جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 1146
بازديدکنندگان امروز : 616
کل بازديدکنندگان : 11963744
بازديدکنندگان آنلاین : 3
زمان بارگزاری صفحه : 1/2969 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلی > روابط عمومي  > کمیته نظام تربیت معلم 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

کمیته نظام تربیت معلم

 

تشكيل كميته تخصصي بررسي نظام تربيت معلم  در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

  
به گزارش روابط عمومي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش كميته تخصصي بررسي نظام تربيت معلم كشور با شركت جمعي از سياست گذاران ، صاحب نظران و متوليان حوزه تربيت معلم در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش  تشكيل شد.
 
اين كميته كه دومين جلسه آن در تاريخ 14/6/88 با مديريت سركار خانم نيك صفت، رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، پنج محور زير را براي مطالعه و ادامه   فعاليت هاي خود در نظر گرفته است.
 
1. پيوند زدن اسناد توليد شده و يافته هاي پژوهش هاي داخلي و خارجي در حوزه تربيت معلم
2. پيوند زدن كوشش هاي درون و برون  سازماني ( در قالب شوراها، كميته ها،     كميسيون ها، كارگروه ها و...) در حوزه تربيت معلم .
3. توليد اطلاعات و ارائه تحليل هاي كارساز به منظور كمك به فرآيند سياست گذاري و تصميم گيري در حوزه تربيت معلم.
4. طراحي، برنامه ريزي و برگزاري نشست ها و همايش هاي گوناگون براي هم انديشي و توليد  اطلاعات در حوزه تربيت معلم.
5. برنامه ريزي براي استفاده از ظرفيت كرسي هاي نقد، مناظره ، نوآوري و نظريه پردازي در حوزه تربيت معلم.
 
خانم دكتر شمسي نامي ، معاون پژوهشكده تعليم و تربيت درباره ضرورت تشكيل اين كميته اظهار داشت: كثرت و تنوع مراكز سياست گذاري، برنامه ريزي و اجرا در حوزه تربيت معلم  كشور چه در سطح خارج از وزارت متبوع ( وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ...) و چه در سطح داخل( سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي، موسسه پژوهشي برنامه ريزي درسي و نوآوري آموزشي، كارگروه تربيت معلم و كميسيون تربيت نيروي انساني در شوراي عالي آموزش و پرورش ، كارگروه تربيت معلم در سند  ملي ، شوراي هماهنگي برنامه ريزي تربيت معلم ، دفتر ارتقاء نيروي انساني ، دانشگاه شهيد رجائي ، مجتمع پيامبر اعظم (ص)، مراكز تربيت معلم در سراسر كشور و...) موجب شده است تا هر يك از اين مراكز جدا از يكديگر از مناظر مختلف  به بررسي ابعاد تربيت معلم پرداخته و اسناد و برنامه هاي گوناگوني را توليد كنند، بدون آن كه نظامي مشخص و تعريف شده، اين مولفه ها را در خود سامان دهد . اين عضو هيأت علمي افزود: تشكيل كميته  مذكور فرصتي است تا از رهگذر آن امكان برقراري پيوند ميان اين مراكز و حاصل مطالعات آنها فراهم شود و كوشش هاي سازماني و فراسازماني حول تشكيل و تقويت نظامي بالنده براي تربيت معلم كشور سامان يابد.

© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.