به نام خدا
خلاصه
سوابق تحصیلی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی (C.V)
دكتر
فرهاد کریمی
عضو
هیأت علمی گروه پژوهشی راهنمایی، مشاوره و روان شناسی تربیتی،
پژوهشگاه
مطالعات آموزش و پرورش(پژوهشکده خانواده و مدرسه)
Fkarimi@rie.ir
|
الف -سوبق تحصیلی
رديف
|
دوره
تحصيلي
|
رشته
تحصيلي
|
دانشگاه
|
سال
فراغت از تحصيل
|
1
|
فوق ديپلم
|
امور تربيتي
|
مركز تربيت معلم
دارالفنون تهران
|
1366
|
2
|
لیسانس
|
علوم تربیتی (گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی)
|
علامه طباطبایی
|
1371
|
3
|
فوق لیسانس
|
روان شناسی تربیتی
|
تربیت معلم
|
1375
|
4
|
دکتری
|
روان شناسی تربیتی(گرايش روش تحقيق)
|
تربیت معلم
|
1390
|
· رتبه اول آزمون ورودی دوره دکتری روان شناسی تربیتی
دانشگاه تربیت معلم- در سال 1381
|
· پذیرفته شده در آزمون دکتری اعزام به خارج از کشور- رشته
روان شناسی- سال 1381
|

ب-
سوابق پژوهشی، تاليف، ترجمه و...
1-پاياننامه هاي تحصيلي
رديف
|
عنوان پايان نامه
|
دوره تحصيلي
|
دانشگاه
|
رشته تحصيلي
|
سال اتمام
|
استاد راهنما
|
استاد مشاور
|
1
|
تأثیر پسخوراند و آموزش اصلاحی بر پیشرفت تحصیلی درس عربی دانش آموزان پایه
اول دبیرستان
|
كارشناسي
|
دانشگاه علامه
طباطبايي
|
علوم تربيتي
(گرايش مديريت و برنامهريزي آموزشي)
|
1371
|
دكتر علي علاقه بند
|
-
|
2
|
مقایسه تأثیر دانش فراشناختی، بازنمایی گزاره ای و راهبردهای شناختی بر
عملکرد حل مسأله های کلامی ریاضی دانش آموزان موفق و ناموفق
|
كارشناسي ارشد،
|
دانشگاه تربيت معلم
|
روانشناسي تربيتي
|
1375
|
دكتر وليا... فرزاد
|
دكتر مهرناز شهرآراي
|
3
|
آماده سازي و اعتباريابي آزمونهاي سنجش فراشناخت حل مسألههاي كلامي رياضي
(دانش فراشناختي، باورهاي فراشناختي، نظارت فراشناختي) و بررسي رابطه فراشناخت
با عملكرد دانش آموزان درحل مسالههاي كلامي رياضي
|
دكتري
|
دانشگاه تربيت معلم
|
روانشناسي تربيتي(گرايش روش تحقيق)
|
1390
|
دكتر عليرضا مرادي
|
دكتر پروين
كديور، دكتر رضا كرمي نوري
|
2-
پژوهشهاي پايان يافته
رديف
|
عنوان
|
سفارش دهنده
|
سال اتمام
|
ناظر
|
1
|
مقایسه تأثیر سه
روش پرورش اخلاقی( بحث گروهی درباره معماهای اخلاقی، بحث در گروههای کوچک به
روش مشارکتی و سخنرانی درباره موضوعات اخلاقی) بر قضاوت اخلاقی و رفتار اخلاقی
دانش آموزان دختر مدارس متوسطه منطقه 18 شهر تهران
|
معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
|
1392
|
دكتر خسرو باقري و دكتر عليرضا صادق زاده قمصري
|
رديف
|
عنوان
|
سفارش دهنده
|
سال اتمام
|
ناظر
|
2
|
مطالعه نظری
سیاست مدرسه محوری و الگوهای اجرایی آن
|
پژوهشکده تعلیم و
تربیت
|
1382
|
دكتر علي انتظاري
|
3
|
تدوین مبانی
نظری، راهکارها، مواد قانونی و سیاستهای اجرایی برنامه چهارم توسعه آموزش و
پرورش با رویکرد آموزش و پرورش مبتنی بر مدرسه
|
