صفحه اصلينقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
سه شنبه ٢٩ مهر ١٣٩٩
موقعیت : صفحه اصلی > روابط عمومي  > خلاصه عملکرد سه ماهه اول ٨٨ 
خلاصه عملکرد سه ماهه اول ٨٨

 

خلاصه فعاليت‌ها و اقدامات پژوهشگاه در سه ماهه نخست سال 1388

 
برادر گرامي جناب آقاي دكتر محسن‌پور
سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش

باسلام واحترام

همان‌گونه كه استحضار دارند؛ پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش در راستاي اطلاع‌رساني و ارايه بازخورد از فعاليت‌ها واقدامات انجام شده به منظور بهبود عملكرد فرآيندها و ارتقاي سطح علمي و عملي كيفيت آنها،‌هر سه ماه يكبار گزارشي از پيشرفت كارها را به صورت فصلي تهيه مي‌نمايد. به پيوست 10 برگ خلاصه‌اي از اين گزارش كه شامل اهم فعاليت‌ها و اقدامات انجام شده در فصل بهار است، تقديم حضور مي‌شود. خواهشمند است، رهنمود‌ها و ديدگاه‌هاي عالمانه آن برادر بزرگوار را در جهت تكميل مستمر فعاليت‌ها و گامهاي موثر آينده به اين پژوهشگاه ارسال نمايند.

قبلاً‌از ارشادات و راهنمايي‌هاي جناب‌عالي صميمانه سپاسگزاري مي‌شود.

هاجر تحریری نیک‌ صفت


خلاصه فعاليت‌ها و اقدامات پژوهشگاه در سه ماهه نخست سال 1388

الف – اهم فعاليت‌هاي رياست پژوهشگاه و مديريت تابعه

1-تهيه و تدوين 12 مورد، آيين‌نامه‌ها، شيوه‌نامه‌ها و انجام پيش از 80 مكاتبه با سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، و موسسه‌هاي وابسته به وزارتخانه‌، دفاتر مرتبط با وزير، معاونت‌ها و ديگر مراكز علمي، فرهنگي وپژوهشي

2-برنامه‌ريزي و شركت در جلسات بيرون از پژوهشگاه اعم از شوراي مشورتي ستاد تحول بنيادين، شوراي معاونان وزارتخانه، كميسيون راهبري توليد برنامه درس ملي، كار گروه ملي خانواده، شوراي عالي آموزش و پرورش،‌ كميسيون تعليم وتربيت، كارگروه راهكارهاي اجرايي تكريم فرهنگيان، دبيرخانه حمايت ازكرسي‌ها نظريه‌پردازي، شوراي هماهنگي علمي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي درسي، پي‌گيري واجراي مصوبات آنها (24 جلسه)

3- برنامه‌ر يزي و تشكيل جلسات علمي و كارشناسي داخل پژوهشگاه درباره امور زنان، امور مالي‌، همايش فناوري هسته‌اي فرهنگي، سوادآموزي، اشاعه و كاربست يافته‌ها، اتوماسيون، برنامه درسي ايران،‌ نظريه پردازان جوان،‌ نظام خلاقيت و نوآوري، فلسفه تربيت رسمي و عمومي، رويكردهاي آموزش و پرورش، اعضاي هيات علمي، كارشناسان و كاركنان و همايش ارزشيابي و ... (20 جلسه)

4-برنامه‌ريزي، سازماندهي و تشكيل شوراها،‌ كارگروه‌ها و كميته‌ها در زمينه‌هاي كميته منتخب پژوهشكده تعليم وتربيت، پژوهشكده كودكان استثنايي، شوراي پژوهشي، كميته اقتصادي، كارگروه ارتقاي تيمز و پرلز، شوراي نشر و توزيع، شوراي مديران و ... ( حدود 10 جلسه)

5-برنامه‌ريزي و انجام بيش از 10 مصاحبه وملاقات با راديو در مورد نقش زن ايراني، با شبكه جام جم، با كارشناس مسولان تحقيقات چند استان، معاونان پژوهشكده‌ها درباره تعامل پژوهشگاه با مدارس و راديو درباره مقام زن و ...

