جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 2140
بازديدکنندگان امروز : 1341
کل بازديدکنندگان : 11964469
بازديدکنندگان آنلاین : 4
زمان بارگزاری صفحه : 0/1094 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلی > امور پژوهشی استان ها > استان كرمان > اولويت ٨٦ 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

اولويت ٨٦
بسمه تعالي
 
فراخوان اولويت هاي پژوهشي
 
سازمان آموزش و پرورش استان كرمان
 
در سال تحصيلي 87-86
 
شوراي تحقيقات سازمان آموزش­و­پرورش استان کرمان با عنایت به راهبردها و سیاست­های سند چشم­انداز آموزش و پرورش مبنی بر اتخاذ رویکرد پژوهش­محوری در برنامه­ریزی و تصمیم­گیری­ها، توسعه فعالیت­های پژوهشی کاربردی و استفاده از یافته­های آنها جهت شناخت و دستیابی به راهکارهای علمی و اجرایی در راستای توسعه کیفی برنامه­های آموزش­و­پرورش، اولویت­های پژوهشی سال تحصیلی 87-86 را به شرح ذیل اعلام می­دارد.
بدینوسیله از تمامی فرهنگیان، اساتید دانشگاه­ها و مراکز تربیت­معلم، پژوهشگران، دانشجویان و دست­اندرکاران عرصه تعلیم­و­تربیت جهت اجرای طرح­های پژوهشی کاربردی دعوت به­عمل می­آید. علاقمندان می­توانند جهت دریافت اولویت­های پژوهشی و نمون­برگ پیشنهاده­ی تحقیق (پروپزال) به دبیرخانه شورای تحقیقات سازمان آموزش­و­­پرورش استان کرمان واقع در پژوهشکده تعلیم­و­تربیت استان کرمان و یا به سایت پژوهشکده تعلیم­و­تربیت به آدرس: http://www.kri.ir ويا فايل پيوست همين اطلاعيه مراجعه نمایند. دانشجویان دوره­های کارشناسی ارشد و دکترا در صورتی­که موضوع پایان­نامه خود را از اولویت­های ذیل انتخاب و با نظر دبیرخانه، طرح پژوهشی مربوطه را اجرا نمایند، با تصویب شورای تحقیقات براساس کیفیت و گستره پایان­نامه مورد حمایت مالی قرار  می گیرند.
 
 
شرايط و ضوابط لازم جهت اجرا و حمايت از طرح­هاي تحقيقاتي
 
· مجري طرح لازم است حداقل داراي مدرک تحصيلي کارشناسي، مرتبط با موضوع طرح پژوهشی، سوابق پژوهشی مورد تأیید شورای تحقیقات و حداقل دارای توان نگارش علمی یک پیشنهاده پژوهشی باشد.
● چنانچه برای هر اولويت تحقيقاتی چند نفر داوطلب، پیشنهاده تحقیق تهيه فرمايند، پیشنهاده­های آنها در کميته­تخصصی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پیشنهاده­ای که بالاترين امتياز را از لحاظ رعایت اصول علمی و اجرایی بودن کسب نمايد، جهت اجرای طرح انتخاب می­گردد.
· تمامی پيشنهاده­هاي پژوهشي بايد در نمون­برگ مخصوص و به­صورت تايپ شده حداکثر تا تاریخ 15/9/86 به دبيرخانه شوراي تحقيقات استان ارائه گردد. بديهي است پيشنهاده­هاي واصله در شورا و گروه تخصصي شورا طرح شده و در صورت لزوم، تغييرات ايجاد شده در جهت کاربردی و علمی­تر شدن پیشنهاده به اطلاع مجري خواهد رسيد تا پس از اصلاح به دبيرخانه ارائه نمايد.
· لازم است مجري هزينه­هاي طرح پيشنهادي را با توجه به مقررات مربوطه پيش­بيني و برآورد نمايد. اما سقف اعتبار هزينه­هاي طرح برحسب نظر کميته­تخصصي و شوراي تحقيقات بررسي و اعلام خواهد شد.
· مجری باید در تمام جلساتی که شورا اعلام می­نماید، شخصاً حضور پیدا کند و حق واگذاری قرارداد به غیر را ندارد.
· از آنجاییکه پژوهش­های کاربردی، که با روش­های علی ـ مقایسه­ای و شبه­تجربی انجام می­گیرد در اولویت پذیرش کمیته تخصصی شورای تحقیقات می­باشند؛ لذا به پژوهشگران توصیه می­شود در نگارش پیشنهاده تحقیق اصل کاربردی و اجرایی بودن پژوهش در راستای کمک به حل مسائل آموزش­و­پرورش با ارائه راهکاری بدیع را مورد توجه خاص قرار دهند.
· تمامی همکاران و علاقه­مندان مي­توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 2233917-2230457، دبيرخانه شوراي تحقيقات استان کرمان تماس حاصل نمايند.
· ضمناً طرح­های پژوهشی جهت بررسی کارآیی و اثربخشی وسایل آموزشی و کمک آموزشی بدیع و ارزنده که بوسیله همکاران فرهنگی طراحی و ساخته شده­اند، با تصویب شورا مورد حمایت قرار می­گیرند.
 
