جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 3480
بازديدکنندگان امروز : 1355
کل بازديدکنندگان : 12293527
بازديدکنندگان آنلاین : 2
زمان بارگزاری صفحه : 0/1406 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلی > امور پژوهشی استان ها > استان قم > صورت جلسات ٨٦ 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

صورت جلسات ٨٦

از: سازمان آموزش و پرورش استان قم
  به:پژوهشگاه محترم مطالعات وزارت آموزش و پرورش
  موضوع: صورت جلسه شوراي تحقيقات
  سلام عليكم
    با احترام و آرزوي دعاي خير، به استحضار مي رساند اولين جلسه شوراي تحقيقات اين سازمان در مورخ 6/4/86 برگزار گرديد.پس از تلاوت آياتي از كلام ا...مجيد،جناب آقاي اميني معاون محترم برنامه ريزي و منابع انساني سازمان ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهداي هفت تير و شهيد مظلوم دكتر بهشتي،در خصوص اولويت هاي پژوهشي و چگونگي فراخوان آن چنين بيان داشتند. در زمينه تعيين اولويت هاي پژوهشي كارصحيح و علمي آن، نياز سنجي اين اولويت ها مي باشد.در اين مقوله بهتر است كميته نياز سنجي تشكيل شود تا از اين طريق اولويت ها به فراخوان گذاشته شود.نكته مهم ديگر نشر يافته هاي پژوهشي است.اگر بخواهيم از نتايج تحقيقات استفاده لازم را ببريم بايستي كميته كاربست يافته هاي پژوهشي را پي گيري نمائيم و از طريق اين نتايج مشكلات و مسائل  برطرف شود. در اين مسير مي توان با تشكيل كميته هاي پژوهشي نواحي و مناطق گام مهم ديگري برداشت. در ادامه ايشان با بيان حديثي از حضرت علي (ع)در خصوص مشورت،ابراز اميدواري كردند تا نقش شوراي تحقيقات در مشورت ها بيشتر از گذشته باشد.
سپس آقاي عباسي نيا كارشناس مسئول تحقيقات، انتصاب آقايان حمزه اي به سمت معاونت پژوهشي و اميني به سمت معاونت برنامه ريزي اين سازمان را تبريك گفتند.در ادامه ايشان با توضيحي در باره فرايند دريافت اولويت هاي پژوهشي از كارشناسان ،از اعضاي محترم شورا خواستند تا نظرات خود را در مورد نحوه فراخوان اولويت هاي پژوهشي و همچنين تعداد اين اولويت ها بيان نمايند.در ادامه ايشان توضيح دادند كه اين اولويت ها پس از برگزاري 8 جلسه كميته تخصصي شوراي تحقيقات مشخص شده است. سپس اعضاي محترم شورا بعد از بحث و تبادل نظر درباره اولويت هاي پژوهشي،نقطه نظرات خود را دراين زمينه ارائه نمودند كه به اين شرح بود.
- دريافت اولويت ها در زمان مناسب و كافي انجام گردد.
- كميته كاربست يافته هاي پژوهشي به طور جدي پي گيري شود.
- تعيين اولويت ها از طريق معاونت ها ي سازمان پي گيري گردد.
- اعلام اولويت ها با توجه به مشكلات و نياز هاي اساسي سازمان انجام شود.
مصوبات:
- تشكيل كميته كاربست يافته هاي پژوهشي و پي گيري نتايج تحقيقات توسط اين كميته پژوهشي
- اعلام اولويت ها در سال آينده ازطريق نياز سنجي علمي انجام شود.
- فراخوان اولويت هاي پژوهشي سال 1386 پس از اعلام و درجه بندي اولويت ها توسط معاونين محترم سازمان انجام گردد.
 
