جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 19421
بازديدکنندگان امروز : 485
کل بازديدکنندگان : 10639716
بازديدکنندگان آنلاین : 15
زمان بارگزاری صفحه : 0/1094 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلي > امور پژوهشی استان ها > شهرستانهاي تهران 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

شهرستانهاي تهران

اولويت هاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران سال 86


1.بررسي تحليلي ضرورت اتحادملي و انسجام اسلامي و ارائه راهكارهاي مؤثر بر تثبيت آن در آموزش و پرورش و چشم انداز بيست ساله كشور
  
2.بررسي تطبيقي و پيشرفته در خصوص ضرورت واهميت نياز امت اسلام وملت ايران به بشارت و انذار پيامبر اعظم (ص) در همه اعصار 
 
3.روش هاي ارتقاي سطح معلومات ديني و تقويت بنيه مذهبي دانش آموزان دوره متوسطه
 
4.شناسايي راهكارهاي اجرايي جهت تحقق «مدرسه زندگي» در دوره هاي مختلف تحصيلي 
 
5.بررسي روشهاي مؤثر به منظور ساختار سازي الگوي مناسب جهت تدوين و طراحي منشور حقوق معلمان 
 
6.شناسايي روشهاي مؤثر در ساماندهي مدارس و نقش آن در صرفه جويي و افزايش بهره وري 
 
7.بررسي اجراي طرح خريد خدمات آموزشي و اثربخشي آن در فرايند آموزش 

8.بررسي ميزان تحقق اهداف دوره ابتدايي در شكل گيري مهارتهاي زندگي اساسي دانش آموزان 

9.بررسي ميزان تاثيرات كمي و كيفي كلاسهاي فوق برنامه و مكمل در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان 
 
10.شناسايي و بررسي راهكارهاي جذب و نگهداشت دانش آموزان با رويكرد اجباري شدن دوره راهنمايي
 
11.بررسي ميزان اثربخشي مدارس خاص : استعداد درخشان ، نمونه دولتي ، شبانه روزي و بزرگسالان 
  
12.بررسي ميزان اثرگذاري و قابليت اجرايي بخشنامه هاي ارسالي و ارتباط با حجم ، ازدحام و زمان پاسخگويي
 
13.بررسي ميزان سلامت سازماني مدارس در خصوص الگوي فيلد من(feeld man)
 
14.بررسي راهكارهاي جذب و نگهداري نيروي انساني در مناطق محروم با توجه به ظرفيتهاي موجود 
 
15.روش هاي توانمند كردن مديران مدارس در زمينه دانش مديريتي
 
16.بررسي شيوه هاي معقول در تشويق دانش آموزان به امر حجاب 
  
17.تاثير مسابقات فرهنگي و هنري و ... در تقويت بعد اعتقادي و تحكيم مباني مذهبي در دانش آموزان در رده هاي مختلف تحصيلي
 
 
18.* بررسي اثربخشي طرح آشنا ، بهسا و مدارس الگو بر افزايش كيفيت درس تربيت بدني در مناطق تعيين شده . 

* طرح آشنا: طرح آموزش شنا در دوره ابتدايي .   

* طرح بهسا: طرح مجموعه هاي ورزشي مشترك بين چند مدارس همجوار.  

*مدارس الگو:‌ مدارسي كه بطور حجم نمونه ( 6 مدرسه )انتخاب و امكانات ورزشي در گوشه اي از حياط مدرسه تعبيه گرديده .
 
