صفحه اصلينقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
جمعه ١٧ مرداد ١٣٩٩
موقعیت : صفحه اصلی > کارنامه پژوهش 
کارنامه پژوهش

يكي از ماموريت‌هاي اصلی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش عبارتست از: توليد دانش کاربردی، نشر و اشاعه يافته‌هاي پژوهشي برای شناخت بهتر وضعيت موجود نظام آموزش و پرورش و ارتقاء سطح تصمیم‌سازی/تصميم‌گيري درباره مسايل آموزش و پرورش كشور از رهگذر تسهیل فرایند کاربست یافته‌های پژوهشی. پژوهشگاه در راستاي اين ماموریت، اقدام به طراحی و اجرای پژوهش‌های مورد نياز آموزش و پرورش كشور و انتشار یافته‌هاي پژوهشي مي‌نمايد و کاربران نتايج پژوهش‌هاي آموزشی و تربیتی كه تصمیم‌سازان/ تصميم‌گيران، مجریان آموزش و پرورش كشور، مدیران، معلمان مدارس، والدین و سایر گروه‌های ذیربط هستند، بطور مستمر در جريان آخرين يافته‌های پژوهشی قرارگرفته و امید می‌رود از اين رهگذر، فرایند تصميم‌گیری و عمل در تعلیم و تربیت، از کیفیت مناسب‌تری برخوردار شود. از سوی دیگر، اشاعه یافته‌های پژوهشی، به منزله یکی از مولفه‌های اصلی نظام پژوهشی و راهكار توسعه تربیت پژوهش بنیاد، فاصله بين پژوهش و اجرا را کاهش داده و زمینه گفتگوی موثر بین پژوهشگران و دست اندرکاران آموزش و پرورش و دستیابی به فهم مشترک در مورد پدیدارهای تربیتی را شکل می‌دهد.

هدف این نشریه که با عنوان كارنامه پژوهش منتشر می‌شود، معرفي يافته‌هاي پژوهش‌های مهم ، اساسی و مآلاً تسهيل مسير تاثير تحقيقات بر تصميم سازي‌هاي ارکان نظام آموزش و پرورش كشور و اعتلاء فرهنگ پژوهشگری و پرسشگری است. آنچه در این قالب انتشار می‌یابد خلاصه کاربردی مهمترین پژوهش‌هاي انجام شده درپژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است. لطفاً نظرات ارزشمند خود درباره این نشریه و محتوای آن را برای ما ارسال فرمایید.

آسيب شناسي خدمات مشاوره مدارس متوسطه دوره دوم ازديدگاه والدين دانش آموزان ومشاوران مدارس و ارائه راهكارهاي مناسب؛ پژوهشگر : محمد مخاطب

نابرابری فرصت در دسترسی به آموزش در ایران؛ پژوهشگر : دکتر علیرضا محمدی

بررسي تأثیر نظام موجود جبران خدمات معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان؛ پژوهشگر : دکتر علیرضا محمدی

- وضعيت بهزيستي و درماندگي روان شناختي دانش آموزان متوسطه دوم شهر تهران؛ پژوهشگر : دکتر عین الدین مسلم پرتو

- بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان شاخه کار دانش؛ پژوهشگر : دکتر نعمت الله متین

- گزارش مختصری از نتايج مرحله مقدماتي تيمز 2019؛

- تعیین میزان تغییرات در شایستگی های اساسی درس علوم پایه چهارم ابتدایی بر اساس نتایج مطالعه تیمز 2011 و 2015؛ پژوهشگر : دکتر مسعود کبیری

-  تدوين چارچوب راهنماي آموزش مهارت فني- حرفه اي به دانش آموزان متوسطه نظري؛ پژوهشگر : دکتر احد نویدی

- ارزشيابي دوره اي برنامه درسي فارسي دوره اول ابتدايي؛ پژوهشگر : دکتر نادر سلسبیلی

- بررسي تأثيرات تغييرات كتاب درسي رياضي دورۀ ابتدايي بر بدفهمي هاي رياضي دانش آموزان پايه چهارم ابتدايي بر مبناي نتايج عملكرد دانش آموزان درمطالعه تيمز 2015؛ پژوهشگر : شهرناز بخشعلی زاده

- کارنامه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در حوزه پژوهش های بهداشت روان در آموزش و پرورش

صفحه اصلي|تماس با ما|پست الكترونيك