 
 
از: سازمان آموزش وپرورش استان قم
  به: پژوهشگاه محترم مطالعات وزارت آموزش و پرورش
  موضوع:صورت جلسه شوراي تحقيقات
  سلام عليكم
با احترام و آرزوي توفيق، به استحضار مي رساند دومين جلسه شوراي تحقيقات اين سازمان در مورخ 27/4/86 برگزار گرديد.پس از تلاوت آياتي از قرآن مجيد،آقاي امين جعفري رياست محترم سازمان ضمن تسليت شهادت حضرت امام علي النقي (ع) مطالبي را در خصوص اهميت و جايگاه تحقيق و پژوهش به اين شرح بيان نمودند.اگر آموزش و پرورش بخواهد يك كار قوي و ماندگار انجام دهد بايستي از طريق پژوهش و تحقيق هدف را پي گيري نمايد.امسال در دولت محترم اعتبارات بسيار خوبي را براي امر تحقيق و پژوهش اختصاص داده است.از آنجا كه در سال 1386 آموزش و پرروش عضو كارگروه پژوهش استان شده است فرصت خوبي است تا  طرح ها و برنامه هاي پژوهشي  خود را ارائه نمائيم و با حمايت ساير ارگان ها بهتر وسريعتر به اهداف پژوهشي سازمان برسيم.در همين راستا يك طرح پژوهشي در زمينه تربيت در اين كارگروه مطرح كرده ايم و اميدواريم با انجام آن به نتايج بسيار خوبي دست يابيم.اقدام ديگري كه انجام شده است با طرح شعار هر مدرسه حداقل يك معلم پژوهنده سعي شد با گسترش برنامه معلم پژوهنده، تعداد اقدام پژوهان فرهنگي را افزايش دهيم.از اقدامات مهم ديگري كه در اين راستا بايستي انجام گردد،تشكيل كميته كاربست يافته هاي پژوهشي است.با توجه به اعتباراتي كه دراجراي يك پژوهش هزينه مي شود، بسيار ضروري به نظر مي رسد.انتظار مي رود بعد از پايان يك پژوهش ،محقق پي گير نتايج و اجراي آن باشد.در اين صورت است  كه ما به اهداف خود نزديك خواهيم شد.اجراي پژوهش و تحقيق بايستي به صورت گروهي انجام شود و محقق از افراد كارشناس به عنوان همكار اصلي طرح خود استفاده نمايد تا اين همكاران نيز در عرصه تحقيق و پژوهش وارد شوند.ايشان در ادامه تاكيد نمودند ، با برگزاري دوره هاي ضمن خدمت پژوهشي ،همكاران به تحقيق و پژوهش بيشتر روي خواهند آورد.سپس آقاي اميني معاون پژوهش و برنامه ريزي سازمان افزودند كه تحقيقات بايستي توسط پژوهشگران توانمند و آگاه به تحقيق انجام گردد.همچنين افرادي كه داراي مهارت كافي همراه با دانش تحقيق هستند مي توانند به اجراي تحقيق بپردازند.در ادامه آقاي عباسي نيا با بيان دستور جلسه در خصوص شركت همكاران فرهنگي در ارائه پروپزوال تحقيق با انتخاب يكي از اولويت هاي پژوهشي اين سازمان، از اعضاي محترم شوراي تحقيقات خواستند تا با بيان ديدگاه هاي خود در باره اين موضوع جلسه بتواند به نتيجه مثبتي برسد.

در رابطه با اين دستور جلسه هريك از اعضاي محترم جلسه نظرات خود را به اين طريق مطرح نمودند.
-     شاخص و ملاك ارزيابي طرح ها كيفيت علمي طرح ها باشد تا همكاران كارشناس نيز بتوانند وارد عرصه تحقيق و پژوهش بشوند.
- همكاران فرهنگي كه داراي سابقه پژوهشي هستند مي توانند در اين فراخون شركت نمايند.
- همكاران فرهنگي كه صاحب تاليفات هستند با داشتن ناظر قوي مي توانند در اين فراخوان شركت نمايند.
- همكاران فرهنگي معلم پژوهنده نيز با داشتن ناظر قوي مي توانند در اين فراخوان شركت نمايند.
مصوبات:
علاوه بر افراد داراي كارشناسي ارشد، همكاراني كه داراي مدرك كارشناسي هستند با شرايط ذيل مي توانند پيشنهاده طرح بنويسند:
- همكاراني كه داراي سابقه پژوهشي و صاحب تاليفات هستند و معلمان پژوهنده نيز مي توانند در اين فراخوان شركت نمايند.

