صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
شنبه ٠٥ فروردين ١٣٩٦
موقعیت : صفحه اصلي > امور پژوهشی استان ها > استان همدان 
استان همدان

      

  • اولويتهاي پژوهشي سال 1385

    1 ـ راههاي توسعه و ترويج فرهنگ اقامه نماز در بين دانش آموزان
    2 ـ شناسايي معيارهاي مناسب در ارزيابي و انتخاب معلمان و مديران موفق
    3 ـ شيوههاي تقويت روحيه پژوهشگري و حس كنجكاوي در دانش آموزان
    4 ـ راههاي آموزش مهارتهاي اساسي زندگي به دانش آموزان دوره متوسطه
    5 ـ راههاي گسترش و تعميق فرهنگ پژوهش در عمل در آموزش و پرورش
    6 ـ شناسايي منابع درآمدي جديد در آموزش و پرورش
    7 ـ راههاي افزايش اثربخشي شوراهاي آموزش و پرورش
    8 ـ راههاي شناسايي و جذب بازماندگان از تحصيل در استان
    9 ـ آسيب شناسي دورههاي ضمن خدمت و ارائه راهكارهاي مناسب براي اثربخشي دوره ها
    10 ـ راهكارهاي كيفيت بخشي درس تربيت بدني در مدارس
    11 ـ راههاي بهبود املاي فارسي در دوره ابتدايي
    12 ـ راهكارهاي ارتقاء خلاقيت در دانش آموزان
    13 ـ راهكارهاي ارتقاء خلاقيت در معلمان
    14 ـ نيازهاي نيروي انساني بازار كار استان به منظور توسعه رشته هاي فني و حرفهاي و كاردانش
    15 ـ هنجاريابي آزمونهاي شخصيتي و رواني (مورد نياز كارشناسي مشاوره)
    16 ـ تأثير سبكهاي مطالعه بر ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان
    17 ـ ميزان كارايي آموزشگاههاي آزاد فني و حرفهاي و جهاد كشاورزي در امر آموزشهاي مهارتي كاردانش
    18 ـ ميزان رضايت فرهنگيان از نحوه خدمات رساني واحدهاي رفاهي فرهنگيان و شناسايي زمينه هاي مناسب براي ارائه خدمات بهتر
    19 ـ راههاي ارتقاء مديريت نظام آماري در آموزش و پرورش استان
    20 ـ شناسايي نقاط قوت و ضعف نظام تحول اداري
    21 ـ راهكارهاي استفاده بهينه مربيان پرورشي از ساعات پرورشي
    22 ـ شيوه هاي كاهش رفتارهاي پرخطر در دانش آموزان
    23 ـ عوامل مرتبط با سلامت رواني دانش آموزان و راههاي افزايش آن
    24 ـ نگرش فرهنگيان نسبت به عملكرد گزينش و جذب معلمان
    25 ـ بررسي امكان سنجي آموزشهاي مجازي در استان
    26  ـ تأثير دوره هاي آموزش مهارتهاي حرفهاي در رشد مهارتهاي اجتماعي و اقتصادي دانش آموزان كم توان ذهني
    27 ـ راههاي افزايش بهداشت رواني كاركنان آموزش و پرورش استثنايي
    28 ـ راههاي افزايش انگيزه ادامه تحصيل در سوادآموزان
    29 ـ راههاي ترغيب آموزشياران به استفاده از روشهاي فعال در امر تدريس
    30 ـ راهكارهاي جذب دانش آموزان به كانونهاي دانش آموزي



    اولويت‌هاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش استان همدان در سال 1384

