣٠ - يکشنبه ٢٣ آذر ١٣٩٩    /    شماره : ١٥٠١٨    /    تعداد نمایش : ٢١٤


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي|تماس با ما|پست الكترونيك