صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
جمعه ٠٩ اسفند ١٣٩٨

سال 1398، سال "رونق تولید"

  • گزارش نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي« رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)» منتشر شد
    «رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد(استعدادهای درخشان)» همواره یکی از مباحث مورد توجه و پیگیری اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران، کارشناسان، مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی کشور بوده است.

  • نشست ارائه یافته‌ «بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری»
    نشست ارائه یافته‌های طرح پژوهشی با عنوان«بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری» در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد .

  • "مسئولیت ما در انتخابات مشارکت فعال و انتخاب آگاهانه است"
    وزیرآموزش‌وپرورش در پیامی، مشارکت فعال و انتخاب آگاهانه را از مسئولیت‌های اجتماعی افراد در انتخابات دانست و بر حضور پررنگ دانش آموزان و فرهنگیان در انتخابات تأکید کرد.

  • نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین
    صبح روز چهارشنبه 30/11/98 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متولی و میزبان نخستین جلسه کارگروه اجرایی برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال و مؤثر نمایندگان محترم بخش­های مختلف و مرتبط با این زیرنظام در وزارت متبوع بود.

  • بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
    عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟»، گفت: معلمی که درگیر معیشت است چگونه می تواند به فرزندان مردم بپردازد؟

منابع پژوهشی
آرشیو
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 46609
بازديدکنندگان امروز : 1323
کل بازديدکنندگان : 13005183
بازديدکنندگان آنلاین : 3
زمان بارگزاری صفحه : 0/5781 ثانیه

گزارشی از نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي
گزارش نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي« رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)» منتشر شد
«رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد(استعدادهای درخشان)» همواره یکی از مباحث مورد توجه و پیگیری اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران، کارشناسان، مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی کشور بوده است.
 ١٥:٣٦ - دوشنبه ٥ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
نشست ارائه یافته‌ «بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری»
نشست ارائه یافته‌های طرح پژوهشی با عنوان«بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری» در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد .
 ١٦:٤٠ - يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
وزیرآموزش‌وپرورش در پیامی تأکید کرد؛
"مسئولیت ما در انتخابات مشارکت فعال و انتخاب آگاهانه است"
وزیرآموزش‌وپرورش در پیامی، مشارکت فعال و انتخاب آگاهانه را از مسئولیت‌های اجتماعی افراد در انتخابات دانست و بر حضور پررنگ دانش آموزان و فرهنگیان در انتخابات تأکید کرد.
 ٠١:٢٥ - پنج شنبه ١ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین
صبح روز چهارشنبه 30/11/98 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متولی و میزبان نخستین جلسه کارگروه اجرایی برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال و مؤثر نمایندگان محترم بخش­های مختلف و مرتبط با این زیرنظام در وزارت متبوع بود.
 ١٩:٣٩ - چهارشنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
معلم درگیر معیشت چگونه به دانش‌آموزان درس دهد؟
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟»، گفت: معلمی که درگیر معیشت است چگونه می تواند به فرزندان مردم بپردازد؟
 ٠٧:٣٦ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
تاثیرات مثبت و منفی اجرای سند تحول از نظر رییس سازمان پژوهش
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیدیم اگر سازمان بخواهد خودش همه محتوا را تولید کند به سمت انحصار گرایی و بسته بودن رفته است عنوان کرد: به همین علت دست به بازآرایی تشکیلاتی زدیم و به این نتیجه رسیدیم که ۱۱حوزه یادگیری شکل بگیرد.
 ٠٧:١٠ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: چرا مدیران باید کشتی آموزش وپرورش را با استبداد رأی به هر مسیری که می‌خواهند ببرند؟!
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
دکتر محمود مهرمحمدی در نشست تلاش‌های اصلاح‌گرانه پس از انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش ایران که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش به تجربیات سایر کشورها در عرصه آموزشی چه نگاهی داریم؟ خصوصاً که با تکثر سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه آموزشی مواجه هستیم که هدف آنها ارائه آمار تطبیقی است.
 ٠٧:٠١ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
برگزاری نشست ارائه یافته های طرح پژوهشی با عنوان:
رصد تحولات جهانی در نظام شناسایی دانش ‏آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)
نشست ارائه یافته های طرح پژوهشی با عنوان: رصد تحولات جهانی در نظام شناسایی دانش‏ آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان) روز سه شنبه 98/11/29، ساعت10 الی 12 در محل سالن جلسات پژوهشگاه برگزار می گردد.
 ٠٩:١٣ - شنبه ٢٦ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>

ادامه اخبار

 

