صفحه اصلينقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
شنبه ٠٣ آبان ١٣٩٩
موقعیت : صفحه اصلی > پژوهشگاه در آئینه رسانه ها 
پژوهشگاه در آئینه رسانه ها

پژوهشگاه در آئینه رسانه ها

چرا کودکان و نوجوانان نیاز عاطفی خود را خارج از خانواده جست‌وجو می‌کنند؟

چرا کودکان و نوجوانان نیاز عاطفی خود را خارج از خانواده جست‌وجو می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکترسعید سجادی در نشست علمی تخصصی "تبیین ابعاد جامعه شناسی، روانشناختی و تربیتی خشونت خانگی و ارائه راهکارهای تربیتی" که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: وقتی از خشونت صحبت می‌کنیم، تصور این است خشم همیشه پدیده منفی است اما این پدیده در سرشت و فطرت انسان‌ها است و ما همیشه به کودکان و افراد آموزش می‌دهیم هیجان‌های خود را کنترل کنند.(لینک دریافت خبر)


"فقر عاطفی" در خانواده منشأ خشونت‌هایی چون "قتل رومینا"

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ دکترغلامعلی افروز در نشست علمی تخصصی "تبیین ابعاد جامعه‌شناسی، روان‌شناختی و تربیتی خشونت خانگی و ارائه راهکارهای تربیتی" که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: به کار بردن واژه‌ای عاطفی مانند دوستت دارم به فرزندان بسیار موثر است و اگر نیازهای عاطفی کودک تأمین نشود، شاهد رفتارهای خشونت‌آمیز خواهیم بود.(لینک دریافت خبر) 


کدام مکانیزمها در مدارس منجر به بازتولید

کدام مکانیزم ها در مدارس منجر به بازتولید "خشونت" شده اند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتربهمن حوری زاد عضو هیئت علمی دانشگاه کسرا در نشست علمی تخصصی "تبیین ابعاد جامعه شناسی، روانشناختی و تربیتی خشونت خانگی و ارائه راهکارهای تربیتی" که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: حلقه مفقوده‌ای در نظام آموزشی ما وجود دارد و آن هم درک مسئله است؛ متاسفانه در بیشتر موارد با تفکر بالغ یعنی براساس دانش، تجربیات و عادت‌ها می‌خواهیم از شر حل مسئله رها شویم در حالیکه در مدرسه باید مهارت درک مسئله را قبل از حل مسئله آموزش دهیم.(لینک دریافت خبر)


باید مهارت «زندگی کردن» را به دانش آموزان یاد دهیم

باید مهارت «زندگی کردن» را به دانش آموزان یاد دهیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس دکترعلی اصغر احمدی ،استاد روان شناسی دانشگاه تهران در نشست علمی و تخصصی " تبیین ابعاد جامعه شناسی، روانشناختی و تربیتی خشونت خانگی و ارائه راهکارهای تربیتی" که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد،اظهار داشت: مهمترین مشکل خانواده ها در برقراری ارتباط با اعضای خانواده است.(لینک دریافت خبر)


قتل «رومینا» محصول فقر عاطفی است

قتل «رومینا» محصول فقر عاطفی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، دکترغلامعلی افروز استاد روان شناسی دانشگاه تهران در نشست علمی و تخصصی " تبیین ابعاد جامعه شناسی ،روانشناختی و تربیتی خشونت خانگی و راهکارهای تربیتی" که در در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید؛ با اشاره به اینکه انسان تکریم طلب و تحقیر ستیز آفریده است،بیان داشت: باید ترغیب پذیری باشد نه تهدید پذیری ؛ضمن اینکه زبان تخریب انسان را کوچک می کند.(لینک دریافت خبر)


پیشنهادات برای دبیر کل آینده شورای عالی آموزش و پرورش

 

 

سیزده پیشنهاد برای دبیرکل آینده شورای عالی آموزش و پرورش

ماه‌هاست که هر از گاهی بانگی از گوشه ای بر می خیزد و شایعه تغییر در دبیرخانه این شورای عالی به گوش می‌رسد؛ لکن از شواهد و قراین این‌گونه هویداست که این بار این موضوع از حد شایعات فراتر رفته است.این تغییر، اگر رخ دهد، سومین تغییر پیاپی در سه بخش اصلی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش است: نخست، تغییر رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ سپس، حکم مستقیم شخص وزیر محترم برای رییس پژوهشگاه آموزش و پرورش که به تحلیل کارشناسان به منزله تعالی جایگاه پژوهشگاه است.(لینک دریافت خبر)


شناخت نظام آموزشی فنلاند و جایگاه معلمان و مدارس

در سیستم آموزشی فنلاند مدرسه اختیارات بسیار بالایی دارد ؛ معلم های حکمران دارند ؛ اصلاً مدرسهٔ غیر انتفاعی ندارند !

دکتر اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در نشست علمی - تخصصی « اقدامات برجسته نظام آموزشی فنلاند در آموزش از راه دور در دوران کرونا و کاربردهای آن در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران» که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت : در سیستم آموزشی فنلاند مدرسه اختیارات بسیار بالایی دارد ؛ معلم های حکمران دارند ؛ اصلاً مدرسهٔ غیر انتفاعی ندارند !(لینک دریافت خبر)


گام‌های استقرار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برداشته شد

 

 

 

گام‌های استقرار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برداشته شد و با حکم وزیر آموزش و پرورش، «فرهاد کریمی» به ‌عنوان «رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش‌» منصوب گردید.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش ‌و پرورش طی حکمی، « فرهاد کریمی » را به‌عنوان «رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش ‌و پرورش» منصوب کرد.(لینک دریافت خبر)


پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بی‌خبر مستقل شد؟

 

 

 

 

 

 

 

حاجی میرزایی حکم رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش را صادر کرد؛

پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بی‌خبر مستقل شد؟

وزیر آموزش‌وپرورش در حالی طی حکمی فرهاد کریمی را به‌عنوان رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش منصوب کرد که هنوز خبری از استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام نشده است.(لینک دریافت خبر)


 

صفحه اصلي|تماس با ما|پست الكترونيك