19.بررسي تاثير« ميان وعده غذايي» سالم در رشد دانش آموزان و محاسبه ميزان رابطه آن با نرخ رشد سلامتي و تحصيلي
 
20.بررسي ميزان تاثير فضاي آموزشي و تراكم بر عملكرد يادگيري دانش آموزان در دوره هاي مختلف تحصيلي (تعيين استانداردها)
  
21.بررسي ميزان اثربخشي دوره هاي آموزشي تخصصي كوتاه مدت ضمن خدمت فرهنگيان بر عملكرد آموزشي آموزگاران 
  
22.شناسايي نيازهاي آموزشي مديران، كارشناسان و كاركنان ادراي سازمان و ارائه برنامه و راهكار آموزشي پيشنهادي(نيازسنجي آموزشي)
 
23.بررسي و تعيين نقاط قوت و ضعف برگزاري متمركز (سازماني و قطبي) و غير متمركز (منطقه اي) دوره هاي آموزشي ضمن خدمت فرهنگيان 
 
24.بررسي راهكارهاي تحت پوشش بردن بي‌سوادان باقيمانده در گروه سني 45-10 سال (كه در سطح استان پراكنده اند.) 
 

 

 

  • گزارش چهارمين همايش ارائه يافته هاي پژوهشي شوراي تحقيقات سازمان آموزش وپرورش شهرستانهاي استان تهران