6-برنامه‌‌ريزي و صدور ابلاغ‌ها و انتصابات كارگروه‌هاي تخصصي، شوراها، كميته‌ها، مديريت‌ها، كارشناسي‌ها و حلقه هاي مطالعاتي پژوهشگاه (بيش از 30 ابلاغ و انتصاب صورت گرفته است).

7-اظهارنظر، تحليل و نقد طرح‌هاي پژوهشي، طرح‌هاي مطالعاتي، پروژه‌ها، اسناد تحول بنيادين، آيين‌نامه‌ها، شيوه‌نامه‌ها ، كتاب‌ها، فصلنامه‌ها، پژوهشنامه‌ها، و ساير فعاليت‌ها و برنامه‌هاي رسيده از وزارتخانه، سازمان‌ها، استان‌ها و كميته‌هاي پژوهشي و .... (بيش از 15 مورد)؛

8-ارزيابي وصدور تقديرنامه‌هاي ويژه توسط رياست پژوهشگاه بررسي كاركنان، پژوهشكده‌ها، مديريت‌ها، معاونت‌ها ودستگاه‌هاي داخل و بيرون از پژوهشگاه از جمله دانشگاه فرهنگيان، پژوهشكده خانواده، دفتر امور زنان آموزش و پرورش، مركز اسناد و گنجينه دارالفنون و ... ؛

10-برنامه‌ريزي، سازماندهي و پي‌گيري امور مربوط به سومين دوره نظام پيشنهاد‌ها از جمله تهيه گزارش روند برگزاري، شيوه‌نامه‌هاي كميته‌هاي سه‌گانه، كاربرگ‌هاي ارزشيابي و پيشنهاد، آيين‌نامه داخلي وديگر اسناد و مدارك مربوطه؛

11-پي‌گيري، تهيه و انتشار گزارش عملكرد هفته پژوهش سال 87 و تكثير و ارسال براي واحدهاي ذي‌نفع و مقام عالي وزارت آموزش و پرورش، وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري و ...

12-تهيه، تنظيم و تلخيص يافته‌هاي پژوهشي متناسب با مناسبت‌هاي سال از جمله: هفته معلم، ارتحال حضرت امام (ره) در آيينه پژوهش و و توزيع آن در ميان مسئولان، تصميم‌گيران،
« پژوهشگران و ديگر» علاقه‌مندان وزارتخانه (4 عنوان )

13- تهيه وتنظيم گزارش‌هاي عملكرد پژوهشگاه به صورت فصلي و انعكاس آن از طريق سايت پژوهشگاه،‌ هفته‌نامه‌نگاه، پژوهشنامه آموزشي و .... ؛

14- همكاري فعال در برگزاري همايش ملي تحول بنيادين در آموزش و پرورش در شركت فعال اعضاي هيات علمي و كارشناسان در كارگروه‌هاي نه گانه و تهيه پرسشنامه‌ها و ارزشيابي و اعتبارسنجي اسناد تحول آموزش وپرورش و ارايه گزارش به مسولان مربوط؛

15- برنامه‌ريزي، پي‌گيري و اجراي فعاليت‌‌هاي مربوط به راه‌اندازي و گسترش كرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد، مناظره و نوآوري در آموزش و پرورش از جمله:حضور فعال در دبيرخانه حمايت از كرسي‌ها، برگزاري دومين هم‌انديشي و نيز تدوين جزوه ويژه و فراخوان طرح‌نامه‌هاي خاص كرسي‌ها و استقرار دبيرخانه كميته و دفتر نظريه‌پردازان جوان در پژوهشگاه و .... ؛

16- پي‌گيري و انجام امور نظارت و ارزيابي عملكرد پژوهشگاه و پاسخگويي به سوالات و مشكلات پيش رو با هماهنگي مراجع ذي‌ربط؛

17- تدوين تك‌نگاشت‌ها و كارنماي پژوهشگاه كه به عنوان يكمرجع مطالعاتي و پژوهشي در بدو شروع سال تحصيلي در اختيار مديران و كارشناسان قرار گرفته است.

