جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 2545
بازديدکنندگان امروز : 1735
کل بازديدکنندگان : 12100583
بازديدکنندگان آنلاین : 9
زمان بارگزاری صفحه : 0/2969 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلی > امور پژوهشی استان ها > استان قم > معلم پژوهنده 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

معلم پژوهنده
گزارش همايش برنامه نهم معلم پژوهنده در سازمان آموزش و پرورش استان قم

از: سازمان آموزش و پرورش استان قم
به:پژوهشگاه محترم مطالعات وزارت آموزش و پرورش
 موضوع:گزارش همايش برنامه نهم معلم پژوهنده

  سلام عليكم
با احترام و آرزوي توفيق،همانطور كه مستحضريد برنامه معلم پژوهنده هر سال با شروع سال تحصيلي آغاز مي شود.برنامه نهم نيز با آغاز مهر 1384 شروع و تا پايان خرداد 1385 به طول انجاميد.اين سازمان نيز با اعلام فراخوان برنامه نهم معلم پژوهنده از همه فرهنگيان دعوت نمود تا در اين برنامه پژوهشي شركت نمايند.بيش از 140 اثر پژوهشي(اقدام پژوهي) به دبير خانه شوراي تحقيقات رسيد.پس ازچهارمرحله داوري ،تعداد 14 نفر به عنوان كار هاي برتر انتخاب شدند.از بين آنها چهار نفر به عنوان برجسته استاني به مرحله كشوري راه پيدا كردند.كه عبارت بودند ازخانم ها :1- رضوان السادات ابوترابي-2- زهره عباسي-3- منير ميرزاجاني-4- آقاي احمد طالعي.
اين سازمان مانند سال هاي قبل در هفته پژوهش همايشي براي تجليل از شركت كنندگان در برنامه نهم معلم پژوهنده برگزار مي نمايد.در اين همايش كه در تاريخ 28/9/85 با حضور رياست محترم سازمان و معاونين محترم ايشان نيز حضور داشتند،سازمان آموزش و پرورش استان قم افتخار ميزباني جناب آقاي دكتر اسلاميه رياست محترم پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش وآقايان دكتر صافي ودكتر ابوالفضل بختياري را داشت.در اين مراسم ابتدا  برگزيده هاي استاني به ارائه طرح خود پرداختند.پس از گزارش آقاي عباسي نيا دبير برنامه نهم ،جناب آقاي امين جعفري رياست محترم سازمان در راستاي تحقيق و پژوهش و انواع و اهميت و جايگاه آن به ايراد سخنراني پرداختند.پس از اجراي سرود گروه ميثاق،جناب آقاي دكتر اسلاميه چنين بيان داشتند:
معلم آنگاه رستگاري دارد كه احساس نو آوري و باز آوري و شكوه نو بودن را داشته باشد. وقتي ما يافته هاي جديد توليد مي كنيم روح انسان از نوآوري سيراب ِمي شود.و اين انسان مي تواندآينده نگر نيز باشد.وقتي خداوند به آدمي ياد آوري مي كند نظام آفرينش و خداي آفرينش را به خاطر بياور،از او سوال مي كند. سوال پايه و زير بنا و هويت هستي است.سوال تحققش منجر به پيشرفت مي شود.آموزش وقتي توسط يك معلم ماهربا سوال آغاز مي شود قدرت نمايشگري اطلاعات دروني دانش اموز را فراهم مي كند.آموزش مستقيم امكان فراموشي دارد. اما اگر از طريق سوال باشد،آنها خود به خود به دنبال پاسخ هستند كه اقناع شوند.ياد گيرنده از ياد دهنده زماني چيز ياد مي گيرد كه خود ياد گيرنده در پي ياد گيري باشد.اين تشنگي از طريق سوال پيش مي آيد.معلم پژوهنده ان انسان فرهيخته ي ياددهند اي است كه با سوال مواجه شده است و اين سوال ذهن او را به دغدغه وا داشته است و او پيرامون اين سوال با ارداه و خواست و ميل وانبوهي از علاقه خودش در باره اين سوال مطالعه كرده و به اقدام پژوهي پرداخته است.اين نتيجه اي كه مي گيرد يعني يافتن.
به يمن وجود دولت نهم عدالت گستر،امسال با برگزاري نهمين برنامه معلم پژوهنده منطبق شده و اين براي ما افتخار عظيمي است.انطباق معني دارد كه اهل خرد آن را مي يابند.ما توسط كتاب آسماني خود تهييج مي شويم كه اين مكنونات را استخراج كنيم و در باره آنها تفكر نمائيم.
پس از سخنراني آقاي دكتر اسلاميه به چهار ده نفرمعلم پژوهنده برتر استان جوايز ارزنده اي اهدا شد.
در ادامه سفر رياست محترم پژوهشگاه به استان قم، در گروه پژوهشي تعليم و تربيت اسلامي مستقر در قم جلسه اي با حضور رياست محترم سازمان ومعاون محترم پژوهش و برنامه ريزي جناب آقاي صفري برگزار شد.در اين جلسه جايگاه تحقيق و پژوهش و راه كار هاي بسط تحقيق و توسعه آن مورد بحث قرار گرفت. در ادامه اين جلسه پيرامون تفاهم نامه بين سازمان آموزش و پرورش و پژوهشگاه و تعامل بيشتر كارشناسي تحقيقات با آقاي سعيدي مسئول گروه پژوهشي تعليم و تربيت اسلامي به بحث و تبادل نظر پرداختند. همچنين مقرر شد تعدادي از همكاران و محققان فرهنگي كه استعداد هيات علمي شدن را دارندبه گروه پژوهشي تعليم تربيت اسلامي معرفي شوند.

© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.