پژوهشکده تعلیم و
تربیت
|
1383
|
دكتر علي اصغر
كاكو جويباري
|
4
|
همکاری در اجرای طرح پژوهشی: «تدوین برنامه راهبردی توسعه پژوهش در وزارت
آموزش و پرورش»
|
پژوهشکده تعلیم و
تربیت
|
1383
|
دكتر علي اصغر
كاكو جويباري
|
5
|
همكاري در اجراي
طرح پژوهشي بررسي راههاي انسداد مبادي بيسوادي از طريق آموزش
كودكان لازم التعليم و سواد آموزي بزرگسالان
|
پژوهشگاه مطالعات
آموزش و پرورش
|
1392
|
دكتر مجيد قدمي
|
6
|
همكاري در تدوين
برنامه زيرنظام پژوهش و ارزشيابي (سند تحول بنيادين آموزش و پرورش)
|
شوراي عالي آموزش
و پرورش
|
1394
|
دكتر عليرضا عصاره
|
3- مقاله های پژوهشی منتشر شده در نشریات علمی معتبر
رديف
|
عنوان مقاله
|
عنوان نشريه
|
سال چاپ
|
1
|
مقایسه تأثیر دانش فراشناختی، بازنمایی گزارهای و راهبردهای شناختی بر
عملکرد حل مسئلههای کلامی ریاضی دانش آموزان موفق و ناموفق
|
فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد
|
بهار 1380
|
2
|
آماده سازی، اجرای مقدماتی و بررسی شاخص های روان سنجی
پرسشنامه مصاحبه ای دانش فراشناختی حل مسأله
|
فصلنامه تازه های علوم شناختی
|
پاییز1380
|
3
|
رابطه مؤلفه های شناختی و فراشناختی با عملکرد حل مسأله های کلامی ریاضی
|
فصلنامه پژوهش های تربیتی
|
جلد دهم- 1381
|
4
|
مقایسه رشد طبقات دانش فراشناختی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی و دانش
حل مسأله ریاضی
|
فصلنامه علوم روانشناختي
|
دوره سوم، شماره 9، بهار 1383
|
5
|
آسيب شناسي فرايند اشاعه و كاربست يافتههاي تحقيقات آموزشي و ارائه
پيشنهادهايي به منظور بهبود آن.
|
پژوهش كاربردي در علوم انساني (دو ماهنامه داخلي، جشنواره بينالمللي
فارابي- شماره 20)
|
بهمن و اسفند1390
|
6
|
تحليل
عاملي آزمون سنجش نظارت فراشناختي حل مسالههاي كلامي رياضي
|
فصلنامه علوم روانشناختي
|
زمستان 91
|
7
|
ساختار عاملي آزمون سنجش نظارت
فراشناختي حل مسالههاي كلامي رياضي
|
فصلنامه پژوهش در مسايل تعليم و تربيت
|
بهار 1392
|
8
|
بررسي تجربي تاثير روش بحث گروهي درباره معماهاي اخلاقي، گفتگو در گروههاي
كوچك به روش مشاركتي و سخنراني بر رشد قضاوت اخلاقي دانش آموزان دختر پايه دوم
متوسطه
|
فصلنامه نوين روانشناختي- دانشگاه تبريز
|
زمستان 1392
|
9
|
آماده سازي و اعتباريابي
پرسشنامه مصاحبهاي دانش فراشناختي حل مسالههاي كلامي رياضي
|
مطالعات روانشناسي تربيتي (دانشگاه سيستان و بلوچستان)
|
زيرچاپ
|
رديف
|
عنوان مقاله
|
عنوان
نشريه
|
سال چاپ
|
10
|
تاثير
روش تدريس بديعه پردازي بر خلاقيت و پيشرفت تحصيلي درس علوم
|
فصلنامه راهبرد- فرهنگ شوراي عالي انقلاب فرهنگي
|
در دست بررسي
|
11
|
پيش
بيني عملكرد دانش آموزان در حل مسالههاي كلامي رياضي باتوجه به متغيرهاي
شناختي، عاطفي و فراشناختي
|
فصلنامه تعليم و تربيت
|
فروردين
1394
|
|
|
|
|
|
|
|
4- مقاله های ارائه شده و پذیرفته شده در کنفرانس های علمی