معرفی

   ========================= اخبار حوزه ریاست ===========================

گزارشی از نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي
گزارش نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي« رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)» منتشر شد
«رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد(استعدادهای درخشان)» همواره یکی از مباحث مورد توجه و پیگیری اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران، کارشناسان، مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی کشور بوده است.
 ١٥:٣٦ - دوشنبه ٥ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
نشست ارائه یافته‌ «بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری»
نشست ارائه یافته‌های طرح پژوهشی با عنوان«بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری» در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد .
 ١٦:٤٠ - يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین
صبح روز چهارشنبه 30/11/98 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متولی و میزبان نخستین جلسه کارگروه اجرایی برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال و مؤثر نمایندگان محترم بخش­های مختلف و مرتبط با این زیرنظام در وزارت متبوع بود.
 ١٩:٣٩ - چهارشنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
معلم درگیر معیشت چگونه به دانش‌آموزان درس دهد؟
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟»، گفت: معلمی که درگیر معیشت است چگونه می تواند به فرزندان مردم بپردازد؟
 ٠٧:٣٦ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
تاثیرات مثبت و منفی اجرای سند تحول از نظر رییس سازمان پژوهش
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیدیم اگر سازمان بخواهد خودش همه محتوا را تولید کند به سمت انحصار گرایی و بسته بودن رفته است عنوان کرد: به همین علت دست به بازآرایی تشکیلاتی زدیم و به این نتیجه رسیدیم که ۱۱حوزه یادگیری شکل بگیرد.
 ٠٧:١٠ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: چرا مدیران باید کشتی آموزش وپرورش را با استبداد رأی به هر مسیری که می‌خواهند ببرند؟!
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
دکتر محمود مهرمحمدی در نشست تلاش‌های اصلاح‌گرانه پس از انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش ایران که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش به تجربیات سایر کشورها در عرصه آموزشی چه نگاهی داریم؟ خصوصاً که با تکثر سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه آموزشی مواجه هستیم که هدف آنها ارائه آمار تطبیقی است.
 ٠٧:٠١ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان لرستان عنوان کرد:
باید پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند در صدر برنامه‌ها باشد .
صدور بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر حوزه علم و پژوهش دارد زیرا پژوهش باعث نجات و پیشرفت کشور می شود ، باید پژوهش در صدر برنامه‌ها باشد ، آنهم پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند ، فعالیت های حوزه پژوهش باید به حل مسئله بپردازد .
 ٠٦:٥١ - شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
"جلسه تقدیر از اعضا و مسئولین کمیته های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش"
در نشستی که در مورخه 98/11/14 در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، از خدمات و تلاش­های اعضای پژوهشگاه مطالعات و ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش تقدیر شد.
 ١٥:٤٧ - دوشنبه ١٤ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
مراسم بزرگداشت و ترحیم دکتر علی اصغر کاکو جویباری
حضور پر رنگ و حقشناسانه اندیشمندان، صاحبنظران و مسئولان در مراسم ترحیم دکتر جویباری تکریم جایگاه بی بدیل علم و پژوهش است.
مراسم ترحیم و بزرگداشت ياد و خاطره نخستین رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، مرحوم مغفور جناب آقاي دكتر علي اصغر كاكوجويباري همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) ، و با حضور و مشارکت قدرشناسانه جمع کثیری از اندیشمندان، صاحبنظران، اعضای هیئت علمی کارشناسان و مسئولین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه­ ها به میزبانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
 ١٥:٤٢ - سه شنبه ٨ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکوجویباری برگزار شد
حضور قدرشناسانه وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکو جویباری، نخستین رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش
صبح امروز محسن حاجی میرزایی با حضور در مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکوجویباری که در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، حضور یافت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم، برای وی طلب غفران و رحمت کرد.
 ١٣:٢٥ - سه شنبه ٨ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نشست "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده "برگزار شد.
برگزاري جلسه در خصوص "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده " با معاون محترم معاونت علمي و فناوري رياست محترم جمهوري
جلسه ویژه کارشناسی در خصوص "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده " با حضور و مشارکت ارزشمند معاون محترم معاونت علمي و فناوري رياست محترم جمهوري و رئيس ، اعضای هیئت علمی، رؤساي پژوهشكده ها و مراكز پژوهشي و کارشناسان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در خصوص "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده برگزار شد .
 ١٩:٤٢ - چهارشنبه ٢٥ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
پيام تسليت دكتر كريمي ;
"بمناسبت درگذشت استاد ارجمند جناب آقاي دكتر علي اصغر كاكو جويباري"
آقای دکتر کریمی ریاست محترم پژوهشگاه در پیامی درگذشت استاد ارجمند جناب آقاي دكتر علي اصغر كاكو جويباري را به خانواده محترمشان تسلیت گفتند.
 ١١:٣٩ - چهارشنبه ٢٥ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
«ايدئولوژي و برنامه درسي» در بوته نقد و نظر پژوهشگران
دومین نشست علمي تخصصي با موضوع«ايدئولوژي و برنامه درسي» برگزار شد
دومین نشست علمي تخصصي با موضوع«ايدئولوژي و برنامه درسي» در روز دوشنبه مورخ 23/10/1398 از ساعت 13:30 لغايت 16:30 با همت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش « پژوهشكده مطالعات برنامه درسي و نوآوري­ هاي آموزشي » و با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران برگزار شد .
 ٠٨:٣٧ - سه شنبه ٢٤ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
بازتاب خبری نشست بررسی ارزشیابی توصیفی در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
گرفتاری معلمان در خطاهای ارزشیابی توصیفی
عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش با اشاره به اینکه التقاط‌گرایی نفس آموزش را گرفته است، گفت: معلمان در ارزشیابی توصیفی گرفتار خطاهایی شده‌اند.
 ١٥:٣١ - دوشنبه ٢٣ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
بازتاب خبری نشست تخصصی "نگاه اصلاحی و تکمیلی به اجرای ارزشیابی توصیفی در مدارس
سطح بهداشت روان دانش‌آموزان در شیوه ارزشیابی توصیفی بالاتر است
در نشست تخصصی "نگاه اصلاحی و تکمیلی به اجرای ارزشیابی توصیفی در مدارس که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که به شیوه ارزشیابی توصیفی تحصیل می‌کنند از بهداشت روان بالاتری برخوردار هستند.
 ١٥:٢٣ - يکشنبه ٢٢ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>