 
مراحل تصویب یک پیشنهاده پژوهشی
 
1ـ انتخاب موضوع از بین اولویت­های پژوهشی سازمان آموزش­و­پرورش، توسط داوطلب
2ـ تهیه پیشنهاده با نگارش علمی و اجرایی توسط داوطلب و تحویل به دبیرخانه شورای تحقیقات در فرصت اعلام شده
3ـ بررسی اولیه پیشنهاده در دبیرخانه شورای تحقیقات با حضور کارشناس مربوطه از نظر پاسخگویی به ابهامات و مسائل واحد مربوطه در راستای کاربردی­تر شدن پیشنهاده پژوهشی
4ـ برگشت پیشنهاده به پژوهشگر جهت اعمال اصلاحات
5ـ بررسی پیشنهاده اصلاح شده در کمیته تخصصی شورا با حضور پژوهشگر از نظر علمی و کاربردی بودن
6ـ بررسی پیشنهاده در شورای تحقیقات جهت تصویب اجرای طرح
7ـ  عقدقرارداد پژوهشی و شروع اجرای طرح پژوهشی با توجه به زمان پیش­بینی شده برای اجرای طرح
 
اولویت­های پژوهشی سازمان آموزش­و­پرورش استان کرمان در سال تحصیلی 87 – 86
 
1ـ بررسی میزان اثربخشی و همپوشی اجرای طرح­های کرامت و مهارت­های زندگی
2ـ بررسی میزان اثربخشی طرح­ها و فعالیت­های پرورشی فاطمیون، نورالبیوت، مهدی­آوران، بهداشتیاران و... درمدارس استان
3ـ آسیب­شناسی برنامه­های اردویی و ارائه طرحی برای کیفیت­بخشی و ارتقاء سطح برنامه­های آنها
4ـ ارزیابی نیازها و رضایت شغلی مربیان پرورشی، بهداشت و ورزش و ارائه راهکارهایی جهت افزایش رضایت آنان
5ـ بررسی و طراحی شاخص­های استاندارد فعالیت­های جسمانی جهت تعیین میزان توانمندی دانش­آموزان در دوره متوسطه
6ـ گردآوری و تدوین کتاب مجموعه بازی­های بومی و محلی استان
7ـ بررسی میزان اثربخشی فعالیت­های کانون­ها و ارائه طرحی برای متناسب­سازی فعالیت­های آنها در جهت نیازهای دانش­آموزان
8ـ بررسی وضعیت دین­باوری دانش­آموزان و ارائه راهکار مناسب به منظور تعمیق و ترویج آن
9ـ بررسی راههای افزایش نشاط در دانش­آموزان و کارکنان مدارس استان
10ـ بررسی میزان تأثیر طرح تلاش­آفرینان بر پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان دوره راهنمایی
11ـ تحلیل محتوای کتب دوره پیش­دبستانی از نظر تحقق اهداف دوره مزبور
12ـ طراحی و اجرای نظام استاندارد رتبه­بندی و ارزیابی عملکرد نسبی مدارس و ادارات آموزش­و­پرورش استان با در نظر گرفتن شرایط محیطی حاکم بر شهرستان­ها و مناطق
13ـ بررسی فرصت­ها، تهدیدها، نقاط­ قوت و ضعف اداره دبیرخانه سازمان و ادارات آموزش­و­پرورش و طراحی یک دبیرخانه مطلوب
14ـ سنجش اثرات شیوه جدید ارزشیابی سالانه در فعالیت­های آموزشی و اداری کارکنان آموزش و پرورش استان
15ـ بررسی علل تراکم اسناد هزینه در پایان سال مالی و طراحی برنامه و فرایند مالی مناسب
16ـ بررسی مقایسه­ای تأثیر افزایش حقوق، مزایا و حق­التدریس بر عملکرد کارکنان آموزش­و­پرورش در سال­های 86-84
17ـ بررسی و محاسبه قیمت تمام شده هزینه­های دانش­آموز در دوره­های مختلف  تحصیلی مدارس دولتی و مقایسه آن با قیمت تمام شده در مدارس غیرانتفاعی
18ـ گردآوری و تدوین روش­های بهینه­سازی هزینه­ها در آموزش­و­پرورش استان
19ـ امکان­سنجی مناطق آموزش­و­پرورش برای توسعه رشته­های کاردانش
20ـ بررسی تأثیر مشارکت­های مردمی بر میزان رشد کمّی و کیفی امور آموزش­و­پرورش در مقایسه با سهم منابع دولتی
21ـ بررسی وضعیت بهداشت روانی و کسب مهارت­های زندگی دانش­آموزان معلول ذهنی شهر کرمان و ارائه طرحی جامع و کاربردی جهت بهبود وضعیت آنان