رديف
|
عنوان مقاله
|
عنوان همايش و كنفرانس علمي
|
برگزار كننده
|
تاريخ ارائه
|
1
|
بررسی تأثیر بازنمایی گزارهای بر عملکرد حل مسئلههاي كلامي رياضي
|
اولین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
|
انجمن ریاضیات ايران با همكاري دانشگاه اصفهان
|
1375
|
2
|
مقایسه روند رشد دانش فراشناختی دانش آموزان نسبت به حل
مسئله ریاض
|
دومین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
|
انجمن ریاضی ایران با همكاري دانشگاه رازي كرمانشاه
|
1376
|
3
|
ارائه الگوی نظری نهادینه کردن تحقیقات اجتماعی در سازمانها
|
اولین کنفرانس بررسی مسایل پژوهشی کشور
|
شورای پژوهش های علمی کشور
|
1378
|
4
|
آماده سازی، اجرای مقدماتی و بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه مصاحبه ای
دانش فراشناختی حل مسئله
|
اولین کنفرانس بین المللی علوم شناختی ایران
|
پژوهشكده علوم شناختي
|
1379
|
5
|
نقش فراشناخت در عملکرد شناختی سالمندان
|
دومین کنفرانس بین المللی علوم شناختی
|
پژوهشكده علوم شناختي
|
اسفند 81
|
6
|
بررسی دیدگاه مدیران و معلمان درباره امکان اجرای نظام برنامهریزی
غیرمتمرکز در آموزش و پرورش ایران
|
همایش هفته پژوهش
|
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
|
آذر 1386
|
7
|
نقش آشکار و پنهان نظام تربیت رسمی در پرورش خلاقیت و
نوآوری
|
اولین کنفرانس خلاقیت و نوآوری در وزارت آموزش و پرورش
|
وزارت آموزش و پرورش
|
مرداد 1388
|
8
|
مديريت مبتني بر مدرسه: مولفه جهاني بهسازي آموزشي
|
همايش بين المللي جهاني شدن و آموزش و پرورش
|
نهاد رياست جمهوري
|
مهر 1391
|
9
|
بررسي نقش و آثار باور به مهدويت در رفتار منتظران و تلويحات تربيتي آن
|
نهمين همايش دكترين مهدويت
|
پژوهشكده آينده روشن
|
تير1392
|
رديف
|
عنوان مقاله
|
عنوان همايش و كنفرانس علمي
|
برگزار كننده
|
تاريخ ارائه
|
10
|
The study of major components of metacognition
in mathematic weord problem solving
|
5ht international conference of cognitive science
|
پژوهشكده علوم شناختي
|
ارديبهشت 1392
|
11
|
نگاهي به
مباني روانشناختي فضاي مجازي و نقش آن در تربيت اسلامي
|
هشتمين همايش ملي دفتر همكاريهاي حوزههاي علميه و آموزش و پرورش، با
عنوان: تربيت اسلامي و فضاي مجازي
|
دفتر همكاريهاي حوزههاي علميه و آموزش و پرورش و پژوهشگاه مطالعات آموزش و
پرورش
|
ارديبهشت 1393
|
12
|
جايگاه رفتار اخلاقي در نظريه شناختي – تحولي
|
پنجمين همايش انجمن فلسفه تعليم وتربيت ايران(فلسفه تربيت
ديني و اخلاقي)
|
دانشگاه كرمان با همكاري انجمن فلسفه تعليم و تربيت
|
ارديبهشت 93
|
5-كسب رتبه در امور علمي و پژوهشي
ردیف
|
عنوان اثر
|
عنوان رتبه
کسب شده
|
سال
كسب رتبه
|
مستندات
|
1
|
كسب عنوان پايان نامه دكتري برتر ،
رتبه اول وزارت آموزش و پرورش در هفته پژوهش سال 1391