 

معرفی پژوهشکده تعلیم و تربیت

اخبار پژوهشکده :

================================================================

 

گزارشی از نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي
گزارش نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي« رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)» منتشر شد
«رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد(استعدادهای درخشان)» همواره یکی از مباحث مورد توجه و پیگیری اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران، کارشناسان، مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی کشور بوده است.
 ١٥:٣٦ - دوشنبه ٥ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
نشست ارائه یافته‌ «بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری»
نشست ارائه یافته‌های طرح پژوهشی با عنوان«بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری» در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد .
 ١٦:٤٠ - يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین
صبح روز چهارشنبه 30/11/98 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متولی و میزبان نخستین جلسه کارگروه اجرایی برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال و مؤثر نمایندگان محترم بخش­های مختلف و مرتبط با این زیرنظام در وزارت متبوع بود.
 ١٩:٣٩ - چهارشنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
معلم درگیر معیشت چگونه به دانش‌آموزان درس دهد؟
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟»، گفت: معلمی که درگیر معیشت است چگونه می تواند به فرزندان مردم بپردازد؟
 ٠٧:٣٦ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
تاثیرات مثبت و منفی اجرای سند تحول از نظر رییس سازمان پژوهش
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیدیم اگر سازمان بخواهد خودش همه محتوا را تولید کند به سمت انحصار گرایی و بسته بودن رفته است عنوان کرد: به همین علت دست به بازآرایی تشکیلاتی زدیم و به این نتیجه رسیدیم که ۱۱حوزه یادگیری شکل بگیرد.
 ٠٧:١٠ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: چرا مدیران باید کشتی آموزش وپرورش را با استبداد رأی به هر مسیری که می‌خواهند ببرند؟!
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
دکتر محمود مهرمحمدی در نشست تلاش‌های اصلاح‌گرانه پس از انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش ایران که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش به تجربیات سایر کشورها در عرصه آموزشی چه نگاهی داریم؟ خصوصاً که با تکثر سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه آموزشی مواجه هستیم که هدف آنها ارائه آمار تطبیقی است.
 ٠٧:٠١ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نشست ويژه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در آستانه برگزاري دهمين همايش ملی انجمن فلسفه تعليم و تربيت ایران:
"تجربه‌هاي برگرفته از روند گذشته تحول در آموزش و پرورش، ترسيم چشم‌انداز آينده"
نشست ويژه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در آستانه برگزاري دهمين همايش ملی انجمن فلسفه تعليم و تربيت ایران با عنوان"تجربه‌هاي برگرفته از روند گذشته تحول در آموزش و پرورش، ترسيم چشم‌انداز آينده"روز يكشنبه 98/11/27 از ساعت 8:30 الي 12 در محل سالن جلسات پژوهشگاه برگزار می گردد.
 ١٩:١٧ - دوشنبه ٢١ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نشست ويژه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در آستانه برگزاري دهمين همايش ملی انجمن فلسفه تعليم و تربيت ایران:
"آسيب‌شناسي و نقد حركت‌‌هاي اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌هاي گذشته "
نشست ويژه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در آستانه برگزاري دهمين همايش ملی انجمن فلسفه تعليم و تربيت ایران با عنوان"آسيب‌شناسي و نقد حركت‌‌هاي اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌هاي گذشته " روز يكشنبه 98/11/27 از ساعت 8:30 الي 12 در محل سالن جلسات پژوهشگاه برگزار می گردد.
 ١٩:٠٢ - دوشنبه ٢١ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان لرستان عنوان کرد:
باید پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند در صدر برنامه‌ها باشد .
صدور بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر حوزه علم و پژوهش دارد زیرا پژوهش باعث نجات و پیشرفت کشور می شود ، باید پژوهش در صدر برنامه‌ها باشد ، آنهم پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند ، فعالیت های حوزه پژوهش باید به حل مسئله بپردازد .
 ٠٦:٥١ - شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
"جلسه تقدیر از اعضا و مسئولین کمیته های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش"
در نشستی که در مورخه 98/11/14 در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، از خدمات و تلاش­های اعضای پژوهشگاه مطالعات و ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش تقدیر شد.
 ١٥:٤٧ - دوشنبه ١٤ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>