 
  سازمان آموزش و پرورش استان قم
  به:پژوهشگاه محترم مطالعات وزارت آموزش و پرورش
  موضوع:صورت جلسه شوراي تحقيقات
  سلام عليكم
با احترام و آرزوي دعاي خير، به استحضار مي رساند سومين جلسه شوراي تحقيقات اين سازمان در تاريخ 17/5/86 برگزار گرديد.ابتداآياتي از قرآن مجيد تلاوت شد.سپس آقاي امين جعفري رياست محترم سازمان با بيان تسليت شهادت امام موسي كاظم (ع) در مورد بسط و گسترش تحقيقات و تشكيل كميته هاي پژوهشي چنين بيان كردند.در خدمت مقام معظم رهبري كه بوديم ايشان فرمودند كه بايستي در آموزش و پرورش تحولي ايجادشود.كه بديهي است لازمه تحول،تحقيق و پژوهش در مجموعه و بدنه آموزش و پرورش است.اكثر كشورهاي پيشرفته اعتبارات زيادي را به تحقيق و پژوهش اختصاص مي دهند.در كشور ما هم مدتي است كه تحقيق و پژوهش جايگاه خوبي پيدا كرده است.در آموزش و پرورش هم نيت همين است. بحمداله شوراي تحقيقات اين سازمان از جايگاه خوبي برخوردار است و اميدوار هستيم با راهكارهايي كه از سوي اين شورا ارائه مي شودبتوانيم مسيرتحقيق و پژوهش را هموارتر نمائيم.هدف از تشكيل كميته هاي پژوهشي در نواحي و مناطق،گسترش و رونق هرچه بيشتر امر تحقيق و برنامه معلم پژوهنده است.قصد داريم زمينه و بستر ي فراهم گردد تا معلمان بيشتري به تحقيق و پژوهش روي بياورند.ان شاءاله بتوانيم با اجراي برنامه هاي مطلوب تر در آموزش و پرورش، محصول و خروجي هاي مناسبي داشته باشيم.انتظار داريم اين شورا در مسائل تعليم و تربيت هم كمك هاي راهبردي موثري داشته باشد.در ادامه ايشان از روساي نواحي خواستند:1-   هرچه زود تر كميته هاي پژوهشي را تشكيل بدهندوسازمان هم حتما حمايت خواهد نمود.2- دراين كميته هايك از نفر از اعضاي شوراي تحقيقات سازمان عضو باشد3- ازصاحب نظران براي تشكيل كارگاه هاي آموزشي دعوت نمائيد.4- نواحي اسامي اعضاي كميته هاي پژوهشي خود رابه سازمان (كارشناسي تحقيقات) اعلام نمايند.5- نواحي برنامه هاي علمي خود رابر اساس جدول زمان بندي 6 ماهه اعلام نمايند.6- كارشناسي تحقيقات براي دبيران كميته ها ي نواحي يك جلسه هماهنگي برگزار نمايد.7- محققات را شناسايي ودر صورت لزوم در جلسه اي از آنها تجليل و قدرداني شود.8- دانش آموزان را در امر پژوهش و تحقيق فراموش نكنيد.9- در زمينه تحقيقات كلاس هاي كارگاهي كاربردي برگزار نمائيد. در ادامه ايشان حمايت همه جانبه خود را از اين برنامه هاي پژوهشي اعلام نمودند.در ادامه جلسه آقاي دكتر خنيفر گزارشي را ازسفر خود به كشور مالزي اين گونه بيان كردند.
مالزي پس از پنجاه سال تلاش و كوشش همه جانبه مردم خود در كشورش تحول عظيمي ايجاد نموده است كه باعث تعجب شده بود.ايشان كه براي ارائه مقاله پژوهشي خود به اين كشور دعوت شده بودند افزودند:بعد از سال 2001 اين مجال براي ايرانيان پيش آمده است تا بتوانند مقالات علمي خود را در انجمن هاي خارجي هم ارائه كنند و اين بهترين فرصت است تا بتوانيم ديدگاه هاي اسلامي مورد نظر خودرا در زمينه تعليم و تربيت در اين انجمن ها مطرح كنيم.در ادامه ايشان از ويژگي هاي مثبت و اسلامي مردم اين كشور نكاتي را مطرح كردند.در ادامه آقاي آرشيد از اعضاي محترم شورا با توجه به فعاليتي كه در گذشته در اين زمينه داشتند براي اعضاي جلسه گزارشي از اقدامات انجام شده خود را بيان كردند.همچنين آقاي دكتر بختياري با توجه به مسئوليتي كه در اين زمينه داشتند راهكارهايي مناسبي را در اختيار روساي محترم نواحي قرار دادند.در ادامه هريك از اعضاي محترم جلسه نيز ديدگاه هاي خود را جهت هرچه مطلوب تر برگزار شدن اين كميته ها مطرح كردند.
مصوبات جلسه:
- تشكيل كميته هاي پژوهشي توسط روساي محترم نواحي
- عضويت يكي از اعضاي محترم شورا در كميته هاي پژوهشي نواحي
- استفاده از تجارب استان هاي موفق در زمينه تحقيق و پژوهش
 