|
رتبه اول
|
سال 1391
|
نامه صادره توسط وزير آموزش و پرورش
–
شماره 203031-26/9/91
|
6-تألیف(آثار چاپ شده)
رديف
|
عنوان اثر
|
ناشر
|
سال چاپ
|
1
|
همكاري در تاليف كتاب آموزش و پرورش و
توسعه
|
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور- موسسه
آموزش عالي مديريت و برنامهريزي
|
1381
|
2
|
همكاري در تاليف كتاب سند و منشور اصلاح نظام
آموزش و پرورش
|
پژوهشکده تعلیم و تربیت
|
1382
|
3
|
همكاري در تاليف كتاب آموزش و پرورش
مبتنی بر مدرسه
|
پژوهشگاه
مطالعات آموزش و پرورش
|
پاییز 1384
|
4
|
تاليف مقدمهاي با مضمون آشنايي با فلسفه
تعليم و تربيت و فلسفه تحليلي براي كتاب منطق تربيت
|
انتشارات علمي- فرهنگي
|
1389
|
5
|
فراشناخت: مباني نظري،سنجش و كاربرد
|
زيرچاپ
|
|
7- ترجمه ها
رديف
|
نام كتاب
|
نام مولف
|
سال چاپ متن اصلي
|
ناشر
|
سال نشر
|
1
|
درآمدی
بر منطق تربیت The logic of Education
(تربيت از نگاه فلسفه تحليلي)
|
پل هرست و ريچارد پیترز
|
1971
|
شرکت انتشارات علمی و فرهنگی
|
1389
|
2
|
مدیریت مبتنی بر مدرسه
(School-Based Management)
|
مورفی و بک
|
1995
|
پژوهشکده تعلیم و تربیت
|
1383
|
3
|
فرایندهای مددکاری اجتماعی
(Social work processes)
|
کامپتون و گالاوی
|
1990
|
انتشارات سمت
|
1386
|
4
|
مقاله فراشناخت و ریاضی
|
شونفلد
|
1991
|
فصلنامه رشد آموزش رياضي
|
بهار 78
|
8-نظارت و راهنمايي نظارت و راهنمايي بيش از 30 طرح
پژوهشي پژوهشكده تعليم و تربيت، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهشكده كودكان
استثنايي، كميته هاي پژوهشي معاونتهاي حوزه ستادي وزارت آموزش و پرورش، شوراي
تحقيقات آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستانهاي تهران 9- همكاري با فصلنامههاي علمي – پژوهشي
رديف
|
عنوان همكاري
|
نام نشريه
|
سال
|
1
|
داوري مقالات
|
فصلنامه علمي – پژوهشي تعليم و تربيت،
|
1394-1377
|
نوآوريهاي
آموزشي،
|
1394-1391
|
انديشههاي نوين تربيتي
|
1392
|
انجمن مطالعات برنامه درسي ايران
|
1392
|
كودكان استثنايي
|
1393
|
خانواده و پژوهش
|
1392
|
2
|
سردبير مهمان و تدوين سفارش، داوري و تنظيم مقالات ويژه نامه
فراشناخت و آموزش و پرورش
|
فصلنامه تعليم و تربيت
|
بهار 1394
|
3
|
مديريت داوري، ويرايش و تنظيم مجموعه مقالات
|
فصلنامه علمي- تخصصي پژوهشهاي تربيت اسلامي
|
شماره پياپي14 و 15- تاريخ چاپ: اسفند 1391
|
10-همكاري در همايشهاي علمي- پژوهشي
رديف
|
عنوان همكاري
|
نام همايش
|
برگزاركننده
|
سال
|
1
|
عضو هیأت علمی داوري مقالات
|
همایش ملی اصلاحات در آموزش و پرورش
|
وزارت آموزش و پرورش
|
خرداد 1381
|
2
|
دبير
|
همايش كشوري بزرگداشت هفته پژوهش
|
وزارت آموزش و پرورش(پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش)
|
سالهاي 1384، 1385و 1386
|
3
|
نماينده پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و عضو هيات علمي