چهارمين همايش ارائه يافته هاي پژوهشي  شوراي تحقيقات سازمان آموزش وپرورش شهرستانهاي استان تهران روز يكشنبه 8/5/1385 در سالن اجتماعات اردوگاه شهيد مصطفي خميني برگزار شد .
در اين  همايش بعد از تلاوت قرآن مجيد و پخش  نماهنگي ازسخنان و بيانات رهبر مقام معظم انقلاب اسلامي كه به مناسبت سال پيامبر اعظم (ص) تهيه شده ،  محمد ناصر حسيني علايي ، معاونت محترم پژوهش ، برنامه ريزي و منابع انساني سازمان آموزش وپرورش شهرستانهاي استان تهران ضمن تقدير و تشكر از كليه دست اندركاران و عرض خير مقدم به مدعوين از تلاش علي سيد طاهرالديني دبير شوراي تحقيقات (كارشناس مسئول ) براي اهتمامي كه نسبت به انعكاس و كاربست نتايج تحقيقات به صور مختلف به كار گرفته است بطور ويژه قدرداني نمود .
قائم مقام شوراي تحقيقات گفت اين همايش ها زمينه تبادل نظر و كاربستي ويژه را فراهم مي نمايد .
معاونت محترم پژوهش ، برنامه ريزي و منابع انساني سازمان با بيان اينكه مكاتب آمده اند تا بشر را دعوت كنند گفت : هرچه مكاتب امروز تعاليم و نظريات خود را از كانون نضج دورتر يابند زمينه انحراف آن بيشتر مي شود ، براي مثال اديان مانند يهوديت ، مسيحيت به همين دليل دستخوش انحراف شده اند ، كتب انجيل و تورات آن چيزي نيست كه خداوند نازل فرموده است .
قائم مقام ستاد بزرگداشت سال پيامبراعظم (ص) گفت: اما اسلام به دليل ارائه مباني ، متون ، سيره و روش زندگي اصيل ، براي بشر امروز قابل دسترسي و دستيافتني است  و هركس بخواهد در آن غور كند برايش اين امكان فراهم است .
اما اين امكان در اديان و مكاتب ديگر مهيا نيست ، آقاي علايي گفت در اسلام هر كس بخواهد تحقيق كند بدليل اينكه مهم ترين و اساسي ترين پايه اسلام قرآن است و در آن هيچ تحريفي صورت نپذيرفته جاي دستيابي به مقصود واقعي  وجود دارد .
بهر حال محقق بايد بتواند حق را معلوم كند وبنماياند و اسلام اين افتخار را به همه محققين روي خوش نشان داده است. و اين ادعا در هيچ دين و مكتبي نيست . در اسلام خبث از طيب كاملاً روشن است و به همين دليل زمينه پژوهشي در آن مسير است آنهم از نوع بنيادي و كتابخانه اي .
آقاي علايي در اين همايش گفت شوراي تحقيقات سازمان آموزش وپرورش شهرستانهاي استان تهران  نيز زمينه مطالعات و تحقيقات كتابخانه اي را با ارائه سه اولويت از اولويتهاي سال 85 خود را فراهم نموده است .
در اين همايش علي سيد طاهرالديني كارشناس مسئول تحقيقات ضمن برشمردن اهداف همايش گفت اين سلسله همايش ها براي آنست كه زمينه اتصال ميان محققان و برنامه ريزان آموزشي و كارگزاران تعليم وتربيت بصورت رو در رو  و واقعي فراهم گردد و معلمان از نتايج تحقيقات آگاه شوند و محققان از وضع موجود مطلع گردند و با پرسش و پاسخ زنگار ابهام ميان پژوهشگران و معلمان زدوده شود .
 دبير شوراي تحقيقات سازمان اضافه كرد آموزش و پژوهش دو عنصر كاملاً به هم تنيده و لازم و ملزوم يكديگرند، اگر ما كلاسي پويا و متفاهم و مؤثر را در فرايند يادگيري و ياددهي را جستجو و طلب مي نمائيم بايد آموزش هاي ما عمدتاً با پشتوانه پژوهش مستقر گردند.
علي سيد طاهرالديني با بيان اينكه در چند سال اخير در سطح آموزش و پرورش با اجراي طرحهايي از قبيل – مسير ارتقاي شغلي فرهنگيان – معلم پژوهنده و جمع آوري آثار و تاليفات فرهنگيان و ... منزلت معلمان را در گرو رفتار حرفه اي آنان تعريف و تلقي نموده اند و معلمان براي ا رتقا و كيفيت بخشي به فعاليت خود مي بايست به تدوين و تنظيم طرح هاي پژوهشي از اين دست همت گمارند.
دبير همايش بررسي جايگاه نظارت و برنامه ريزي مبتني بر سيره نبوي (ص)  اضافه كرد طرح هاي مسير ارتقاي شغلي و آثار و تاليفات و نظام پذيرش پيشنهادها طرح هايي است كه تكفل آن با ادارات امور اداري مناطق و استانها بوده و شوراي تحقيقات نقش مستقيمي در بررسي گزارش ها و طرح هاي مربوط به اين مسائل را ندارد.
ولي برنامه معلم پژوهنده برنامه اي است كه مستقيماً زير نظر شوراي تحقيقات است و كارشناسي تحقيقات امسال نهمين برنامه ي اين طرح را در طيفي وسيع از ابتداي سال تحصيلي آغاز نموده در فرايند اجراي طرح مذكور از روشهاي مختلفي چون  آموزش– تبليغات مؤثر (پوستر) و برگزاري جلسات هم انديشي سود جسته تا برنامه ي  مذكور شكوهمندتر برگزار شود.
در ادامه اين همايش دكتر قائدي از مجريان طرح هاي پژوهشي سال 82 شوراي تحقيقات ضمن ارائه يافته هاي پژوهشي تحقيق خود با عنوان: « بررسي و ارائه راه هاي مناسب جهت كاربست يافته هاي پژوهشي بين مسئولان وتصميم گيران در آموزش وپرورش» تفاوت كاربست تحقيقات از شكل سنتي و مدرن را مطرح كرد و گفت:كاربست متوجه دانش آموزان، معلم و مدير مي شود لذا براي بكارگيري نتايج تحقيقات بايد از دانش آموزان آغاز نمائيد.
دكتر قائدي با بر شمردن موانع تحقيقات مساله يابي را از اجزاي بسيار مهم تحقيق معرفي نمود.
سپس آقاي دكتر محمودي استاد دانشگاه تربيت معلم و پژوهشگر شوراي تحقيقات به ارائه گزارش تحقيق خود تحت عنوان : « بررسي عملكرد سازمان آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران پيرامون تمركز زدايي و موانع موجود در توسعه آن » پرداخت و در انتها با طرح سئوال « تفاوت ارزشيابي و ارزيابي » سخنانشان را به اتمام رساندند.
همچنين اين همايش بعد از اقامه نماز و صرف نهار با ارائه گزارش اقدام پژوهي تحت عنوان : « كاهش مشكلات عاطفي، رفتاري، اجتماعي در يك دانش  آموز داغديده سال سوم دبيرستان » توسط خواهر ثامتي پژوهنده و مدرس مركز تربيت معلم زينبيه پيشوا و همچنين در انتها با طرح سئوال ايشان تحت عنوان : « ده مرحله بر طرف نمودن  داغديدگي » ادامه يافت .
آخرين سخنران همايش نيز خواهر مريم محمد نبي  مجري طرح پژوهشي با عنوان : « بررسي شأن و منزلت اجتماعي معلمان از ديدگاه دانش‌آموزان و راهكارهاي تقويت آن » به ارائه گزارش پرداخت و در انتها با سئوال « مراحل يك تحقيق علمي چيست ؟ »كار خود را به پايان رساند .
در انتهاي همايش پاسخ سئوالات سخنرانان جمع آوري شد و مقرر گرديد سخنرانان با دقت پاسخ ها را مورد ارزيابي قرار دهند و در اسرع وقت به كارشناسي تحقيقات تحويل نمايد و كارشناسي تحقيقات نيز از هر سئوال دو پاسخ دهنده كه بصورت كامل و صحيح پاسخ را ارائه نمودند جهت تقدير و تشويق انتخاب نمايد .