22ـ تدوین برنامه و ارائه راهکارهای اجرایی جهت تحقق «مدرسه زندگی» در دوره­های مختلف تحصیلی
23ـ مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان در طرحهای تلفیقی و تفکیکی نابینا و ناشنوا
24ـ بررسی راههای جعل مدارک تحصیلی و ارائه راهکارهای پیشگیری از آن
25ـ طراحی و اجرای نظام جامع مدیریت عملکرد استراتژیک سازمان آموزش­و­پرورش استان
26ـ بررسی مقایسه­ای اثرات تراکم دانش­آموزان در کلاس درس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان در سه سال گذشته
27ـ بررسی میزان تأثیر کلاس­های مهارت و حرفه­آموزی در مراکز یادگیری محلی بر رشد اجتماعی و مهارتی و جلب فراگیران
28ـ طراحی محتوای هدفمند و اثربخش برای کیفیت­بخشی پژوهش دانش­آموزی در قالب کتاب و فیلم آموزشی
29ـ بررسی راههای توانمندسازی بانوان فرهنگی جهت ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش­آموزان
30ـ بررسی راههای پژوهش­محور کردن تصمیمات اداری
31ـ بررسی وضعیت زمین­های اختصاص داده شده به آموزش­و­پرورش وشناسایی زمین­های مطلوب جهت احداث مدرسه در استان
32ـ بررسی عوامل مؤثر در خروج نیروهای تحصیل کرده­ی دکترا و فوق­لیسانس از آموزش­و­پرورش استان و تبیین الگوی بهینه برای نگهداشت آنها
33ـ بررسی عملکرد گروههای آموزشی و ارائه راهکارهای عملی جهت تقویت این گروهها در فرایند یاددهی ـ یادگیری دانش­آموزان
34ـ گردآوری و تدوین روش­های ایجاد انگیزه و علاقه در دروس متفاوت دوره­های مختلف تحصیلی
35ـ بررسی میزان کارآیی و شناسایی موانع و مشکلات پژوهش­سراها و ارائه راهکارهای مناسب جهت کیفیت­بخشی و توسعه تحقیقات دانش­آموزی
36ـ تعیین میزان آشنایی مدیران مدارس با ICT و ارائه طرحی کاربردی و اجرایی جهت بهبود تمامی امور آموزشی و اداری مدارس با استفاده از خدمات ICT
37ـ بررسی تصمیم حذف یا ادامه فعالیت­های مراکز پیش­دانشگاهی و تأثیر این اقدام بر کیفیت آموزش دانش­آموزان و تهدیدها، فرصت­ها و هزینه­های این طرح
38ـ بررسی راهکارهای عملی افزایش و توسعه مشارکت­های مردمی در امر مدرسه­سازی
39ـ بررسی عوامل گرایش به اعتیاد در میان کارکنان آموزش­و­پرورش و ارائه طرحی جهت پیشگیری از ایجاد و توسعه این معضل
40ـ بررسی و آسیب­شناسی برگزاری آزمون­های خاص مانند تیزهوشان و نمونه و... در دوره راهنمایی
41ـ بررسی میزان آگاهی مدیران و کارشناسان ادارات آموزش­و­پرورش از ویژگی­های سیستم بکفا و تأثیر آن بر موفقیت آنها در استفاده از توانمندی­های این سیستم
42ـ بررسی موانع و مشکلات موجود در جهت اثربخش­تر شدن آموزش­های ضمن­خدمت فرهنگیان و ارائه طرح اجرایی و کاربردی جهت رفع موانع
43ـ تحلیل محتوای کتب درسی از حیث توجه به هویت ملی و انسجام اسلامی (دینی) در دوره­های مختلف تحصیلی
44ـ شناسایی و تدوین برنامه اجرایی و راهکارهای عملی توانمندسازی دانش­آموزان برای مقابله با آسیب­های اجتماعی
45ـ بررسی کارآیی درونی مراکز تربیت معلم استان کرمان
46ـ بررسی میزان اثربخشی مدارس حرفه­ای و پیش حرفه­ای شهر کرمان
47ـ تحلیل محتوای کتب درسی از حیث پاسخگویی به نیازهای دانش­آموزان، جهت آماده­سازی برای زندگی مشترک و طراحی محتوای آموزشی مناسب برای رفع کمبودها
© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.