 
 از: سازمان آموزش و پرورش استان قم
  به:پژوهشگاه محترم مطالعات وزارت آموزش و پرورش
  موضوع:صورت جلسه شوراي تحقيقات
  سلام عليكم
      با احترام و آرزوي دعاي خير،به استحضار مي رساند پنجمين جلسه شوراي تحقيقات اين سازمان در تاريخ 25/7/86 برگزارگرديد.پس از تلاوت آياتي از قرآن مجيد آقاي اميني معاون پژوهش و برنامه ريزي چنين بيان داشتند.
ايشان با بيان فرازي ازفرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص تحول در آموزش و پرورش و چگونگي آن،بحث تحول را بسيار مهم و دقيق خواندند.براي بهبود امور بايستي با همكاري همه دستگاه ها به خصوص حوزه عليمه مي توانيم گام هاي مثبتي را برداريم.از موارد مهم ديگر بحث كاربست يافته هاي پژوهشي است كه اميدواريم با فعاليت هايي كه در دست داريم اين امر ميسر گردد.درصدد هستيم با همكاري گروه پژوهشي تعليم و تربيت اسلامي با مديريت آقاي سعيدي جلساتي را دراين زمينه با دعوت از اساتيد محترم حوزه و دانشگاه برگزار نمائيم و موانع و مشكلات را شناسايي و رفع نمائيم . قصد داريم از همكاران محترم خود دراستان فارس نيز در اين جلسات دعوت نمائيم تا اين جلسات با حضور اين عزيزان برگزار گردد. همچنين بحث اقدام پژوهي نيز در اين جلسات مورد نقد و بررسي قرار خواهد گرفت.
در ادامه آقاي تقوايي رئيس گروه محترم ارتقاء علمي سازمان در زمينه دلايل عدم كاربست يافته هاي پژوهشي مطالبي را در قالب پاورپوينت آماده كرده بودند كه در جلسه براي اعضاي محترم شورا نمايش دادند و مورد استقبال قرار گرفت.ايشان در اين زمينه به مشكلاتي اشاره كرده بودند و آنها را در هفت كام طراحي كرده بودند كه گام اول از محدوديت ها شروع مي شد تا گام هفتم كه موانعي اشاره داشت كه چرانتايج تحقيق مورد استفاده مديران قرار
نمي گيرد.سپس آقاي عباسي نيا گزارشي كامل ازسفر علمي شوراي تحقيقات با استان فارس و جلسه مشترك با شوراي تحقيقات آن استان بيان كردند.ايشان با مثبت خواندن اين نشست علمي ابراز اميدواري كردند كه اين گونه جلسات ادامه داشته باشد و بتوانيم از نظريات شوراهاي ساير استان ها هم استفاده كنيم.در ادامه از فعاليت هاي مهم و مثبتي كه استان فارس در زمينه تحقيق و پژوهش و حمايتي كه ازفرهگيان مولف انجام داده بودند نيز مطالبي را بيان كردند.
سپس هريك از اعضاي محترم شوراي نظرياتي را درخصوص كاربست و موانع آن مطرح نمودند كه به شرح زير بود.
- از ابتدا براي تعيين اولويت پژوهشي يك نياز سنجي صورت گيرد.- تشويق مديران به استفاده از نتايج تحقيقات كاربردي.-نتايج تحقيقات قابليت اجرايي داشته باشد.- نتايج تحقيق واضح و روشن باشد.- در طول اجراي فرايند تحقيق از حوزه سفارش دهنده يك نفر همكار وجود داشته باشد.- و...
 سپس در ادامه جلسه در زمينه هاي تخصيص اعتبار به كميته هاي پژوهشي نواحي و مناطق و تعيين مبلغ حمايتي از پايان نامه هاي ارشد و دكتري بحث و تبادل نظر شد و موارد زير به تصويب رسيد.
مصوبات:
1- حمايت مالي شوراي تحقيقات از پژوهش هاي نرم افزاري،علوم پايه ومولفين فرهنگي
2- تخصيص اعتبار به كميته هاي پژوهشي نواحي تا سقف 200000000 دويست ميليون ريال
3- حمايت مالي از پايان نامه هاي كارشناسي ارشد تا سقف 7000000 هفت ميليون ريال
4- حمايت مالي از پايان نامه هاي دكتري تا سقف 14000000 چهارده ميليون ريال
 