داوري مقالات
|
همايش رويكرد اسلامي در مديريت آموزشي
|
سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي
|
ارديبهشت 1389
|
4
|
عضو هيات علمي داوري مقالات
|
همايش سلامت معنوي و تعميق تربيت اسلامي، از مجموعه
همايشهاي سالانه
|
ستاد همكاريهاي حوزههاي علميه و آموزش و پرورش
|
ارديبهشت 1389
|
5
|
عضو هيات علمي داوري مقالات
|
همايش بين المللي آموزش و پرورش وجهاني شدن
|
نهاد رياست جمهوري
|
مهر 1391
|
|
هماهنگ
كننده ومدير برگزاري پنل پژوهشگاه
|
نهمين همايش دكترين مهدويت:تربيت زمينهساز
|
پژوهشكده آينده روشن
|
تير1392
|
6
|
مديريت طراحي و تدوين مجموعه مقالات هفته پژوهش
|
اشاعه و كاربست يافتههاي پژوهشي در آموزش و پرورش
|
پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
|
آذر 1392
|
7
|
دبير و عضو كميته علمي داوري مقالات
|
همايش تربيت اسلامي و فضاي مجازي- از مجموعه همايشهاي
سالانه
|
ستاد همكاريهاي حوزههاي علميه و آموزش وپرورش
|
آبان 92 تا تير 93
|
8
|
عضو كميته علمي داوري مقالات
|
همايش بينالمللي فلسفه تعليم و تربيت در عمل
|
دانشگاه خوارزمي
|
مهر 1393
|
9
|
عضو هيات علمي و كميته داوري
|
همايش ملي تربيت
|
وزارت آموزش و پرورش (معاونت پرورشي و امور فرهنگي)
|
1394
|

رديف
|
عنوان درسهاي
تدوين شده
|
دانشگاه
|
مقطع تدريس
|
سال
|
1
|
روش تحقيق در
علوم تربيتي
|
موسسه آموزش عالي
ارشاد دماوند
|
كارشناسي
|
1378
|
2
|
روانشناسي
عمومي
|
موسسه آموزش عالي
ارشاد دماوند
|
كارشناسي
|
1378
|
3
|
ناتوانيهاي
يادگيري
|
موسسه آموزش عالي
جهاد دانشگاهي
|
كارشناسي
|
1378
|
4
|
مشاوره و راهنمايي
|
دانشگاه شهيد رجايي
|
كارشناسي
|
1379
|
5
|
فلسفه تعليم و تربيت
|
دانشگاه شهيد رجايي
|
كارشناسي
|
1379
|
6
|
روانشناسي رشد
|
دانشگاه تربيت معلم
|
كارشناسي
|
1382
|
7
|
روانشناسي تربيتي
|
دانشگاه تربيت معلم
|
كارشناسي
|
1382
|
8
|
روانشناسي عمومي
|
دانشگاه تربيت معلم
|
كارشناسي
|
1382
|
9
|
تاريخچه و مكاتب روانشناسي
|
دانشگاه آزاد اسلامي- واحد علوم و تحقيقات
|
كارشناسي ارشد
|
1388
|
10
|
روانشناسي مديريت
|
دانشگاه آزاد اسلامي واحد مركز
|
كارشناسي
|
1389
|
11
|
روانشناسي عمومي
|
دانشگاه آزاد اسلامي واحد مركز
|
كارشناسي
|
1389
|
12
|
پروژه كارشناسي
|
دانشگاه آزاد اسلامي واحد مركز
|
كارشناسي
|
1389
|
13
|
روانشناسي رشد
|
موسسه آموزش عالي طه
|
كارشناسي
|
1390
|
14
|
روانشناسي اجتماعي تعليم و تربيت
|
موسسه آموزش عالي صدرا
|
كارشناسي
|
1390
|
15
|
روانشناسي شخصيت
|
موسسه آموزش عالي صدرا
|
كارشناسي
|
1391
|
16
|
آموزش و پرورش كودكان استثنايي
|
موسسه آموزش عالي صدرا
|
كارشناسي
|
1391
|
17
|
روانشناسي اجتماعي تعليم و تربيت
|
موسسه آموزش عالي طه
|
كارشناسي
|
1391
|
18
|
روانشناسي شخصيت
|
موسسه آموزش عالي طه / صدرا