18- برنامه‌ريزي و نظارت بر امور معاونت پژوهشي و مديريت‌هاي ذي‌ربط، معاونت توسعه مديريت و مديريت‌ها، ذي‌ربط، پژوهشكده‌ها، مراكز پژوهشي، گروه‌هاي پژوهشي و مركزي روزانه اسناد و گنجينه دارالفنون؛ زير مجموعه آن

19- برنامه‌ريزي، هماهنگي و پي‌گيري و اجراي امور مربوط به روابط عمومي از جمله : استخراج اهم اخبار مربوط به آموزش و پرورش در رسانه و خبرگزاري‌ها به روز آوري تابلوهاي اعلانات، سايت پژوهشگاه ، هفته‌نامه‌نگاه، انعكاس مطبوعاتي، راديويي، تلويزيوني، عكاسي، فيلم‌برداري، نصب پوستر‌هاي اولويتهاي پژوهشي پژوهشگاه و ساير سازمانها، ارسال پيام‌هاي تبريك و تسليت، تهيه گزارش‌هاي گوناگون، پياده‌سازي مصاحبه‌ها به صورت متن و انتشار آنها، تهيه تراكت‌ها و ... ( بيش از 100 مورد)

20- برنامه‌ريزي، نظارت در انجام امور مربوط به فعاليتهاي روابط بين‌الملل ازقبيل :
پيگيري جلسات هم‌انديشي طراحي و مشاركت در مطالعات ملي و منطقه‌اي، تهيه آيين‌نامه مربوط، تهيه وارسال نامه‌ها، بازخواني و پاسخ به نامه‌هاي پست الكترونيكي خارج از كشور، تهيه و تدوين صورت جلسات كارگروه ارتقاي عملكرد دانش‌آموزان ايراني در تيمز و پرلز و پي‌گيري دستور ومصوبات جلسات انجام امور ترجمه مقالات، گزارش‌ها، مطالعات تطبيقي، اجلاس‌هاي بين‌المللي و ....

21- برنامه‌ريزي و برگزاري نشست‌هاي علمي و تخصصي درباره موضوعات و مسايل مهم آموزش و پرورش از جمله: نقد سندهاي فلسفه تربيت، فلسفه تربيت رسمي و عمومي، رهنامه، ارزشيابي توصيفي و ....

22- بررسي و انعقاد طرح‌هاي پژوهشي تصويب شده در شوراهاي پژوهشي پژوهشكده‌ها و پژوهشگاه و تسويه با طرح‌هاي پژوهشي پايان‌يافته (3 طرح پژوهشي عقد قرارداد شده و6 طرح نيز تسويه شده است).

23- بررسي و حمايت از پايان‌نامه‌هاي تأييد شده توسط پژوهشكده‌ها و انعقاد قرارداد با محققان آنها و تسويه حساب با پايان نامه‌هاي اتمام يافته ( 2 پايان‌نامه تسويه و 3 پايان نامه عقد قرارداد شده است ).

 

ب - اهم فعالیتهای پژوهشی و مدیریتهای ذیربط

1-همکاری در تشکیل کمیته‌ درون دستگاهی کرسی‌های نظریه پردازی و اداره امور دبیری و دبیرخانه آن با هماهنگی رییس پژوهشگاه

2-شرکت در جلسات کارگروههای تخصصی، کمیته قراردادها، کمیته منتخب، هماهنگی طرح‌های بین‌المللی تیمز و پرلز، شورای نشر و توزیع و ...

3-برنامه‌ریزی و تشکیل جلسه ارایه یافته‌های پژوهشی در زمینه میزان تحقق اهداف دوره ابتدایی و مهارت‌های زندگی

4-برنامه ریزی و اجرای بازدیدهای استانی و راهنمایی و ارشاد آنها در زمینه فعالیت‌های پژوهشی، اجرای پرسشنامه‌ها ،‌ معرفی پژوهشگران و ...

