جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 17770
بازديدکنندگان امروز : 471
کل بازديدکنندگان : 10639702
بازديدکنندگان آنلاین : 8
زمان بارگزاری صفحه : 0/1562 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلي > امور پژوهشی استان ها > استان مازندران 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

استان مازندران
   
    
فراخوان اولويت هاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش مازندران سال 1388
  
 
سازمان آموزش و پرورش  مازندران به منظور تعمیق و توسعه فرهنگ پژوهش ،بهره گیری از طرحهای تحقیقاتی در نظام برنامه ریزی آموزش و پرورش عناوین پژوهشی سال 88 را به شرح ذیل اعلام میدارد.
 
1- ارزیابی عملکرد شوراهای آموزش وپرورش استان مازندران
2- بررسی وضعیت تجهیزات رایانه ای وامکانات IT,ICT  در مدارس دوره متوسطه مازندران
3-بررسی میزان بهره برداری از شبکه رشد در مدارس دوره متوسطه مازندران
4-بررسی ارتقاءروشهای پوشش تحصیلی در دوره راهنمایی استان مازندران
5-روشهای روزآمد کردن دانش ومهارتهای IT,ICT کارکنان آموزش وپرورش مازندران
6- استاندارد سازی مهارتهای حرفه ای معلمان با استفاده از تجارب بین المللی وشرایط بومی مازندران
7-عوامل موثر بر عدم کارائی مدارس در تامین نیازهای آموزشی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی در استان مازندران
8-بررسی وضعیت آموزشی دانش آموزان مرزی(دیر آموز) دوره ابتدائی استان مازندران
9-بررسی وضعیت آموزش مهارتهای زندگی در پایه چهارم و پنجم دوره ابتدائی استان مازندران
10-روشهای توسعه آموزشهای فنی و مهارتی مجازی در آموزش وپرورش مازندران
11-بررسی وضعیت،آموزشی ،تربیتی بهداشتی نیروی انسانی،در مدارس شبانه روزی استان مازندران
12-بررسی میزان تاثیر گذاری نیروهای خدمات آموزشی در روند آموزش و پرورش مازندران
13-بررسی موانع و روشهای تولید،توزیع محصولات در هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش استان مازندران
 
• ویژگی های محقق

• : 1 – داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد 2 – تناسب رشته تحصیلی محقق با عنوان طرح تحقیق 3 – ذکر نام و نام خانوادگی ، رشته تحصیلی و نشانی ، شماره تلفن با کد شهرستان
 
• ملاحظات تنظیم پیشنهاده پژوهشی : 1 – به منظور اطلاع از نظر حوزه سفارش دهنده هر يك از  اولویتهاي پژ‍وهشي  و انتخاب عنوان و تبیین مسئله ؛ كاربرگهاي تكميل شده را از دبيرخانه شوراي تحقيقات دريافت نماييد2– عنوان طرح برگرفته از اولویت پژوهشی باشد . 3 – پیشنهاده بر اساس فرم ارزیابی طرح ها  تدوین ، تايپ ودر3  نسخه تكثير و ارائه شود . ( فرم ارزیابی و فرم پيش بيني اعتبار لازم براي اجراي طرح را از دبیرخانه شورای تحقیقات و یا امورپژوهش و آموزش نیروی انسانی ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق دریافت نمایند .)  4 – حداکثر مهلت ارسال پیشنهاده های تحقیقاتی 30/ 4/1388خواهد بود . به طرح هایی که فاقد هریک از موارد فوق بوده ود ر خارج از مهلت مقرر ارسال می گردند پا سخی داده نمی شود . و  ضمنا  هیچیک از طرح های ارائه شده مسترد نخواهند شد . 
 
مواردی که محققان محترم در تدوین پیشنهاده ملزم به رعایت آن خواهند بود :
 
1 – دریافت یک نسخه فرم ارزیابی از پیشنهاده های پژوهشی از دبیرخانه شورای تحقیقات استان یا مسئولین محترم پژوهش و آموزش نیروی انسانی در شهرستانها و مناطق ؛ به منظور آشنایی بیشتر با سطح انتظارات کمیته تخصصی شورای تحقیقات استان . ( طرح هایی که نمره ارزیابی کمتر از 60  کسب نمایند ، رد می شوند . محققان محترم طرح هایی که نمره ارزیابی بین 60  تا  کمتر از 75  کسب نمایند زیر نظر یکی از اعضای محترم کمیته تخصصی حداکثر تا یک ماه پس از اعلام نتیجه بررسی ، ملزم به انجام اصلاحات و دریافت تاییدیه از عضو تعیین شده کمیته تخصصی می باشند و در صورت تایید و گزارش انجام اصلاحات در جلسه کمیته تخصصی قابلیت انعقاد قراداد پژوهشی خواهد یافت . و طرح هایی که نمره ارزیابی 75 و بالاتر کسب نمایند قابلیت انعقاد قرارداد خواهند یافت ) .
 