|
كارشناسي
|
1391
|
19
|
روانشناسي اجتماعي
|
دانشگاه آزاد اسلامي- واحد علوم و تحقيقات
|
كارشناسي ارشد
|
1393
|
20
|
فلسفه تعليم و تربيت
|
دانشگاه آزاد اسلامي- واحد علوم و تحقيقات
|
كارشناسي ارشد
|
1393
|
21
|
فلسفه تعليم و تربيت
|
دانشگاه آزاد اسلامي- واحد علوم و تحقيقات
|
كارشناسي ارشد
|
1394
|
پ-
سوابق آموزشي و تدريس
رديف
|
عنوان كارگاه
|
مخاطبان
|
محل برگزاري
|
تاريخ برگزاري
|
1
|
روش اجراي بحث
گروهي درباره معماهاي اخلاقي
|
موسسه آموزشي علوي
|
دانشگاه شهيد
بهشتي
|
اسفند90
|
2
|
كاربرد راهبردهاي فراشناختي
|
دانشجويان دوره دكتري روانشناسي تربيتي
|
دانشگاه خوارزمي
|
خرداد 92
|
3
|
مباني نظري و روش
اجراي اقدام پژوهي
|
مدرسان دوره اقدام پژوهي
|
اداره كل آموزش و
پرورش استان كرمانشاه
|
خرداد 93
|
4
|
روششناسي تربيت
|
مدرسان دوره ارتقاء مهارتهاي حرفهاي مربيان تربيتي
|
اردوگاه شهيد
باهنر تهران(معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت متبوع)
|
شهريور 1394
|

رديف
|
عنوان نشست
|
مخاطبان
|
محل برگزاري
|
تاريخ برگزاري
|
1
|
آسيب شناسي فرايند اشاعه و كاربست تحقيقات آموزشي در آموزش و پرورش
|
اعضاء هيات علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
|
سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي
|
خرداد 92
|
2
|
كاربست يافتههاي پژوهشي در وزارت آموزش و پرورش
|
شوراي مديران سازمان پژوهش
|
سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي
|
26/5/92
|

رديف
|
عنوان سفر مطالعاتي
|
محل برگزاري
|
تاريخ برگزاري
|
هماهنگ كننده سفر
|
1
|
آموزش حقوق بشر
|
هند (دهلي نو)
|
آبان 1383، به مدت 12 روز
|
وزارت آموزش و پرورش
|
2
|
ارتقاء آموزش كودكان داراي نيازهاي ويژه- آموزش فراگير Inclusive education))
|
ژاپن (Jica يوكوهاما)
|
شهريور و مهر 1394 ،به مدت 45 روز
|
معاونت سرمايه انساني رياست جمهوري- وزارت آموزش و پرورش و موسسه Jica ژاپن
|
1- سمت فعلی عضو هیأت علمی پژوهشکده تعليم و
تربيت-پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش- وزارت آموزش و پرورش ، (از مهر 1377تا
فروردين1391؛ از فروردين 1391 عضو هيات علمي پژوهشكده خانواده و مدرسه پژوهشگاه
مطالعات آموزش و پرورش). 2- مسئولیتهای قبلی: الف- مدیرگروه پژوهشی
جامعه شناسی آموزش و پرورش پژوهشکده تعلیم و تربیت، از مهر 1378 الی
شهریور 1380 ب- مدیرگروه پژوهشی
مشاوره و روان شناسی تربیتی پژوهشکده تعلیم وتربیت، از شهریور 1380 الی آذر
1381 ج- معاون پژوهشی پژوهشکده
تعلیم و تربیت (از آذر 1381 الی شهریور 1384) د- معاون پژوهشی پژوهشگاه
مطالعات آموزش و پرورش (از شهریور 84 تا دی 86) هـ- مشاور علمی رئیس
پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از دی 1386 تا تير 1393 3- مسئولیت فعلی 1- رئيس پژوهشكده تعليم و تربيت(پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش) از