5-استخراج اطلاعات و راهنمایی حوزه ستادی و غیر ستادی از جمله: انجمن مطالعات برنامه‌های درسی، سازمان آموزش و پرورش استان‌های غربی، خراسان جنوبی ، دفتر وزارتی ، هیات بازرسی ، دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب و مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی آموزش و پرورش و ...

6-انجام فعالیت مربوط به برنامه ریزی و انتشار پژوهشنامه آموزشی شامل دریافت 28 مقاله، ارزشیابی مقالات، تشکیل جلسات هیات تحریریه و آماده سازی و انتشار سه شماره پژوهشنامه ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد

7-برنامه ریزی، پی‌گیری و اجرای فعالیت‌های مربوط به دبیرخانه شورای نشر و توزیع از جمله: تهیه پیش نویس نامه‌ها ، ارایه بازخورد به صاحبان اثرهای رسیده، تشکیل جلسات شورا و پی‌گیری مصوبات آن (4 جلسه).

8-انجام امور فعالیت‌های مربوط به مدیریت نظارت ، ارزیابی و کنترل پروژه‌ها شامل : تهیه شیوه‌نامه نظارت، نرم افزار و گزارش عملکرد، تدوین و نهایی سازی نمابرگهای قرارداد، تایید نهایی مدارک عقد قرارداد، پرداخت اقساط و تسویه حساب‌ها، تشکیل پرونده‌های پژوهشی، تهیه نمایه وضعیت عملکرد اعضای هیات علمی، ایجاد حلقه‌های فرهنگی و مطالعاتی، تنظیم گزارش عملکرد پژوهشکده‌ها ، پی‌گیری طرح‌های معوقه و ...

9-برنامه ریزی و انجام امور فعالیت‌های مربوط به مدیریت خدمات پژوهشی شامل: درج مطالب در سایت و به روز رسانی آن، پشتیبانی خدمات فنی رایانه‌های پژوهشگاه ، نصب و راه‌اندازی رایانه‌های جدید و نرم افزارهای آنها، تشکیل کمیته فناوری و کاربست یافته‌ها، پی‌گیری امور IT پژوهشگاه؛ مدیریت امور کتابخانه و اطلاع‌رسانی، تهیه گزارش، نقد و تحلیل طرح‌ها و تحقیقات رسیده، تهیه گزارش آماری تحلیلی و فنی، طراحی پرسشنامه‌ها و ابزارهای مورد نیاز تحقیقاتی، نظارت بر امور تجزیه و تحلیل آماری تحقیقات انجام شده و ...

10-برنامه‌ریزی، پی‌گیری و اجرای فعالیت‌های مربوط به مدیریت برنامه ریزی و همکاری های علمی و پژوهشی پژوهشگاه از جمله: «گزارش فعالیت‌های معاونت در سال 87، مکاتبه با استان‌ها و دریافت گزارش‌های استانی، برنامه‌ریزی برای بازدید از استان‌ها، تهیه و تدوین شیوه‌نامه های همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، همکاری و شرکت در جلسات تدوین برنامه‌های سالانه و پنج ساله پنجم، تهیه آیین نامه تشکیل کمیته اهداف و شاخص‌ها، برنامه‌ریزی و پی‌گیری برنامه‌های آموزشی پژوهشی کارکنان، کارشناسان و اعضای هیات علمی، پی‌گیری و صدور ابلاغ کمیته‌های پزوهشی ستادی و شوراهای پژوهشی پژوهشکده‌ها و گروه‌های، پژوهشی هماهنگی و همکاری با سازمان‌ها، معاونت های ستادی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی با هماهنگی ریاست پژوهشگاه، همکاری فعال با نظام پیشنهادها و دیگر شوراها، کارگروه‌‌ها و کمیته‌های تشکیل شده در سطح پژوهشگاه و دیگر واحدها وسازمان‌ها؛