 
 
از: سازمان آموزش و پرورش استان قم
  به:پژوهشگاه محترم مطالعات وزارت آموزش و پرورش
  موضوع:صورت جلسه شورای تحقيقات ششم و هفتم

  سلام عليكم
با احترام و آرزوی دعای خير،بدين وسيله به استحضار می رساند ششمين و هفتمين جلسات شورای تحقيقات اين سازمان در تاريخ 10/10/86 و 26/10/86 برگزار شد.
جلسه ششم(دستور جلسه:تحقق شعار هرمدرسه حداقل يک معلم پژوهنده در برنامه يازدهم)
در اين جلسه که با حضور جناب آقای دکتر اقبال قاسمی پويا در خانه معلم شماره يک برگزار می گرديد، ابتدا آقای امينی ضمن خير مقدم به آقای دکتر مطالب خود را پيرامون اهميت و ضرورت اقدام پژوهي وچگونگي تحقق شعارهر مدرسه حداقل يك معلم پژوهنده بيان داشتند واضافه كردند كه  اميدواريم بتوانيم از حضور ايشان بهترين استفاده را داشته باشيم.سپس آقای هاشم زاده گزارش در باره برنامه دهم معلم پژوهنده ارائه دادند.در برنامه دهم 207 نفر شرکت داشتند و نسبت به دوره نهم رشد چشمگيری داشته است.اميداوريم با تمهيداتی که انديشيده شده است بتوانيم در برنامه يازدهم هم اين رشد ادامه داشته باشد.
آقای دکتر اقبال قاسمی پويا ابتدا ضمن يادی از مرحوم دکتر کاردان و زحماتی که ايشان در راستای علم و تحقيق کشيده اند برای ايشان از خداوند متعال طلب مغفرت نمودند.تحقيق کشف مجهول است نبايد تکرار بديهيات باشد بلکه بايد در راستای برطرف نمودن مسائل و مشکلات آموزش و پرورش باشد.برنامه معلم پژوهنده در سال 1375 در پژوهشکده شروع به فعاليت کرد.زمان آن رسيده است که در روش تحقيقات تجديد نظر شود و پژوهشگران با تفکر انتقادی با مشکلات برخورد نمايند.با يد تلاش شود سوال های بنيادی مطرح شود و برای بهبود وضع موجود تلاش کرد.در زمينه اقدام پژوهی نيز لازم نيست نتايج کارها تعميم داده شود.سپس اعضای محترم شورای تحقيقات ديدگاه های خود را چنين مطرح نمودند.
می بايست زمينه ای ايجاد شود تا محقق پروری بيشتر صورت پذيرد.ابتدا مشکلات و مضوعات را سطح بندی نمائيم و سپس در معرض عموم قرار دهيم.يکي از مشکلات ما ين است که بعضي از معلمان ما از پژوهش می ترسند،بايد کاری کرد که اين ترس ريخته شود.آنها بايد گزارش نويسی را تمرين نمايند و در زمينه مسائل يابی نيز مهارت های لازم را پيدا نمايند.در اقدام پژوهی بايستی فرهنگ سازی شود به نحوی که معلمين  به سمت تحقيق و پژوهش روی بياورند.نگاه مديران می بايست بنيادی باشد و نوع نگاه ها تغيير پيدا کند.بايستی شرايطي فراهم شود تا معلم متفکر داشته باشيم و فرصتی داشته باشد تا ابراز وجود نمايد.تحقيق کردن نياز به خلاقيت دارد ،اگر بتوانيم آنها را از روزمره گی رها نمائيم ،فراغت پيدا می کنند تا به تحقيق و پژوهش روی بياورند.
 