كارشناسي تحقيقات
مرداد 85

 اولويت هاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران سال  85

1 نحوه كاربردي كردن درسهاي پيامبراعظم (ص) در برنامه ي زندگي فردي واجتماعي 
2 بررسي اهميت وضرورت نامگذاري سال پيامبر اعظم (ص)  
3 ضرورت واهميت نياز امت اسلام وملت ايران به بشارت و انذار پيامبر اعظم (ص)  
4 بررسي ميزان اثر بخشي آموزش دروس مهارتي هنرستانهاي بزرگسالان كاردانش در خارج از مدرسه 
5 بررسي جايگاه فعاليتهاي پرورشي وامورمشاوره اي در تعميق باورهاي ديني و ارتقا بهداشت روان دانش آموزان وفرهنگيان 
6 بررسي چگونگي توليد برنامه هاي درسي الكترونيكي وآموزشهاي مجازي وتلفيق آن در دوره هاي متوسطه نظري وفني حرفه اي 
7 بررسي ميزان تاثير گذاري وسايل تكنولوژي در بهبود فرايند آموزش وروزآمدنمودن روشهاي درسي 
8 شناسايي عوامل كاهش دهنده انگيزه معلمان وارائه راهكارهاي برونرفت از وضعيت كنوني 
9 بررسي ميزان تاثير فضاي آموزش  وتراكم دانش آموز در كلاس درس برعملكردتحصيلي 
10 رتبه بندي مناطق از نظر محروميت واختصاص ضريب محروميت به مناطق 
11 بررسي عوامل بازدارنده ارتقاي بهره وري در نظام اداري شهرستانهاي استان تهران  
12 بررسي ميزان مهارتهاي خواندن ، نوشتن، حساب كردن ودانش آموزان كلاس اول راهنمايي و تاثير آن بر پيشرفت تحصيلي 
13 بررسي تاثير اجرايي جشنواره روشهاي تدريس بركيفيت آموزش در دوره ابتدايي 
14 بررسي علل بروز چالشهاي مالي و ارائه راه حل جهت برونرفت از وضعيت كنوني 
15 شناسايي راههاي بهبو دبخشي به وضعيت كارگاههاو آزمايشگاههاي مدارس در سطح معاونت آموزش عمومي شهرستانهاي استان 
16 بررسي علل عدم رشد و توسعه فرهنگ ورزش همگاني در سطح استان 
17 بررسي علل عدم موفقيت دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي در ورود به موسسات آموزش عالي 
18 بررسي فرايند مرتبط سازي رشته هاي تحصيلي با گروه تدريس در كيفيت وآموزش ومديريت در سطح مناطق و شهرستانهاي استان تهران 
19 بررسي كيفيت عملكرد آموزشي فارغ التحصيلان مراكز تربيت معلم در مقايسه با فارغ التحصيلان دانشگاههاي ومراكز آموزش عالي
20 تدوين الگوي كاربردي وبهينه روش تدريس دوره ابتدايي با تاكيد برشيوه هاي نوين
21 آسيب شناسي دريافتهاي مالي ورابطه آن با تعهد سازماني كاركنان
22 تعيين عوامل موثر برانجام فرائض ديني وارائه روشهاي مناسب انگيزشي در دانش آموزان دوره متوسطه
23 تعيين ميزان تاثير روشهاي پژوهشي مورد استفاده توسط معلمان بر كيفيت عملكرد آموزشي آنان
24 بررسي وضعيت موجود وارائه راهكارهاي كاربرد براي افزايش ضريب امنيتي فضاهاي ورزشي آموزشگاهها
25 آسيب شناسي طرح مسير ارتقاي شغلي فرهنگيان و رابطه آن با عوامل انگيزشي و خشنودي شغلي