11-برنامه ریزی وانجام فعالیتهای مربوط به برنامه معلم پژوهنده شامل: بازنگری و تنظیم سیزدهمین برنامه، پی‌گیری تشویقات، نظرسنجی از صاحب نظران درباره کاربرگ ارزشیابی، صدور گواهی ارزشیابی، پی‌گیری آثار اقدام پژوهی‌های برتر، برنامه ریزی و انتشار ویژه نامه معلم پژوهنده، پاسخگویی استان ها درباره معلم پژوهنده، تشکیل شورای سیاست‌گذاری معلمان پژوهنده و پی‌گیری و اجرای مصوبات آنها .


ج – اهم فعالیت‌های معاونت توسعه مدیریت و مدیریت‌های تابعه

1-برنامه ریزی و انجام فعالیت‌های مربوط به امور اداری و کارگزینی شامل: صدور احکام نیروها، بررسی پرونده‌ها و تکمیل آنها ، انجام مکاتبات اداری ، ارسال و مراسلات نامه‌ها ، گزارش‌ها، تشکیل پرونده‌های پرسنلی اعم از نیروهای رسمی ، پیمانی ، قراردادی ، هیات علمی ، بازنشستگان،‌منتقل شدگان .

2-برنامه‌ریزی و انجام امور مربوط به پشتیبانی و کارپردازی شامل: تهیه ملزومات و تجهیز اتاق‌ها و سالن‌ها، تعمیرات، نصب کولرها، ساخت حفاظ‌، امور تاسیسات، امور نقلیه، بسته‌بندی‌های کتاب‌ها، نشریات و مقالات، مدیریت طبخ و توزیع غذا، ایاب و ذهاب، راکت کشی، کابل کشی، ساخت و ساز ساختمان و ....

3-برنامه‌ریزی و انجام امور مربوط به تعاون و رفاه کارکنان شامل : پی‌گیری سالن ورزش، بیمه عمر، سهام عدالت ، کمیته رفاهی ، لیزینک فرهنگیان ، صدور کارت شناسایی ، معرفی نامه و دریافت و توزیع وام و نیاز سنجی رفاهی و تعاونی

4-انجام فعالیت‌ها و امور مالی شامل : صدور چک، تضمین چک، ارتباطات بانکی، دیوان محاسبات، یارانه مسکن، لیست حقوق و مزایا، امور مالیاتی، پرداخت حق الزحمه‌ها و ...

5-انجام فعایت‌ها و امور مربوط به تأمین منابع و امکانات پژوهشگاه و رسیدگی به اسناد و مدارک مربوط ، صورت حساب‌ها ، اسناد حسابداری ، اسناد قراردادها، وصول ها و ...

6-انجام امور مربوط به مبادلات مالی و بانکی شامل: مبادله اطلاعات با بیمه درمانی، تامین اجتماعی ، صندوق ذخیره، صندوق وام، صدور فیش‌ حقوقی همکاران، گواهی حقوقی و سایر محاسبات مورد نیاز

7-صدور اسناد مالی ، هزینه‌ای ، تفکیک درخواست، تفکیک تخصیصی، گزارش عملکرد اعتبارات، وجوه سنواتی ، تراز دفتر کل، تسویه حساب، کنترل گزارش‌ مالی و اعتبارات مالی و عمرانی، افتتاح حساب. تنظیم قراردادها، تفکیک اموال مصرفی و غیر مصرفی، انجام امور مربوط جمعداری اموال، از رده خارج کردن اموال اسقاطی و جایگزین نمودن اموال جدید.

8-هماهنگی و پیگیری امور مربوط به گرفتن شابک و مجوزهای لازم برای چاپ و نشر کتاب‌ها ونشریات پژوهشگاه؛

9-انجام امور مربوط به ویرایش، آماده سازی، طراحی روی جلد و پشت جلد کتابهای تایید شده برای چاپ و انتشار.