سپس در پايان جلسه ضمن تقدير و تشکر از زحمات آقای عباسي نيا ،آقای دکتر قاسمی پويا در مورد آسِب های معلم پژوهنده مواردی را مطرح نمودند.
جلسه هفتم(دستور جلسه: تصمِم گيری در خصوص طرح های مصوب کميته تخصصی در سال 1386)
اين جلسه در تاريخ 26/10/86 در اتاق جلسات شماره يک سازمان برگزار گرديد.پس از تلاوت آياتی از قرآن کريم ،آقای امينی معاونت محترم برنامه ريزی سازمان ضمن تسليت ايام محرم الحرام و بيان حديثی در باره امام حسين (ع) مطالب خود را اين چنين آغاز نمودند. امسال پس از فراخوان اولويت های پژوهشی، 68 طرح به دبيرخانه شورای تحقيقات رسيد.و از بين آنها 25 طرح به تصويب رسيده است.در اين جلسه قصد داريم در مورد مبلغ آنهاتصميم گيری نمائيم.سپس آقای هاشم زاده درمورد روند بررسی و داوری آنها گزارش برای اعضای محترم شورای تحقيقات ارائه نمودند و پس از تبادل نظر در باره قيمت ها و نحوه تعين قيمت ها مقرر گرديد پس از تهيه چک ليست تعين قيمت ،در جلسه ای جداگانه قيمت گذاری نهايي انجام شود.اعضای محترم شورا معتقد بودند بودند که ابتدا می بايست شاخص لازم برای قيمت گذاری تهيه شود سپس جلسه نهايی برای اين کار گذاشته شود.همچنين قرار شد که جدول زمان بندی لازم برای طرح های پژوهشی تهيه شودتا براساس آن تصميم گری لازم صورت پذيرد.همچنين در باره نظارت طرح های پژوهشی بحث و تبادل نظر شد و قرار شد با ناظرين طرح های پژوهشی جلسه ای جداگانه گذاشته شودتا بحث نظارت اين طرح ها با جديت و دقت کامل انجام شود.يکی ديگر از موضوعات بحث و بررسی در مورد اختصاص اعتبار به گروه محترم اموزش ابتدايی سازمان در مورد فراخوان احيای نقش تربيتی بود که پس از طرح موضوع مقرر شد با توجه به مشکلات مالی تحقيقات سازمان و نواحی و مناطق ،اين اعتبار از محل های ديگری تامين شود.درپايان جلسه در مورد حمايت مالی پايان نامه های ارشد بحث شد که مصوبات زير به دست آمد.
مصوبات:
1- 25 طرح مصوب کميته تخصصی يک بار ديگر در کميته تخصصی مطرح وبا تهيه شاخصی جديد قيمت گذاری گردد.
2- حمايت از پايان نامه های ارشد و دکتری فرهنگيان در شورای تحقيقات مطرح  تا نحوه و ميزان آن مشخص شود.
3- برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت نياز سنجی پژوهشی برای مسئولين سازمان
 
 
از: سازمان آموزش و پرورش استان قم
  به:پژوهشگاه محترم مطالعات وزارت آموزش و پرورش
  موضوع: صورت جلسه هشتم ونهم شورای تحقيقات
 