2 – تدوین پیشنهاده پژوهشی شامل شامل : 1 – عنوان 2 – مقدمه 3 – بیان مسئله 4 – اهمیت و ضرورت 5 – اهداف 6- متغیرها 7 – سوالها / فرضیه ها 8 – روش پژوهش 9 – جامعه 10 –  نمونه و روش نمونه گیری و حجم نمونه 11 – روش و ابزار جمع آوری داده ها 12 – تجزیه و تحلیل داده ها  13 – فهرست منابع .

.......................................................................................................

نشاني دبیرخانه :– مازندران ، ساري -  ميدان امام خميني ( ره )  - بلوار دانشگاه روبروي اداره كل نوسازي ،توسعه و تجهيز مدارس ، مركز پژوهش و تحقيقات سازمان آموزش و پرورش مازندران     
تلفن : 2277074 – 2277073      كد : 0151
  
 
اولويت هاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش مازندران سال 1384
 
 
 
1 – بررسي روشهاي موثر دربكارگيري و نگهداشت فرهنگيان نخبه در واحدهاي ستادي ادارات آموزش و پرورش  مازندران
2 – بررسي عوامل موثر در كيفيت بخشي فعاليتها و برنامه هاي آموزش و پرورش مازندران 
3 – بررسي راههاي افزايش تعهد و تعلق سازماني كاركنان ستادي ادارات آموزش و پرورش مازندران
4– بررسي ميزان موفقيت شوراهاي آموزش و پرورش در بهبود وضعيت آموزشي و پرورشي مازندران  
حوزه معاونت محترم پشتيباني
5 – بررسي روشهاي عملي جهت استفاده از امكانات ساير دستگاههاي  اجرايي در ارائه خدمات به فرهنگيان استان مازندران 
6 – بررسي ر اههاي عملي تامين و بهبود  معيشت فرهنگيان استان مازندران 
7 – بررسي زمينه ها و موانع  تفويض اختيار در سطوح مختلف آموزش و پرورش مازندران   
8 – بررسي علل كسري بودجه در آموزش و پرورش مازندران و  شناسايي راههاي عملي كاهش آن   
9 – بررسي  اثر تاليفات و آثار كاركنان در توانمندي حرفه اي آنان  
10– بررسي سطح سلامت كاركنان با توجه به ريسك فاكتورها  
11 – بررسي ميزان رضايتمندي فرهنگيان و مراجعين از درمانگاه فرهنگيان 
حوزه معاونت محترم پژوهش ، برنامه ريزي و منابع انساني
12 – بررسي مشكلات برگزاري دوره هاي آموزش ضمن خدمت  و راههاي بهبود آن  
13 – بررسي پوشش تحصيلي واقعي دانش اموزان در سال تحصيلي 85-84 آموزش و پرورش مازندران
14 -  بررسي ملاك هاي انتخاب معلمان نمونه از ديدگاه معلمان استان مازندران 
15 – بررسي مشكلات اجرايي دوره هاي كارداني و كارشناسي ضمن خدمت فرهنگيان استان مازندران از ديدگاه دانشجويان و مدرسان  
16 – شناخت راههاي مناسب توسعه آموزش نيروي انساني درآموزش و پرورش استان مازندران  
17 – ارزيابي برنامه دوم و سوم آموزش و پرورش مازندران طي سالهاي 83 – 1374
18– بررسي ميزان توفيق مركز تحقيقات آموزش و پرورش مازندران در تحقق اهداف تعيين شده از سال 1383 – 1369  
19 - مقايسه ميزان توفيق معلمان آموزش ديده دوره اقدام پژوهي در اجراي مهارتهاي حرفه اي با ساير معلمان استان مازندران 
حوزه معاونت محترم آموزش و پرورش نظري و مهارتي
20 = بررسي علل گرايش دانش آموزان با بنيه علمي بالا به شاخه فني حرفه اي در استان مازندران 
21– بررسي ميزان تاثير گذاري زردي فيزيولوژيك در سلامت سيستم عصبي و يادگيري دانش آموزان استان مازندران 
22 -  بررسي  نياز مناطق به رشته هاي مهارتي با توجه به آمايش سرزمين  
23 – بررسي تفكرات همبسته با رفتار خودكشي گرا در دانش آموزان متوسطه استان مازندران 
24 –  مقايسه  رشد اجتماعي دانش آموزان موفق و نا موفق تحصيلي    
25 –  طبقه بندي بازماندگان ازتحصيل در استان وعلل مربوط به آن
26 – فرصتها ، امكانات ، تهديدها و موانع آموزش از راه دور در استان مازندران 