    1 ـ راههاي افزايش نشاط و شادابي در دانش‌آموزان
    2 ـ الگوهاي مؤثر تدريس در آموزش زبان انگليسي به دانش‌آموزان
    3 ـ‌راههاي افزايش اميد به آينده در دانش‌آموزان
    4 ـ راههاي ترغيب معلمان به استفاده از روشهاي فعال تدريس
    5 ـ ارائه الگوهاي مناسب در آموزش مهارت‌هاي زندگي به دانش‌آموزان
    6 ـ بررسي الگوهاي ارزشيابي كيفي از كلاسهاي درس
    7 ـ عوامل مؤثر بر تقويت خلاقيت در مديريت آموزشگاهي
    8 ـ راههاي افزايش بهره‌وري در واحدهاي آموزشي
    9 ـ راههاي كيفيت بخشي به امور آموزشي و پرورشي دانش‌آموزان
    10 ـ راههاي افزايش انگيزه پژوهش در دانش‌آموزان
    11 ـ عوامل مرتبط با افسردگي دانش‌آموزان و راههاي كاهش آن
    12 ـ ميزان اثربخشي كلاس‌هاي جبراني، تقويتي و تكميلي
    13 ـنقاط ضعف و قوت اجراي آزمون‌هاي نهايي، هماهنگ و داخلي
    14 ـ موانع و مشكلات توسعه كمي و كيفي تكنولوژي آموزشي درمدارس
    15 ـ راههاي پيشگيري از ترك تحصيل دانش‌آموزان
    16 ـ عملكرد شوراي معلمان و شوراي مدرسه و راههاي افزايش اثربخشي آن
    17 ـ ميزان تأثير جشنواره‌هاي علمي و عملي در افزايش خلاقيت و عملكرد تحصيلي دانش‌آموزان
    18 ـ تحليل محتواي سوالات امتحاني آزمونهاي پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان
    19 ـ راههاي بهينه سازي جلسات مختلف در آموزش و پرورش
    20 ـ شناسايي و طبقه‌بندي بازماندگان از تحصيل و عوامل مرتبط با آن
    21 ـ بررسي ميزان مطالعه مجلات رشد توسط معلمان و تأثير آن در بهبود عملكرد آموزشي آنان
    22 ـ راههاي پيشگيري از غيبت دانش‌آموزان تجديدي در امتحانات شهريورماه
    23 ـ موانع و مشكلات برگزاري مسابقات آزمايشگاهي و كارگاهي در مدارس راهنمايي و متوسطه استان و نقش آن در بهبود عملكرد تحصيلي دانش آموزان
    24 ـ عوامل مرتبط با بدخطي دانش‌آموزان دوره ابتدايي و راهنمايي تحصيلي
    25 ـ راههاي تشويق و ترغيب دانش‌آموزان به صرف صبحانه
    26 ـ راههاي بهبود املاي فارسي در دوره ابتدايي
    27 ـ راه‌هاي كيفيت بخشي به كلاس‌هاي پيش دبستاني
    28 ـ شناسايي زمينه‌هاي بروز سوانح در مدارس ابتدايي و راههاي پيشگيري از آن
    29 ـ ميزان آشنايي دانش‌آموزان با بيماري ايدز و راههاي افزايش آگاهي آنان
    30 ـ راههاي جلب مشاركت نهادها و سازمان‌هاي خارج از آموزش و پرورش در ارائه آموزشهاي مهارتي و كاردانش
    31 ـ بررسي راههاي افزايش تعهد اجتماعي دانش‌آموزان دوره متوسطه
    32 ـ راههاي مؤثر گسترش ورزش همگاني در مدارس
    33 ـ بررسي وضعيت برنامه‌هاي آغازين روزانه مدارس و راههاي كيفيت بخشي به آن
    34 ـ موانع و مشكلات درس تربيت بدني در مدارس
    35 ـ ميزان گرايش دانش‌آموزان به سيگار و عوامل مرتبط با آن به منظور ارائه الگوهاي مناسب پيشگيري
    36 ـ نقش فعاليتهاي فوق برنامه در پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان
    37 ـ ارائه الگوي مناسب در پيش بيني و توزيع بودجه آموزش و پرورش استان همدان
    38 ـ شناسايي عوامل و زمينه‌هاي تبعيض بين فرهنگيان و تأثير آن در عملكرد آنها
    39 ـ شناسايي منابع درآمدي جديد در آموزش و پرورش
    40 ـ راههاي جذب سرمايه‌هاي فرهنگيان و ارزش افزوده آن
    41 ـ مسايل و مشكلات بازنشستگان وارائه راهكارهاي عملي براي پيشگيري و كاهش آن