  سلام عليكم
با احترام و آرزوی توفيق,به استحضار می رساند شورای تحقيقات اين سازمان در تاريخ های 10/11/86 و 24/11/86  هشتمين و نهمين جلسات خود را برگزار نمود.در جلسه هشتم ابتدا در مورد اهميت اولويت های پژوهشی و نحوه سطح بندی آنها بحث و تبادل نظر شدو مقرر شد در تنظيم الويت ها دقت کافی ولازم صورت پذيرد.در ادامه سه مورد از موضوعات پايان نامه های ارشد جهت حمايت مالی در جلسه خوانده شدو نظر اعضای محترم در اين موردگرفته شد.نکته مطرح شده ديگر نحوه انعقاد قرارداد با آنها بودکه در اين مورد نيز در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداخته شدو قرار شد در صورت امکان با دانشگاه قراردادبسته شود.درضمن قرار شدبا مراکز آموزش عالی هماهنگی شود تا موضوعات آنها درراستای اهداف و مشکلات آموزش و پرورش باشد.يکی از مواردی که دراين جلسه مطرح شد تهيه برنامه زمان بندی منظم کارشناسی تحقيقات سازمان بود به نحوی که هرفرايندی برنامه مشخص خود را داشته باشد.سپس در مورد ميزان قيمت گذاری طرح های پژوهشی مصوب در جلسه صحبت شد که مقرر شد برای تعيين قيمت مناسب و دقيق شاخص هايي دقيق طراحی گردد تا براساس آن اقدام شود.همچنين در اين جلسه سقف مبلغ طرح های مصوب همان مبلغ اعلام شده ازسوی پژوهشگاه(50000000 ريال)به تصويب رسيد.
درمورد مبلغ 20% دانشگاه ها نيز قرار شد پي گيری شود تا چگونه می توان با تربيت معلم ها قرار داد بسته شود.
در جلسه نهم ابتدا در مورد اهميت موضوعات و اولويت های پژوهشی و اينکه کارگروه پژوهش استانداری نيز از اين سازمان والويت های مهم را خواسته است ,اعضای محترم شورا با توجه به ليستی که قبلا آماده شده بود موضوعات را رتبه بندی نمودندو در اختيار کارشناسی قرار دادند که اين کارشناسی از طريق نرم افزار spss موضوعات مهم را تعيين نمود و به کارگروه پژوهش اعلام نمود.
سپس در اين جلسه در مورد محققينی که طرح پيشنهادی آنها به تصويب نرسيده بود بحث شد که به آنها آيا حق التحقيقی داده شود يا نه؟پس از بحث و بررسی جلسه به اين نتيجه رسيد که به همه همکارانی که دراين طرح شرکت نموده اند

حق التحقيق داده شودتا برای آنها ايجاد انگيزه شود.و مقرر شد با توجه به نمره ای که گرفته اند مبلغی داده شود و موضوع بعدی حمايت از پايان نامه های ارشدی بود که موضوعات آنها مرتبط با آموزش و پرورش نيست.که مقرر گرديد دبيرخانه شورای تحقيقات پايان نامه هايي را مورد حمايت قرار دهد که مرتبط با مشکلات و اهداف آموزش و پرورش باشد.همچنين قرار شد از پايان نامه هايي که در سال 1386 دفاع شده است نيز حمايت مالی صورت پذيرد.در پايان جلسه مصوبات زير به تاييد اعضای محترم شورا رسيد.
مصوبات:
1- پايان نامه های ارشد ابتدا توسط کارشناسی تحقيقات بررسی سپس در جلسه شورای تحقيقات مطرح گردد.
2- مبلغ حمايتی از پايان نامه ارشدمرتبط  دفاع شده در سال 1386 3500000 ريال-پايان نامه های دکتری مرتبط دفاع شده 7000000 ريال
3- حمايت از پايان نامه های ارشد غير مرتبط دفاع شده 1750000 ريال- پايان نامه های دکتری غير مرتبط دفاع شده 3500000 ريال
4- حمايت ازهمکارانی که پيشنهادهای پژوهشی آنها نمره تصويب نگرفته است.(برای تعين مبلغ مقرر شد نمره کسب شده در 15000 ريال ضرب شود.)
 
 
© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.