 

معرفی پژوهشکده کودکان استثنایی
اخبار پژوهشکده :

==============================================================
گزارشی از نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي
گزارش نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي« رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)» منتشر شد
«رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد(استعدادهای درخشان)» همواره یکی از مباحث مورد توجه و پیگیری اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران، کارشناسان، مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی کشور بوده است.
 ١٥:٣٦ - دوشنبه ٥ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
نشست ارائه یافته‌ «بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری»
نشست ارائه یافته‌های طرح پژوهشی با عنوان«بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری» در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد .
 ١٦:٤٠ - يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین
صبح روز چهارشنبه 30/11/98 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متولی و میزبان نخستین جلسه کارگروه اجرایی برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال و مؤثر نمایندگان محترم بخش­های مختلف و مرتبط با این زیرنظام در وزارت متبوع بود.
 ١٩:٣٩ - چهارشنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
معلم درگیر معیشت چگونه به دانش‌آموزان درس دهد؟
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟»، گفت: معلمی که درگیر معیشت است چگونه می تواند به فرزندان مردم بپردازد؟
 ٠٧:٣٦ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
تاثیرات مثبت و منفی اجرای سند تحول از نظر رییس سازمان پژوهش
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیدیم اگر سازمان بخواهد خودش همه محتوا را تولید کند به سمت انحصار گرایی و بسته بودن رفته است عنوان کرد: به همین علت دست به بازآرایی تشکیلاتی زدیم و به این نتیجه رسیدیم که ۱۱حوزه یادگیری شکل بگیرد.
 ٠٧:١٠ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: چرا مدیران باید کشتی آموزش وپرورش را با استبداد رأی به هر مسیری که می‌خواهند ببرند؟!
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
دکتر محمود مهرمحمدی در نشست تلاش‌های اصلاح‌گرانه پس از انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش ایران که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش به تجربیات سایر کشورها در عرصه آموزشی چه نگاهی داریم؟ خصوصاً که با تکثر سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه آموزشی مواجه هستیم که هدف آنها ارائه آمار تطبیقی است.
 ٠٧:٠١ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
برگزاری نشست ارائه یافته های طرح پژوهشی با عنوان:
رصد تحولات جهانی در نظام شناسایی دانش ‏آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)
نشست ارائه یافته های طرح پژوهشی با عنوان: رصد تحولات جهانی در نظام شناسایی دانش‏ آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان) روز سه شنبه 98/11/29، ساعت10 الی 12 در محل سالن جلسات پژوهشگاه برگزار می گردد.
 ٠٩:١٣ - شنبه ٢٦ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان لرستان عنوان کرد:
باید پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند در صدر برنامه‌ها باشد .
صدور بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر حوزه علم و پژوهش دارد زیرا پژوهش باعث نجات و پیشرفت کشور می شود ، باید پژوهش در صدر برنامه‌ها باشد ، آنهم پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند ، فعالیت های حوزه پژوهش باید به حل مسئله بپردازد .
 ٠٦:٥١ - شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
"جلسه تقدیر از اعضا و مسئولین کمیته های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش"
در نشستی که در مورخه 98/11/14 در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، از خدمات و تلاش­های اعضای پژوهشگاه مطالعات و ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش تقدیر شد.
 ١٥:٤٧ - دوشنبه ١٤ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
مراسم بزرگداشت و ترحیم دکتر علی اصغر کاکو جویباری
حضور پر رنگ و حقشناسانه اندیشمندان، صاحبنظران و مسئولان در مراسم ترحیم دکتر جویباری تکریم جایگاه بی بدیل علم و پژوهش است.
مراسم ترحیم و بزرگداشت ياد و خاطره نخستین رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، مرحوم مغفور جناب آقاي دكتر علي اصغر كاكوجويباري همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) ، و با حضور و مشارکت قدرشناسانه جمع کثیری از اندیشمندان، صاحبنظران، اعضای هیئت علمی کارشناسان و مسئولین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه­ ها به میزبانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
 ١٥:٤٢ - سه شنبه ٨ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>

 

 

معرفی پژوهشکده خانواده و مدرسه

اخبار پژوهشکده :

=============================================================
 

 

