صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
جمعه ٠١ آذر ١٣٩٨
موقعیت : صفحه اصلی > ریاست > رؤساي قبلي > خانم دکتر هاجر تحریری نیک صفت > سخنراني ها > سخنرانی در همدان 
سخنرانی در همدان

 

پژوهشگران فرهنگي کشور نيازمند حمايت هستند.

  

  

همدان- رييس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: پژوهشگران فرهنگي کشور توانمندي هاي زيادي دارند و نيازمند حمايت بيشتري هستند.

هاجر تحريري نيک صفت" روز يکشنبه در همايش نوآوري و شکوفايي در آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان دانش آموزي همدان گفت: وزارت علوم بايد به اين باور برسد که انديشمندان و پژوهشگران فرهنگي کمتر از پژوهشگران وزارت علوم نيستند.
وي با تاکيد بر ضرورت بازنگري و تقويت پژوهش محوري در کشور گفت: پژوهشگران فرهنگي نقش مهمي در تحول و نوآوري در آموزش و پرورش دارند.
وي افزود: جايگاه آموزش و پرورش در کشور بايد شناخته شود و اگر اين نهاد مي خواهد در هزاره سوم پا به پاي ديگر کشورها در جايگاه واقعي خودش حرکت کند بايد تحول داشته باشد.
وي اظهار داشت: مهمترين عنصر در آموزش و پرورش معلم است و در زمينه گزينش ، آموزش ، جذب و نگاهداشت معلم بايد تحول هاي بزرگي در کشور رخ دهد.
وي با بيان اينکه منزلت معلمان بايد در اولويت باشد، افزود: اين منزلت تنها با معيشت معلمان تامين نمي شود بلکه منزلت معلم را توانمندي خود آنان تامين مي کند.
وي افزود: معلمان سر کلاس درس بايد توانمندي زيادي از خود نشان دهند تا الگوي عملي خوبي براي دانش آموزان باشند.
وي اضافه کرد: لازم است دانش آموزان را به حافظه پروري، درک متن و تفکر سوق داد و اين کار به تنهايي از عهده معلمان بر نمي آيد بلکه خانواده در اين زمينه نقش مهمي دارند.
وي گفت: معلمان بايد آنقدر توانمند باشند که به راحتي به دانش آموزان اجازه پرسش بدهند.
وي با بيان اينکه مسوولان عالي رتبه اجرايي کشور بايد قبل از تصميم گيري نظر خواهي کنند، افزود: تصميمي که گرفته شده و اجرا مي شود هم نياز به نظر خواهي دارد.
دبير همايش و مسوول پژوهشکده تعليم و تربيت استان همدان نيز گفت: پس از فراخوان اين همايش 432مقاله از سراسر استان و ساير استان هاي کشور دريافت شد.
"اردشير عسگري"، افزود: اين مقاله ها در پنج محور برنامه ريزي آموزشي، تربيت ديني و پرورشي، روش هاي تدريس، روان شناسي و مشاوره و مديريت منابع انساني بود که از اين تعداد 18 مقاله به عنوان مقاله هاي برتر برگزيده شد.
وي ترويج فرهنگ و روحيه خلاقيت و نوآوري در آموزش و پرورش، تبين و تشريح جايگاه نوآوري در عرصه هاي مختلف آموزش و پرورش و شناسايي فرصت ها و تهديدهاي پيش روي نوآوري و شکوفايي در آموزش و پرورش را از اهداف مهم اين همايش عنوان کرد.
وي دست يابي به راهکارهاي مناسب ، ايجاد نوآوري و شکوفايي در ابعاد مختلف آموزش و پرورش و تقدير از نفرات برتر را از ديگر اهداف اين همايش برشمرد.
رئیس آموزش و پرورش استان همدان نیزدر این همایش با اشاره به پایان سال نوآوری و شکوفایی گفت: نوآوری و شکوفایی مختص به زمان خاص نیست و موضوعی است که اسلام از آن به عنوان یک ضرورت یاد می کند.
ابراهیم سحر خیز افزود: تحول در آموزش و پرورش نیازمند توجه جدی به علوم انسانی است و موضوع نوآوری نباید محدود به علوم تجربی ، تکنولوژی و فن آوری شود.

 

صفحه اصلي |تماس با ما|پست الكترونيك