حوزه معاونت محترم آموزش و پرورش عمومي
27 – بررسي وضعيت آموزش مهارت هاي زندگي در دوره ابتدايي و راهنمايي   
28 -  بررسي وضعيت فعاليتهاي تكميلي و فوق برنامه در دوره آموزش و پرورش عمومي 
29– بررسي ميزان تحقق اهداف دوره پيش دبستاني
30 – بررسي ميزان انطباق تجهيزات و وسايل كارگاهي موجود در آموزشگاه هاي استان با كتب درسي حرفه و فن دوره راهنمايي                                                      
31 - بررسي ميزان امكانات موجود و نياز سنجي آن براي اجراي برنامه آموزش از راه دور به شيوه هاي مدرن
32 – بررسي وضعيت پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پايه هاي پنجم ابتدايي و سوم راهنمايي مازندران در دروس علوم و رياضي  با نگاه به مطالعات بين المللي T . M.S 
حوزه معاونت محترم هماهنگي امور پرورشي و تربيت بدني
33 – بررسي انتظارهاي اوليا مدارس و دانش آموزان درخصوص نحوه ارائه و ارزيابي درس تربيت بدني    
34 - بررسي چگونگي گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان  و روشهاي غني سازي آن 
35– بررسي شيوه هاي برگزاري مسابقات ورزشي از ديدگاه معلمان تربيت بدني ، اولياء مدارس و دانش آموزان
36= شناسايي شيوه هاي جلب مشاركت فرهنگيان در توسعه بهداشت عمومي   
37- بررسي روشهاي افزايش بهره وري كانونهاي ورزشي استان مازندران  
حوزه اداره كل محترم نوسازي ،توسعه و تجهيز مدارس استان
38–بررسي روشهاي مناسب نگهداري مدارس  نوساز     
39 – تهيه اطلس زمين شناسي در استان مازندران  
40 – شناسايي مدارس تخريبي در استان مازندران   
41 – طرح شناسنامه دار كردن مدارس استان مازندران    
42 –شناسايي روشهاي دفع فاضلاب مدارس در مناطق داراي سطح آب زير زميني بالا
حوزه مديريت محترم نهضت سواد آموزي استان
43 – شناسايي روشهاي اثر بخش بازديدهاي آموزشي در كلاس هاي  نهضت سواد آموزي از ديدگاه راهنمايان و آموزشياران
44 – بررسي روشهاي  واگذاري سواد آموزي به بخش هاي غير دولتي    
45 – بررسي ميزان اثربخشي طرح خدمات مكاتبه اي در ارتقاء توانايي خواندن نوسوادان 
46– بررسي ميزان اثربخشي طرح خواندن با خانواده در كلاس هاي سواد آموزي  
حوزه مديريت محترم آموزش و پرورش  استثنايي استان
47– بررسي زمينه هاي توسعه آموزش فراگير و موانع اجراي آن در استان مازندران  ‌
48 – بررسي اثربخشي روش چندحسي در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان با نيازهاي ويژه مراكز آموزشي استان مازندران  ‌   
49 – بررسي عملكرد آموزشي ، توانبخشي و اداري مديريت آموزش و پرورش استثنايي مازندران  ‌
50 –بررسي زمينه ها  و موانع اجرايي  فعاليت هاي گروهي نيروهاي آموزشي و توانبخشي  مراكز آموزش استثنايي مازندران ‌
51 – بررسي وضعيت خدمات توانبخشي  مراكز آموزش استثنايي مازندران  ‌
‌ حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات سازمان
52 – تدوين طرح جامع فناوري اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش استان مازندران      
53 – بررسي روشهاي تقويت كاربران " فاوا " در آموزش و پرورش استان مازندران     
54 – ارزيابي سواد عمومي كاركنان آموزش و پرورش استان در زمينه فناوري اطلاعات    
55 –  بررسي راههاي توسعه I C T   ( فناوري اطلاعات و ارتباطات  ) در آموزشگاههاي دوره ابتدايي و راهنمايي استان مازندران      
56 -  نقش سامانه هاي عملياتي در مديريت مبتني بر اطلاعات                                              
                   
© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.