 
گزارشی از نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي
گزارش نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي« رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)» منتشر شد
«رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد(استعدادهای درخشان)» همواره یکی از مباحث مورد توجه و پیگیری اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران، کارشناسان، مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی کشور بوده است.
 ١٥:٣٦ - دوشنبه ٥ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
نشست ارائه یافته‌ «بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری»
نشست ارائه یافته‌های طرح پژوهشی با عنوان«بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری» در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد .
 ١٦:٤٠ - يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین
صبح روز چهارشنبه 30/11/98 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متولی و میزبان نخستین جلسه کارگروه اجرایی برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال و مؤثر نمایندگان محترم بخش­های مختلف و مرتبط با این زیرنظام در وزارت متبوع بود.
 ١٩:٣٩ - چهارشنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
معلم درگیر معیشت چگونه به دانش‌آموزان درس دهد؟
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟»، گفت: معلمی که درگیر معیشت است چگونه می تواند به فرزندان مردم بپردازد؟
 ٠٧:٣٦ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
تاثیرات مثبت و منفی اجرای سند تحول از نظر رییس سازمان پژوهش
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیدیم اگر سازمان بخواهد خودش همه محتوا را تولید کند به سمت انحصار گرایی و بسته بودن رفته است عنوان کرد: به همین علت دست به بازآرایی تشکیلاتی زدیم و به این نتیجه رسیدیم که ۱۱حوزه یادگیری شکل بگیرد.
 ٠٧:١٠ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: چرا مدیران باید کشتی آموزش وپرورش را با استبداد رأی به هر مسیری که می‌خواهند ببرند؟!
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
دکتر محمود مهرمحمدی در نشست تلاش‌های اصلاح‌گرانه پس از انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش ایران که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش به تجربیات سایر کشورها در عرصه آموزشی چه نگاهی داریم؟ خصوصاً که با تکثر سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه آموزشی مواجه هستیم که هدف آنها ارائه آمار تطبیقی است.
 ٠٧:٠١ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان لرستان عنوان کرد:
باید پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند در صدر برنامه‌ها باشد .
صدور بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر حوزه علم و پژوهش دارد زیرا پژوهش باعث نجات و پیشرفت کشور می شود ، باید پژوهش در صدر برنامه‌ها باشد ، آنهم پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند ، فعالیت های حوزه پژوهش باید به حل مسئله بپردازد .
 ٠٦:٥١ - شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
"جلسه تقدیر از اعضا و مسئولین کمیته های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش"
در نشستی که در مورخه 98/11/14 در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، از خدمات و تلاش­های اعضای پژوهشگاه مطالعات و ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش تقدیر شد.
 ١٥:٤٧ - دوشنبه ١٤ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
مراسم بزرگداشت و ترحیم دکتر علی اصغر کاکو جویباری
حضور پر رنگ و حقشناسانه اندیشمندان، صاحبنظران و مسئولان در مراسم ترحیم دکتر جویباری تکریم جایگاه بی بدیل علم و پژوهش است.
مراسم ترحیم و بزرگداشت ياد و خاطره نخستین رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، مرحوم مغفور جناب آقاي دكتر علي اصغر كاكوجويباري همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) ، و با حضور و مشارکت قدرشناسانه جمع کثیری از اندیشمندان، صاحبنظران، اعضای هیئت علمی کارشناسان و مسئولین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه­ ها به میزبانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
 ١٥:٤٢ - سه شنبه ٨ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکوجویباری برگزار شد
حضور قدرشناسانه وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکو جویباری، نخستین رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش
صبح امروز محسن حاجی میرزایی با حضور در مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکوجویباری که در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، حضور یافت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم، برای وی طلب غفران و رحمت کرد.
 ١٣:٢٥ - سه شنبه ٨ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>

 

معرفی پژوهشکده برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی

اخبار پژوهشکده :

===================================================================================