10-انجام فعالیتهای انتشاراتی از قبیل: چاپ کتاب‌، پوستر، بروشور، ویژه‌نامه، کتاب کارنما و ....

11-پی‌گیری و انجام امور مربوط به فروش کتاب‌ها و ایجاد نمایندگی‌های فروش و نظارت بر آنها ؛

12-برنامه‌ریزی و توزیع فصلنامه‌ها ، کتاب‌ها و نشریات به طرق گوناگون ؛


د- اهم فعالیت‌های پژوهشکده‌های تعلیم و تربیت،

1.طراحی، اجرا و انجام 10 تحقیق پایان یافته در زمینه‌های تعلیم و تربیت؛

2.طراحی و اجرای بیش از 16 تحقیق؛

3.تهیه طرح‌های پژوهشی بیش از 26 اولویت‌پژوهشی و ارایه پیشنهاده آنها؛

4.برنامه‌ریزی و تهیه بیش از 26 مقاله علمی و پژوهشی؛

5.برنامه‌ریزی، چاپ و انتشار 2 مقاله علمی پژوهشی؛

6.تهیه و تدوین 10 مقاله خبری و ارایه به همایش‌ها و کنفرانس‌های داخلی و خارجی؛

7.برنامه‌ریزی و تالیف 6کتاب در حوزه تعلیم و تربیت؛

8.ترجمه 5 کتاب و آماده‌سازی برای انتشار؛

9.تهیه و تدوین بیش از 9 گزارش تحلیلی و ارایه به مسولان مربوط؛

10.برنامه‌ریزی و تشکیل نشست‌های علمی، همایش‌ها و میزگردهای علمی (بیش از 5مورد) ؛

11.برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات مربوط به شورای گروه‌ها، شورای مدیران پژوهشی و شورای پژوهشی پژوهشگاه؛

12.ارزشیابی بیش از 13 طرح پژوهشی رسیده؛

13.تولید و چاپ فصلنامه تعلیم و تربیت ویژه بهار 88؛

14.همکاری با انجمن‌های علمی غیردولتی از جمله انجمن مطالعات برنامه درسی و انجمن جامعه‌شناسی در آموزش و پرورش؛

15.نظارت اعضاء هیات علمی بر بیش از 10 تحقیق و مشاوره و راهنمایی مجریان آنها؛

16.شرکت اعضای هیات علمی و کارشناسان پژوهشی در بیش از 20همایش، نشست و کارگاه آموزش داخلی و بیرون پژوهشکده؛


هـ) اهم فعالیت‌های پژوهشکده کودکان استثنایی

1.تهیه بیش از 12 طرح پژوهشی و تصویب و اجرای آنها؛

2.تهیه بیش از 7 پیشنهاد پژوهشی (پروپزال) و ارسال برای ارزشیابی و تصویب؛

3.حمایت از بیش از 11 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری؛

4.تهیه و تدوین بیش از 6 مقاله علمی و پژوهشی (در حال چاپ و در دست تهیه) ؛

5.تالیف و ترجمه 4 کتاب توسط اعضای گروه‌های پژوهشی؛

6.برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات شورای پژوهشی و بررسی و ارزشیابی از بیش سه طرح پژوهشی رسیده؛


و) اهم فعالیت‌های پژوهشکده خانواده (اولیاء و مربیان)

1.طراحی، اجرا و گزارش تحقیق درباره مراکز راهنمایی و مشاوره پایان‌یافته (یک مورد) ؛

2.تهیه و تدوین 6 طرح پژوهشی و ارسال برای تصویب و اجرا؛

3.تهیه و تدوین پیشنهاد پژوهشی (پروپزال) 3 طرح پژوهشی؛

4.تعیین سه اولویت پژوهشی و ارسال برای پروپوزال‌نویسی؛

5.حمایت از 2 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری؛

6.تهیه 2 گزارش تحلیلی و ارسال به مسوولان مربوط؛

7.تهیه و تدوین 4 مقاله علمی و پژوهشی و چاپ آنها در نشریات مختلف؛

8.تهیه و تدوین دو مقاله و ارسال برای چاپ؛

9.برنامه ریزی،تالیف و چاپ یک جلد کتاب درباره «بچه‌ها را چگونه پژوهشگر بار آوریم»؟

