جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 1441
بازديدکنندگان امروز : 342
کل بازديدکنندگان : 13361476
بازديدکنندگان آنلاین : 3
زمان بارگزاری صفحه : 0/1170 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلی > روابط عمومي  > نشست كاربست 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

نشست كاربست

 

برگزاري نشست موانع و چالش های کاربست یافته هاي پژوهشي

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش،در نشست «اشاعه و کاربست یافته های پژوهشی ، چالش ها و راه کارها » كه در سالن امام خمینی(ره) سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برگزار گردید؛ اعضاي هيات علمي پژوهشگاه حضوري فعال و موثر داشتند.
در این نشست خانم دکتر تحریری نیک صفت ، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش که مسئولیت پانل موانع و چالش های کاربست یافته را بر عهده داشت اظهار نمود : تحقیق یک فرایندمهم و طولانی است که نتایج آن در كوتاه مدت چشمگیر نیست ؛به همین علت برخی از مدیران به پژوهش توجه لازم را ندارند يا به آن احساس نياز نمي كنند و آن را تجملی تلقی می کنند.
ايشان در ادامه فقدان روحيه نقد پذيري و پذيرش نظر مخالف و متقابلا عدم آشنايي بسياري ازافراد با شيوه هاي نقد منصفانه ،كمرنگ بودن فرهنگ پاسخگويي ،انجام بسياري از تحقيقات بدون پشتوانه و شواهد متقن و كافي و بهره گيري از روشها و متدلوژي درست تحقيق ،جهت گيري بسياري از پژوهشها به سمت نظرسنجي را از ديگر موانع توسعه پژوهش در كشورمان برشمردند؛لذا امروزه بايد براي بهبود اين وضعيت از روشهاي كيفي مانند اقدام پژوهي و روشهاي فعال در تحقيق استفاده بيشتري بشود.
وي افزود:شتاب بسياري از مديران براي انجام كارهاي كوتاه مدت و عيني،فقدان زمانبندي ،عدم ثبات مديران و نبود نظام نظارت و ارزيابي و تكيه بر عملكردهاي كمي و بي توجهي به ميزان تاثير و كارايي فعاليتها را از ديگر چالشهاي پيش رو موانع تعميق پژوهش و اشاعه آن دانستند و اضافه كردند :سنگ بناي تحقيق ،پرسش و پژوهشگري از خانه و مدرسه شروع مي شود؛والدين نيز مانند كارگزاران مدارس بايد آموزشهاي لازم را در اين زمينه ببينند.حل مساله ،بهره گيري از تجارب و يافته هاي ديگران ،تمرين اجراي برخي تصميمات راهبردي ابتدا در محيط هاي كوچكتر و قابل ارزيابي و سپس تعميم آن از رويكردها و روشهايي است كه لزوما بايد روحيه آن در مدرسه و خانواده شكل بگيرد.صدا و سيما و رسانه ها در كنار نهاد خانه و مدرسه نقش اساسي در اين باره دارند.
دكتر صافي عضو شوراي پژوهشي پژوهشگاه يكي ديگر از صاحبنطران تعليم و تربيت در ميزگرد«راهكارهاي بهبود بخشي و فرهنگ سازي در زمينه پژوهش »شركت نموده و به لزوم ايجاد راهكارهايي براي اثر بخشي كيفي پژوهش در مدارس تاكيد نمود.
دكتر ساكي عضو هيات علمي پژوهشگاه در ميزگرد «معلم پژوهنده »پژوهش را يكي از مولفه هاي مهم و عناصر اصلي در پيشبرد اهداف آموزش و پرورش معرفي نمودو خانم دكتر نامي ديگر عضو هيات علمي اين پژوهشگاه بر اشاعه كاربست يافته ها به مفهوم پردازي و تمهيد به كاربست يافته هاي پژوهشي در نظام توليدونشر آن تصريح نمود.

 

© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.