گزارشی از نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي
گزارش نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي« رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)» منتشر شد
«رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد(استعدادهای درخشان)» همواره یکی از مباحث مورد توجه و پیگیری اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران، کارشناسان، مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی کشور بوده است.
 ١٥:٣٦ - دوشنبه ٥ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
نشست ارائه یافته‌ «بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری»
نشست ارائه یافته‌های طرح پژوهشی با عنوان«بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری» در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد .
 ١٦:٤٠ - يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین
صبح روز چهارشنبه 30/11/98 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متولی و میزبان نخستین جلسه کارگروه اجرایی برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال و مؤثر نمایندگان محترم بخش­های مختلف و مرتبط با این زیرنظام در وزارت متبوع بود.
 ١٩:٣٩ - چهارشنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
معلم درگیر معیشت چگونه به دانش‌آموزان درس دهد؟
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟»، گفت: معلمی که درگیر معیشت است چگونه می تواند به فرزندان مردم بپردازد؟
 ٠٧:٣٦ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
تاثیرات مثبت و منفی اجرای سند تحول از نظر رییس سازمان پژوهش
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیدیم اگر سازمان بخواهد خودش همه محتوا را تولید کند به سمت انحصار گرایی و بسته بودن رفته است عنوان کرد: به همین علت دست به بازآرایی تشکیلاتی زدیم و به این نتیجه رسیدیم که ۱۱حوزه یادگیری شکل بگیرد.
 ٠٧:١٠ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: چرا مدیران باید کشتی آموزش وپرورش را با استبداد رأی به هر مسیری که می‌خواهند ببرند؟!
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
دکتر محمود مهرمحمدی در نشست تلاش‌های اصلاح‌گرانه پس از انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش ایران که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش به تجربیات سایر کشورها در عرصه آموزشی چه نگاهی داریم؟ خصوصاً که با تکثر سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه آموزشی مواجه هستیم که هدف آنها ارائه آمار تطبیقی است.
 ٠٧:٠١ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
گروه پژوهشي علوم پايه پژوهشكده مطالعات برنامه درسي و نوآوري هاي آموزشي برگزار مي كند:
نشست ارائه يافته هاي پژوهشي با عنوان : « بررسي ميزان و چگونگي بكارگيري رسانه هاي ديداري شنيداري و نرم افزارهاي آموزشي در فرآيند ياددهي- يادگيري رياضي توسط دانش آموزان و معلمان در دوره دوم ابتدايي و دوره اول متوسطه»
نشست ارائه يافته هاي پژوهشي با عنوان : « بررسي ميزان و چگونگي بكارگيري رسانه هاي ديداري شنيداري و نرم افزارهاي آموزشي در فرآيند ياددهي- يادگيري رياضي توسط دانش آموزان و معلمان در دوره دوم ابتدايي و دوره اول متوسطه» روز دوشنبه 98/11/28، ساعت10 الی 12 در محل سالن جلسات پژوهشگاه برگزار می گردد.
 ١٩:٢٧ - دوشنبه ٢١ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان لرستان عنوان کرد:
باید پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند در صدر برنامه‌ها باشد .
صدور بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر حوزه علم و پژوهش دارد زیرا پژوهش باعث نجات و پیشرفت کشور می شود ، باید پژوهش در صدر برنامه‌ها باشد ، آنهم پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند ، فعالیت های حوزه پژوهش باید به حل مسئله بپردازد .
 ٠٦:٥١ - شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
"جلسه تقدیر از اعضا و مسئولین کمیته های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش"
در نشستی که در مورخه 98/11/14 در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، از خدمات و تلاش­های اعضای پژوهشگاه مطالعات و ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش تقدیر شد.
 ١٥:٤٧ - دوشنبه ١٤ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
مراسم بزرگداشت و ترحیم دکتر علی اصغر کاکو جویباری
حضور پر رنگ و حقشناسانه اندیشمندان، صاحبنظران و مسئولان در مراسم ترحیم دکتر جویباری تکریم جایگاه بی بدیل علم و پژوهش است.
مراسم ترحیم و بزرگداشت ياد و خاطره نخستین رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، مرحوم مغفور جناب آقاي دكتر علي اصغر كاكوجويباري همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) ، و با حضور و مشارکت قدرشناسانه جمع کثیری از اندیشمندان، صاحبنظران، اعضای هیئت علمی کارشناسان و مسئولین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه­ ها به میزبانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
 ١٥:٤٢ - سه شنبه ٨ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>

 

 

