جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 1620
بازديدکنندگان امروز : 1806
کل بازديدکنندگان : 10797775
بازديدکنندگان آنلاین : 8
زمان بارگزاری صفحه : 0/0990 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلي > امور پژوهشی استان ها > استان كرمانشاه > اولويت ٨٧ 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

اولويت ٨٧
  
اولویت های پژوهشی شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان  کرمانشاه در سال 87
  
 
شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت و اعتلای فرهنگ پژوهش و شناسایی مشکلات آموزش و پرورش استان و ارائه طریق، اولویتهای پژوهشی خود را در سال 1387 به شرح ذیل اعلام می دارد. بدینوسیله از کلیه فرهنگیان، اساتید دانشگاه ها،و مراکز تربیت معلم، پژوهشگران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت جهت اجرای طرح های پژوهشی دعوت به همکاری می نماید.
شرایط ارائه پیشنهاده پژوهشی:
دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس (افراد با مدرک لیسانس در صورت داشتن سابقه پژوهشی و تأیید شورای تحقیقات می توانند مجری طرح پژوهشی باشند). 
·        رشته تحصیلی پژوهشگران مرتبط با موضوع پیشنهادی باشد.
·        دانشجویان فوق لیسانس و دکتری در صورتی که از اولویت های اعلام شده، موضوع پایان نامه خود را انتخاب نمایند از حمایت مالی برخوردار خواهند شد.
·        سایر موضوعات مرتبط با مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استان به پیشنهاد محققان و با تأیید شورا قابل ارائه و بررسی است.
·        علاقه مندان می توانند با انتخاب اولویت پژوهشی اعلام شده، جهت هماهنگی و ارسال پیشنهاده تحقیق(پروپزال) به کارشناسی تحقیقات و پژوهش سازمان مراجعه و یا با شماره تلفن 8235127-0831 تماس حاصل نمایند.
·        آخرين مهلت ارسال پيشنهاده پژوهشي 30/10/87 مي باشد.
آدرس: کرمانشاه، خیابان شهید مصطفی امامی، ابتدای بلوار فرهنگیان فاز یک، سازمان آ. پ استان کرمانشاه، شورای تحقیقات، کد پستی 6714733587   آدرس پست الکترونیک: shora_k@yahoo.com
1-راههای افزایش مشارکت مردمی در آموزش و پرورش
2-عوامل موثر بر افت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (با تأکید بر پایه هایی که بیشترین افت را دارند)
3-علل ضعف دانش آموزان در یادگیری دروس ریاضی و زبان انگلیسی
4-تأثیر آموزشهای ضمن خدمت بر کارایی معلمان
5-بررسی اثر بخشی و کارایی مسابقات فرهنگی و هنری
 6-بررسی راههای افزایش مطالعه و پژوهش  در معلمان و دانش آموزان
7-بررسی نحوه هزینه نمودن سرانه دانش آموزی و  کمکهای مردمی توسط مدیران مدارس
8-عوامل موثر در اثر بخشی دوره های آموزش خانواده
9-بررسی راههای بهبود مشارکت معلمان و کارکنان اداری در نظام پیشنهادات
10-بررسی آسیب های روانی و اجتماعی در مدارس
11- نقش شوراهای آموزش و پرورش در ارائه رویکرد و سیاستهای آموزش و پرورش
12-بررسی راههای ترغیب دانش آموزان به اقامه نماز
13-راههای تقویت مهارتهای زندگی در دانش آموزان
14-بررسی وضعیت طرح ارزشیابی کارکنان اداری و آموزشی
15-تاثیر استفاده از رایانه بر بهداشت جسمی و روانی  دانش آموزان
16-بررسی وضعیت دانش آموزان مدارس شبانه روزی
17- راههای افزایش گرایش معلمان به برنامه معلم پژوهنده
18-عوامل موثر در بهبود کارایی کارکنان
19-بررسی تأثیر و پیامدهای امتحانات متمرکز و غیر متمرکز بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
20-بررسی شیوه های موثر در هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان
21-عوامل موثر در الگو پذیری دانش آموزان
22-بررسی شیوه های تنوع بخشی به فعالیتهای پرورشی مدارس با تأکید بر برنامه های بومی و محلی
23- ارزیابی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان
24-تأثیر خدمات مکاتبه ای بر جلوگیری از بازگشت به بی سوادی
25-بررسی نیازهای آموزشی سواد آموزان استان
26-ارزیابی میزان موفقیت طرح سنجش در شناسایی و طبقه بندی دانش آموزان ورودی ابتدایی
27- راههای ارتقاء جایگاه معلم در بین دانش آموزان
28-بررسی اثر بخشی مربیان تربیتی مدارس متوسطه
29-بررسی میزان گرایش به دین و عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان دوره های راهنمایی و متوسطه
30- بررسی میزان دستیابی کلاسهای جبرانی به اهداف مورد نظر
31-ارزیابی درس تربیت بدنی (برنامه ها، مربی، چگونگی اجراء و محتوای آموزشی) در مدارس استان
32-عوامل مدرسه گریزی دانش آموزان
33-ارزیابی طرح مهارتهای زندگی ویژه دانش آموزان دوره راهنمایی
34-راههای صرفه جویی و استفاده بهینه از نیروی انسانی، تجهیزات، انرژی و فضاهای آموزشی در آ. پ استان
35-بررسی صلاحیتهای حرفه ای مشاوران شاغل در آموزشگاهها
36- ارزیابی آموزش قرآن در مدارس استان
*جهت دريافت فرم پيشنهاده(پروپزال) به سایت استان مراجعه نمایید.
© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.