فروردين 1391، ادامه دارد 4- سایر فعالیتها ( امور اجرایی، برنامه ریزی …)
و عضویت در شوراها 4-2- عضو
«شورای
برنامه ریزی درسی رشته امور تربیتی»، سازمان پژوهش و برنامه
ریزی آموزشی (از 1378 الی 1384) 4-3- عضو
«شورای
پژوهشی پژوهشکده کودکان استثنایی» از سال 1375 تا 1376 و 1387 الي
1389 4-4- عضو هیأت علمی و
مدیر اجرایی «نخستین جشنواره پژوهش های برتر در حوزه کودکان استثنایی»
(در پژوهشکده کودکان استثنایی) به مدت یک سال-سال 1375 4-5- عضو شورای تحقیقات وزارت
آموزش و پرورش به مدت 2 سال(1381 تا 1383) 4-6- عضو شورای تحقیقات
سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستانهای تهران به مدت 1
سال 4-7- عضو کمیته پژوهشی
معاونت آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش از سال 1381 تا سال 1387 4-8- عضو کمیته پژوهشی
معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش از سال
1385 تا سال 1387 4-9- عضو کمیته پژوهشی شورای
عالی آموزش و پرورش از سال 1387 تا 1389 4-10-
نماینده پژوهشگاه و عضو کمیته تلفیق و هماهنگی برنامه های وزارت آموزش و پرورش از
سال 1384 تا 1386 4-11-
سردبیر 15 شماره پژوهشنامه آموزشی (ارگان خبری- آموزشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و
پرورش) و ویژه نامه های پژوهشنامه- در فاصله سالهاي 1384 الي 1386 4-12- عضو شورای تولید کتاب پژوهشکده
تعلیم و تربیت از سال 1380 تا 1384 4-13-عضو شورای نشر پژوهشگاه
مطالعات آموزش و پرورش از سال 1384 – تا سال 1389 4-14-
نظارت و مدیریت علمی بر تهیه، توليد محتوي و چاپ کتابهای خلاصه تحقیقات پژوهشگاه
(کارنامه پژوهش یک، کارنامه پژوهش دو، کارنامه پژوهش سه و خلاصه گزارش اقدام پژوهی
معلمان پژوهنده) 4-15- عضو کمیسیون آیین
نامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش از سال
1382 الی 1384. 4-16-عضو شورای پژوهشگاه مطالعات
آموزش و پرورش از سال1387 تاكنون 4-17- دبير كميته منتخب پژوهشكده
تعليم و تربيت از آذر 81 الي مهر 84 4-18- دبیر کمیته منتخب پژوهشگاه از
سال 1387 تا فروردين 1391 4-19-دبير شوراي هم انديشي
اساتيد پژوهشگاه – اسفند 1390- ادامه دارد 4-20-
عضو
مدعو كميته منتخب سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي- از مهر
1391 تا تير 1394 4-21-
همكاري موثر در طراحي و برگزاري نشستهاي تخصصي و همانديشيهاي موضوعي در حوزه
تربيت اسلامي به منظور تبيين مفاهيم و عملياتي كردن گزارههاي سند تحول بنيادين
آموزش و پرورش، (مرداد 92- ادامه دارد) 4-22- عضو
كميسيون تخصصي ماده يك كميته منتخب سازمان پژوهش – از مهر
1391، ادامه دارد 4-23- عضو
ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش از سال 1381 تاكنون 4-24-نماينده
پژوهشگاه در ستاد همكاريهاي حوزههاي علميه و آموزش و پرورش، از سال 1392 تاكنون
|