==============================================================
گزارشی از نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي
گزارش نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي« رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)» منتشر شد
«رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد(استعدادهای درخشان)» همواره یکی از مباحث مورد توجه و پیگیری اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران، کارشناسان، مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی کشور بوده است.
 ١٥:٣٦ - دوشنبه ٥ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
نشست ارائه یافته‌ «بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری»
نشست ارائه یافته‌های طرح پژوهشی با عنوان«بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری» در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد .
 ١٦:٤٠ - يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین
صبح روز چهارشنبه 30/11/98 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متولی و میزبان نخستین جلسه کارگروه اجرایی برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال و مؤثر نمایندگان محترم بخش­های مختلف و مرتبط با این زیرنظام در وزارت متبوع بود.
 ١٩:٣٩ - چهارشنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
تاثیرات مثبت و منفی اجرای سند تحول از نظر رییس سازمان پژوهش
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیدیم اگر سازمان بخواهد خودش همه محتوا را تولید کند به سمت انحصار گرایی و بسته بودن رفته است عنوان کرد: به همین علت دست به بازآرایی تشکیلاتی زدیم و به این نتیجه رسیدیم که ۱۱حوزه یادگیری شکل بگیرد.
 ٠٧:١٠ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: چرا مدیران باید کشتی آموزش وپرورش را با استبداد رأی به هر مسیری که می‌خواهند ببرند؟!
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
دکتر محمود مهرمحمدی در نشست تلاش‌های اصلاح‌گرانه پس از انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش ایران که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش به تجربیات سایر کشورها در عرصه آموزشی چه نگاهی داریم؟ خصوصاً که با تکثر سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه آموزشی مواجه هستیم که هدف آنها ارائه آمار تطبیقی است.
 ٠٧:٠١ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان لرستان عنوان کرد:
باید پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند در صدر برنامه‌ها باشد .
صدور بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر حوزه علم و پژوهش دارد زیرا پژوهش باعث نجات و پیشرفت کشور می شود ، باید پژوهش در صدر برنامه‌ها باشد ، آنهم پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند ، فعالیت های حوزه پژوهش باید به حل مسئله بپردازد .
 ٠٦:٥١ - شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
"جلسه تقدیر از اعضا و مسئولین کمیته های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش"
در نشستی که در مورخه 98/11/14 در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، از خدمات و تلاش­های اعضای پژوهشگاه مطالعات و ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش تقدیر شد.
 ١٥:٤٧ - دوشنبه ١٤ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکوجویباری برگزار شد
حضور قدرشناسانه وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکو جویباری، نخستین رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش
صبح امروز محسن حاجی میرزایی با حضور در مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکوجویباری که در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، حضور یافت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم، برای وی طلب غفران و رحمت کرد.
 ١٣:٢٥ - سه شنبه ٨ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نشست "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده "برگزار شد.
برگزاري جلسه در خصوص "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده " با معاون محترم معاونت علمي و فناوري رياست محترم جمهوري
جلسه ویژه کارشناسی در خصوص "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده " با حضور و مشارکت ارزشمند معاون محترم معاونت علمي و فناوري رياست محترم جمهوري و رئيس ، اعضای هیئت علمی، رؤساي پژوهشكده ها و مراكز پژوهشي و کارشناسان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در خصوص "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده برگزار شد .
 ١٩:٤٢ - چهارشنبه ٢٥ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
«ايدئولوژي و برنامه درسي» در بوته نقد و نظر پژوهشگران
دومین نشست علمي تخصصي با موضوع«ايدئولوژي و برنامه درسي» برگزار شد
دومین نشست علمي تخصصي با موضوع«ايدئولوژي و برنامه درسي» در روز دوشنبه مورخ 23/10/1398 از ساعت 13:30 لغايت 16:30 با همت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش « پژوهشكده مطالعات برنامه درسي و نوآوري­ هاي آموزشي » و با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران برگزار شد .
 ٠٨:٣٧ - سه شنبه ٢٤ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>

 

 

 

 

 

معرفی مدیریت هماهنگی امور پژوهشی

اخبارحوزه مدیریت :

================================================================

 