 

اولويت هاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران سال  84

بررسي راهكارهاي مرتفع نمودن موانع توسعه تفكر IT و اجراي جنبش نرم افزاري  در گستره تصميمات  آموزشي و تربيتي شهرستان هاي استان تهران  
شناسايي‌مشكلات اداري‌و رفاهي كاركنان‌و معلمان شهرستانهاي استان تهران و ارائه‌راهكارهاي مناسب‌براي بهبود آن   
بررسي رابطه اجراي دوره  آموزش هاي IT و تغيير نگرش  كارگزاران تعليم و تربيت  
مقايسه تاثير  روش تدريس فعلي با  روش تدريس( مبتني بر پژوهش و اكتشاف ) در دوره متوسطه  
بررسي‌كارايي دروني و بيروني  نظام  آموزشي كاردانش و فني‌و‌حرفه اي  در سطح شهرستانهاي استان تهران  
بررسي ميزان تحقق اهداف برنامه هاي تحول اداري  در سطح آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران
بررسي مقايسه اي سطح دانش ، نگرش و مهارت هاي دانش آموزان  مدارس دولتي  ، نمونه و غير  دولتي بر اساس اهداف دوره  متوسطه  
بررسي‌تاثير بهينه سازي فضاي‌آموزشي و تعيين درجه‌توسعه‌يافتگي مناطق و نواحي شهرستانهاي استان تهران  
شناسايي مكانيزم هاي مدرسه داري ( سبك هاي مديريت ) از نگاه معلمان و تاثير آن بر روند تعلق سازماني  
مقايسه نيمرخ رواني دانش آموزان  ورزشكار و  غير ورزشكار  
بررسي ميزان تاثير حضور زنان در مراكز تصميم گيري نظام آموزشي  
بررسي ميزان اختلالات خواندن و نوشتن در بين دانش آموزان دوره ابتدائي شهرستان كرج  
بررسي راهكارهاي كنترل تاثير ثبات  مديران (سطوح مختلف آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران) بر عملكرد كاركنان  
بررسي تاثير «آموزش براي افزايش خلاقيت و نوآوري  ميان مديران و معلمان  
بررسي و شناسايي شيوه هاي مناسب توليد  و تدوين  محتواي پيك هاي نوروزي دوره ابتدائي  متناسب با مباني رشد (شناختي – عاطفي و تحصيلي)  
شناسايي موانع پيشرفت دانش‌آموزان دوره ابتدائي در دروس علوم و رياضي از ديدگاه مديران،معلمان، اولياء  
بررسي ميزان آگاهي معلمان دوره متوسطه از ويژگيهاي دوره نوجواني در ابعاد مختلف(جسمي– عاطفي– شناختي – اجتماعي) 
آسيب شناسي رفتاري  - اجتماعي – انتقادي دانش آموزان  به عنــوان نســل سوم تاريـــخ  بعد از  انقلاب  
 
© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.