10.برنامه‌ریزی و تشکیل شورای پژوهشی پژوهشکده و پی‌گیری مصوبات آنها؛

11.عضویت در شورای علمی کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای تحقیقات استان قم، گروه تعلیم و تربیت اسلامی قم، کمیته‌های پژوهشی معاونت‌ها، شورای مدیران پژوهشگاه، پژوهشکده و هیات مدیره انجمن جامعه‌شناسی آموزش و پرورش؛

12.انجام مکاتبات مهم در زمینه‌ها و ماموریت‌های پژوهشگاه و انجام سایر فعالیت‌های محوله از سوی پژوهشگاه (12 مورد) ؛


ز) اهم فعالیت‌های مرکز پژوهشی تعلیم و تربیت کاربردی تبریز

1.تهیه و تدوین اولویت‌های پژوهشی بیش از 10 عنوان پژوهشی و ارسال برای پروپزال‌نویسی (پیشنهاده) ؛

2.حمایت از 1 پایان‌نامه کارشناسی ارشد؛

3.عضویت در شورای مدیران، کارگروه تخصصی تدوین سیاست‌ها و شورای پژوهشی پژوهشگاه؛

4.تهیه نامه‌ها و انجام مکاتبات مهم در راستای وظایف و ماموریت‌های مرکز (بیش از 10 مورد)


ح) اهم فعالیت‌های مرکز ملی مطالعات تیمز و پرلز

1.استخراج و طبقه‌بندی شاخص‌های جدول پیش‌بینی هزینه‌های اجرای مقدماتی تیمز و پرلز 2011 به تفکیک حق‌الزحمه‌ی هماهنگ کننده استانی، مجری استانی ؛

2.بررسی دستور کار دومین اجلاس هماهنگ کنندگان تیمز 2011 و آماده‌سازی اسناد و فعالیت‌های آن؛

3.تهیه و تدوین متون دستورالعمل و راهنمای تصحیح و نمره‌گذاری سوال‌های پاسخ‌ساز پرلز 2001 و 2006، آماده سازی چاپ تک‌نگاشت سوال‌های قابل انتشار؛

4.تهیه و تکمیل مراحل نهایی گزارش عملکرد مراکز پیش‌دانشگاهی شرکت کننده در تیمز پیشرفته 2008، تکمیل فرم‌های ثبت‌نام اجلاس 2011؛

5.برگزاری و تشکیل جلسات توجیهی با کارشناسان درس ریاضیات و علوم تیمز و پرلز؛

6.بررسی و ارزیابی مقالات و گزارش‌های پژوهشی مرتبط با تیمز و پرلز؛

7.ترجمه مجموعه سوال‌های انتخاب شده علوم و ریاضیات پایه چهارم و هشتم مرکز بین‌المللی؛

8.تهیه و تدوین مهم‌ترین یافته‌های ملی و بین‌المللی تیمز و پرلز با تائید بر نقش معلمان، تنظیم جداول و نمایه‌های گزارش تفصیلی و تبدیل wordبه Excel؛

9.استخراج مجموعه اسناد و اطلاعات مدارس و دانش‌آموزان برتر تیمز و پرلز و نگهداری آنها در مرکز اسناد و گنجینه دارالفنون؛

10.بررسی و تدوین آیین‌نامه کمیته مطالعات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در راستای تحقق اهداف ماده واحده شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین تشکیل و شرکت در جلسات مربوطه؛

11.حمایت و هدایت طرح‌های پژوهشی - تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های مرتبط با مطالعات تیمز و پرلز و سایر فعالیت‌های این مرکز؛

 

 دوشنبه 18 آبان 1388   

 

صفحه اصلي|تماس با ما|پست الكترونيك