گزارشی از نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي
گزارش نشست علمی تخصصی ارائه يافته هاي طرح پژوهشي« رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد (استعدادهای درخشان)» منتشر شد
«رصد تحولات جهاني در نظام شناسايي دانش آموزان سرآمد و مستعد(استعدادهای درخشان)» همواره یکی از مباحث مورد توجه و پیگیری اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران، کارشناسان، مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی کشور بوده است.
 ١٥:٣٦ - دوشنبه ٥ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
نشست ارائه یافته‌ «بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری»
نشست ارائه یافته‌های طرح پژوهشی با عنوان«بررسی میزان و چگونگی به‌کارگیری رسانه‌های دیداری-شنیداری» در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد .
 ١٦:٤٠ - يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.
نخستین جلسه کارگروه اجرای برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین
صبح روز چهارشنبه 30/11/98 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متولی و میزبان نخستین جلسه کارگروه اجرایی برنامه ­های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال و مؤثر نمایندگان محترم بخش­های مختلف و مرتبط با این زیرنظام در وزارت متبوع بود.
 ١٩:٣٩ - چهارشنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
معلم درگیر معیشت چگونه به دانش‌آموزان درس دهد؟
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟»، گفت: معلمی که درگیر معیشت است چگونه می تواند به فرزندان مردم بپردازد؟
 ٠٧:٣٦ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
تاثیرات مثبت و منفی اجرای سند تحول از نظر رییس سازمان پژوهش
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیدیم اگر سازمان بخواهد خودش همه محتوا را تولید کند به سمت انحصار گرایی و بسته بودن رفته است عنوان کرد: به همین علت دست به بازآرایی تشکیلاتی زدیم و به این نتیجه رسیدیم که ۱۱حوزه یادگیری شکل بگیرد.
 ٠٧:١٠ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: چرا مدیران باید کشتی آموزش وپرورش را با استبداد رأی به هر مسیری که می‌خواهند ببرند؟!
بازتاب خبری نشست علمی تخصصی "آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته " در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
دکتر محمود مهرمحمدی در نشست تلاش‌های اصلاح‌گرانه پس از انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش ایران که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش به تجربیات سایر کشورها در عرصه آموزشی چه نگاهی داریم؟ خصوصاً که با تکثر سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه آموزشی مواجه هستیم که هدف آنها ارائه آمار تطبیقی است.
 ٠٧:٠١ - سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان لرستان عنوان کرد:
باید پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند در صدر برنامه‌ها باشد .
صدور بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر حوزه علم و پژوهش دارد زیرا پژوهش باعث نجات و پیشرفت کشور می شود ، باید پژوهش در صدر برنامه‌ها باشد ، آنهم پژوهشی که مسئله می‌آفریند و مسئله حل می‌کند ، فعالیت های حوزه پژوهش باید به حل مسئله بپردازد .
 ٠٦:٥١ - شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد:
"جلسه تقدیر از اعضا و مسئولین کمیته های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش"
در نشستی که در مورخه 98/11/14 در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، از خدمات و تلاش­های اعضای پژوهشگاه مطالعات و ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش تقدیر شد.
 ١٥:٤٧ - دوشنبه ١٤ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
مراسم بزرگداشت و ترحیم دکتر علی اصغر کاکو جویباری
حضور پر رنگ و حقشناسانه اندیشمندان، صاحبنظران و مسئولان در مراسم ترحیم دکتر جویباری تکریم جایگاه بی بدیل علم و پژوهش است.
مراسم ترحیم و بزرگداشت ياد و خاطره نخستین رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، مرحوم مغفور جناب آقاي دكتر علي اصغر كاكوجويباري همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) ، و با حضور و مشارکت قدرشناسانه جمع کثیری از اندیشمندان، صاحبنظران، اعضای هیئت علمی کارشناسان و مسئولین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه­ ها به میزبانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
 ١٥:٤٢ - سه شنبه ٨ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکوجویباری برگزار شد
حضور قدرشناسانه وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکو جویباری، نخستین رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش
صبح امروز محسن حاجی میرزایی با حضور در مراسم ترحیم علی‌اصغر کاکوجویباری که در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، حضور یافت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم، برای وی طلب غفران و رحمت کرد.
 ١٣:٢٥ - سه شنبه ٨ بهمن ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نشست "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده "برگزار شد.
برگزاري جلسه در خصوص "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده " با معاون محترم معاونت علمي و فناوري رياست محترم جمهوري
جلسه ویژه کارشناسی در خصوص "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده " با حضور و مشارکت ارزشمند معاون محترم معاونت علمي و فناوري رياست محترم جمهوري و رئيس ، اعضای هیئت علمی، رؤساي پژوهشكده ها و مراكز پژوهشي و کارشناسان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در خصوص "تبادل تجارب پژوهشي و معلم پژوهنده برگزار شد .
 ١٩:٤٢ - چهارشنبه ٢٥ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
پيام تسليت دكتر كريمي ;
"بمناسبت درگذشت استاد ارجمند جناب آقاي دكتر علي اصغر كاكو جويباري"
آقای دکتر کریمی ریاست محترم پژوهشگاه در پیامی درگذشت استاد ارجمند جناب آقاي دكتر علي اصغر كاكو جويباري را به خانواده محترمشان تسلیت گفتند.
 ١١:٣٩ - چهارشنبه ٢٥ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
«ايدئولوژي و برنامه درسي» در بوته نقد و نظر پژوهشگران
دومین نشست علمي تخصصي با موضوع«ايدئولوژي و برنامه درسي» برگزار شد
دومین نشست علمي تخصصي با موضوع«ايدئولوژي و برنامه درسي» در روز دوشنبه مورخ 23/10/1398 از ساعت 13:30 لغايت 16:30 با همت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش « پژوهشكده مطالعات برنامه درسي و نوآوري­ هاي آموزشي » و با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران برگزار شد .
 ٠٨:٣٧ - سه شنبه ٢٤ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
بازتاب خبری نشست بررسی ارزشیابی توصیفی در پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش
گرفتاری معلمان در خطاهای ارزشیابی توصیفی
عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و‌پرورش با اشاره به اینکه التقاط‌گرایی نفس آموزش را گرفته است، گفت: معلمان در ارزشیابی توصیفی گرفتار خطاهایی شده‌اند.
 ١٥:٣١ - دوشنبه ٢٣ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
بازتاب خبری نشست تخصصی "نگاه اصلاحی و تکمیلی به اجرای ارزشیابی توصیفی در مدارس
سطح بهداشت روان دانش‌آموزان در شیوه ارزشیابی توصیفی بالاتر است
در نشست تخصصی "نگاه اصلاحی و تکمیلی به اجرای ارزشیابی توصیفی در مدارس که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که به شیوه ارزشیابی توصیفی تحصیل می‌کنند از بهداشت روان بالاتری برخوردار هستند.
 ١٥:٢٣ - يکشنبه ٢٢ دی ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>

 

 
دسترسی ها

اطلاعیه ها

صفحه اصلي |تماس با ما|پست الكترونيك