    42 ـ ميزان انطباق تجهيزات آزمايشگاهي و كارگاهي موجود در مدارس با محتواي كتب درسي مورد نظر
    43 ـ بررسي تأثير اردوهاي علمي و فرهنگي سازمان دانش‌آموزي بر رشد اجتماعي دانش‌آموزان
    44 ـ بررسي علل گرايش مربيان پرورشي به اشتغال در حوزه آموزشي
    45 ـ شناخت عوامل مؤثر بر ترغيب دانش‌آموزان به شركت در مسابقات فرهنگي هنري
    46 ـ بررسي كارايي كانون‌هاي فرهنگي استان همدان
    47 ـ نقاط قوت و ضعف به كارگيري نيروهاي شركتي در آموزش و پرورش
    48 ـ شيوه‌هاي نقل و انتقال فرهنگيان و ارائه الگويي مناسب
    49 ـ راههاي بهره‌وري مناسب از زمان در واحدهاي آموزشي و اداري
    50 ـ ميزان رضايت فرهنگيان از نحوه خدمات رساني واحدهاي رفاهي فرهنگيان و شناسايي زمينه‌هاي مناسب براي ارائه خدمات بهتر
    51 ـ راههاي افزايش انگيزه دبيران غيربومي براي ارائه خدمات مناسب در مناطق محروم
    52 ـ شناسايي زمينه‌هاي بهره‌گيري از تجارب بازنشستگان و ارائه الگوي مناسب
    53 ـ بررسي ميزان چند شغله بودن معلمان و تأثيرات اجتماعي و فرهنگي ناشي از آن
    54 ـ ارزيابي ميزان تحقق اهداف پيش بيني شده در برنامه سوم توسعه و ارائه رهنمودهاي لازم جهت اجراي برنامه چهارم در آموزش و پرورش استان همدان
    55 ـ راههاي ارتقاي منزلت اجتماعي معلمان
    56 ـ راههاي افزايش انگيزه پژوهش در معلمان
    57 ـ بررسي معيارهاي مناسب در ارزيابي و شناسايي معلمان موفق
    58 ـ آسيب شناسي دوره‌هاي ضمن خدمت و ارائه راهكارهاي مناسب براي اثربخشي دوره‌ها
    59 ـ راههاي نهادينه كردن كار با برنامه در مدارس
    60 ـ ‌عوامل‌مرتبط‌با‌جذب‌و‌نگهداري نيروي انساني مجرب در پست مديريت آموزشگاهي
    61 ـ مطالعه و بررسي ساختار توليد آمار عوامل آموزشي سازمان و ارائه راهكارهاي بهينه سازي آن
    62 ـ شناسايي الگوهاي مناسب ارزشيابي از عملكرد واحدهاي آموزشي
    63 ـ ميزان گرايش اولياي دانش‌آموزان به شركت در دوره ‌هاي آموزش خانواده و راههاي جذب بيشتر آنان
    64 ـ راههاي كاهش تعطيلي مدارس
    65 ـ بررسي مسايل و مشكلات اجراي طرح شير در مدارس
    66 ـ نقاط قوت و ضعف اجراي طرح سنجش كودكان بدو ورود به دبستان در استان همدان
    67 ـ شناسايي فرصت‌ها، قابليت‌ها و تنگناهاي اجرايي طرح آموزش براي همه در حوزه استثنايي
    68 ـ مقايسه پيشرفت تحصيلي و رفتارهاي سازشي دانش‌آموزان نابينا و ناشنوا در مدارس عادي و استثنايي
    69 ـ ميزان اثربخشي دوره‌هاي بازآموزي و آموزشهاي تكميلي آموزشياران و راهنمايان تعليماتي نهضت سوادآموزي
    70 ـ ميزان تأثير مراكز يادگيري محلي در بهبود كيفيت زندگي سوادآموزان
    71 ـ ميزان كارايي طرح خواندن با خانواده در كلاسهاي مقدماتي، تكميلي و پاياني
    72 ـ ميزان اثربخشي برنامه‌هاي گروههاي پيگير در نهضت سوادآموزي
    73 ـ تأثير فعاليت‌هاي سازمان دانش‌آموزي در كسب مهارت‌هاي اجتماعي دانش‌آموزان
     

     
صفحه اصلي |نقشه سايت|تماس با ما|پست الكترونيك